Webové stránky OpenCritic

Webové stránky OpenCritic | foto: Matthew Enthoven

Nová alternativa: veškeré recenze her přehledně na jednom místě

  • 4
V herním průmyslu existuje agregátor hodnocení, na který má řada vývojářů navázané případné bonusy. Pokud například hra přesáhne hodnocení 85 % či 90 % na serveru Metacritic, získají tvůrci extra peníze.

Metacritic se však často stává terčem kritiky. Využívá totiž netransparentní systém průměrování, který některým magazínům přikládá větší váhu než ostatním. Všechna hodnocení navíc přepočítává do modelu, kde je 100 % nejlepší skóre. V některých recenzích přitom zcela chybí hodnocení, či server využívá odlišný systém. Například pět hvězdiček pro nejlepší počiny.

Produktový manažer v Riot Games (League of Legends) Matthew Enthoven proto založil agregátor OpenCritic. Ten se situaci pokouší řešit odlišným způsobem.

„Hráči, recenzenti i vývojáři jasně projevili zájem o agregátor hodnocení, který bude více zaměřený na (herní) průmysl. Vyšli jsme jim vstříc tím, že zveřejňujeme osobnější skóre. Polidšťujeme tak autory jednotlivých recenzí a oslavujeme hry, na kterých zapálení vývojáři tak tvrdě pracují,“ napsal Enthoven.

V praxi to znamená, že veškeré recenze mají identickou váhu a objevíte pod nimi jména autorů. Filtrovat lze navíc hodnocení podle platformy a uživatel si může sestavit seznam magazínů, ze kterých se mu skóre bude počítat. Pokud tedy věříte jen několika publikacím, můžete tomu výsledky přizpůsobit.