Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Online světy: Horizonty se vzdalují

  12:00aktualizováno  1:56
Máte pocit, že léto je časem veselí a odpočinku? Rozhodně to neplatí ve světě online her. Po mírně optimistickém vydání našeho seriálu před týdnem přicházíme s hlavou skloněnou. Horizons mají velké problémy a na Evropu útočí asiaté. A navíc jsme prý všichni závisláci.

O Horizons jsme, stejně jako o jiné protěžované hře, kterou nyní nebudeme jmenovat, psali poměrně dost. I proto, že pro nováčky v oblasti online her na hrdiny šlo o skvělý způsob seznámení s tímto specifickým odvětvím. I přes některé nedodělky byla totiž hra Horizons: Empire of Istaria velice slibná a dobře se hrála. S postupem času se ale měnilo nejen vnímání hry hráči k horšímu, ale bohužel se k horšímu měnila i hra sama, protože vývojáři příliš nedali na hlasy hráčů. V okamžiku, kdy se situace začala obracet a Horizons začaly být zase zábavnou hrou, přišla rána v podobě oznámení významného propouštění. Nyní, o měsíc později přichází ještě horší správa. Společnost Artifact Entertainment, která stojí za vývojem Horizons a provozem amerických serverů, oznámila bankrot.
Podle kapitoly 11 tamního obchodního práva požádala společnost o soudní ochranu řped věřiteli. Důvodem je podle vyjádření ředitele Artifact Entertainment neshoda s jedním prodejcem. Každý, kdo zná pozadí hry, si dokáže domyslet, že tím, kdo Artifact zatáhl do ještě většího svrabu, než do kterého se dostal ignorací hráčských přání sám, je společnost Atari, sama po uši v problémech finančního rázu. Je hanba špinit takhle kdysi slavné jméno.
Pro Horizons ještě ale není konec světa. Servery běží dále a Artifact jedná o svém převzetí finančně silným partnerem. Servery v Evropě by neměly být vůbec ovlivněné současnými událostmi v Americe, ale každé veřejné oznámení finančních problémů má za následek odliv lidí a tím pádem další odliv peněz. Pokud vás Horizons lákají, zkuste si stáhnout trial a pokud vás hra zaujme, hrajte dál. My budeme držet palce.

NCSoft směřuje do Evropy
Tohle vlastně může být prezentováno jako skvělá zpráva. NCSoft, pochází z Koreje, kde kraluje trhu s online hrami, který ja na trochu vyšší úrovni než v našem západním světě. Díky Lineage 2 a Městu hrdinů se NCSoft velice rychle prosadil i v USA, kde jeho hry více než zdatně konkurují v počtu platících hráčů gigantům jako je EverQuest a Ultima Online. Své další působení na západní polokouli chce NCSoft opřít o několik titulů, na jejichž vývoji se podílejí bývalí zaměstnanci špičkových amerických vývojářských studií v čele s otcem Ultimy Richardem Garriotem.
Ještě před vánoci by měla vyjít hra Guild Wars, která má spojit svět online her s hraním pro jednoho hráče a online službu poskytnout zdarma. Aby si firma zajistila pravidelný přísun peněz, bude pravidelně vydávat rozšiřující balíčky.
Evrospké kanceláře společnosti budou umístěny v Londýně, na zahájení provozu je vyčleněno v rozpočtu NCSofru 6 milionů dolarů. Ještě do konce roku dostanou Evropané k dispozici lokální servery pro hry Lineage 2 a City of Heroes. Do konce roku 2005 pak chce NCSoft vládnout celému evropskému trhu online her. Šance na neúspěch jsou minimální.

V Ultimě Online budou běhat samurajové
Nemluvili jsme náhodou o asijské invazi? Když pomineme agresivní nástup asijských herních společností na západním trhu, zůstane nám jako fakt okouzlení "zápaďanů" východní kulturou. Kasta japonských válečníků řídících se přísným kodexem cti i další prvky spojené s válečnickým a bojovým uměním jsou inspirací pro řadu her i reálných aktivit obyvatel západní polokoule. Poslední společností, která tomuto východnímu vlivu podlehla je EA a po zrušení nadějného pokračování oznámila naprosto nezajímavá add-on pro originální ultimu. Tentokrát s názvem Samurai Empires.
Podle produktových manažerů bude tento přídavek citlivě kombinovat západní a východní civilizaci a hráči se dočkají povolání samuraje nebo ninji, což je jistě ohromí. Jako by nestačili šaolinští mnichové v EverQuestu.
Pravá chvíle pro Wish, jehož vývojáři na stránkách hry připravili speciální sekci pro současné hráče Ultimy, na kterých jim vysvětlijí, proč je práv pro ně Wish ta nejlepší volba :)

Hraní online her je návykové
Projekt Daedalus zveřejnil výsledky studie, během které sledoval na třicet tisíc hráčů online her. Výsledky jsou rozmanité a publikované v řadě materiálů. Hlavní zjištění ale zahrnují celkem odhadnutelné věci Jako je například fakt, že online hry jsou žrout času a hraní je možné označit za návykovou činnost. To není fakt, který by někoho překvapil, hraní obecně může být návykové, pokud tak označíme chuť lidí trávit čas u počítače raději než sledováním televize nebo sprejováním hákových křížů na fasády.
Ale zpět k výsledkům projektu. Čtyřicet procent hráčů online her, kteří se účastnili průzkumu, je ochotno se skutečně označit za závisláka, dalších 19 % zvolilo odpověď možná. Pokud bereme za "normál" většinové chování, pak dlouhé hraní online her je vlastně naprosto přirozený způsob trávení času. Nehledě na to, že s každou hodinou, kterou člověk tráví ve hře se hra stává lacinější. Počet hodin strávených průměrně u online hry ale zatím stále výrazně nepřevyšuje počet hodin, které stráví průměrný Američan rozvalen s čipsy před televizí.

Autor:




Nejčtenější

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Další z rubriky

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší
Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší

Chcete svému drobečkovi zpestřit jídelníček? Soutěžte o balíček plný dobrot.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.