Metacritic se však často stává terčem kritiky. Využívá totiž netransparentní systém průměrování, který některým magazínům přikládá větší váhu než ostatním. Všechna hodnocení navíc přepočítává do modelu, kde je 100 % nejlepší skóre. V některých recenzích přitom zcela chybí hodnocení, či server využívá odlišný systém. Například pět hvězdiček pro nejlepší počiny.
Produktový manažer v Riot Games (League of Legends) Matthew Enthoven proto založil agregátor OpenCritic. Ten se situaci pokouší řešit odlišným způsobem.
„Hráči, recenzenti i vývojáři jasně projevili zájem o agregátor hodnocení, který bude více zaměřený na (herní) průmysl. Vyšli jsme jim vstříc tím, že zveřejňujeme osobnější skóre. Polidšťujeme tak autory jednotlivých recenzí a oslavujeme hry, na kterých zapálení vývojáři tak tvrdě pracují,“ napsal Enthoven.
V praxi to znamená, že veškeré recenze mají identickou váhu a objevíte pod nimi jména autorů. Filtrovat lze navíc hodnocení podle platformy a uživatel si může sestavit seznam magazínů, ze kterých se mu skóre bude počítat. Pokud tedy věříte jen několika publikacím, můžete tomu výsledky přizpůsobit.