Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising bude vojenský simulátor i střílečka

aktualizováno 
Hra bude zajímavým můstkem mezi opravdu hardcore vojenskou simulací a titulem přístupným také méně zkušeným hráčům.

Operation Flashpoint 2

Operation Flashpoint 2Na začátek si zopakujme důležitá fakta. Operation Flashpoint 2 se bude odehrávat na ploše o velikosti 220 kilometrů čtverečních, a sice plochy, která náleží fiktivnímu ruskému ostrovu Skira. Na něm se odehrává rovněž fiktivní, ale zároveň dosti pravděpodobný konflikt.

Skira, bohatá na suroviny, je někdy v roce 2011 napadena lačnými Číňany, kteří baží po zemním plynu a ropě. Rusové nejsou schopni invazi včas vzdorovat, a tak žádají o pomoc americké síly, které se pohybují ve vodách kolem ostrova.

Následkem toho je konflikt, v němž se hráč chopí role amerického vojáka a v jedenácti na sebe navazujících misích se snaží Číňany zatlačit. Stanete se přitom součástí jak mariňáků, tak speciálních jednotek. To znamená, že budete bojovat jak za denního světla, tak pod rouškou noci.

Operation Flashpoint 2Ale jenom jedenáct misí? Není to málo? Autoři tvrdí, že to málo rozhodně není a že s touto porcí několik desítek hodin zabijete. Zároveň ale dodávají, že po vydání chtějí poskytovat přídavky. Částečně zdarma, částečně zpoplatněné. To zase takovou důvěru v délku hry nevzbuzuje.

Na rozdíl od oficiálního předchůdce, se kterým ale Dragon Rising sdílí skutečně jen první část názvu, nebudete v prvních misích pobíhat poslušně za veliteli, ale sami se od počátku chopíte velení.

V první misi, jež slouží jako tutoriál, dostanete nadvládu nad třemi vojáky ovládanými umělou inteligencí. A nevrhnete se hned na Skiru, ale na malý předsunutý ostrůvek, na němž mají Číňané vysílací stanici, kterou je nutné zničit.

Operation Flashpoint 2Podle informací, které nasbírali novináři s možností vyzkoušet si betaverzi hry, se tutoriál příliš nebabrá s vysvětlováním. Určité základy hráči samozřejmě sděleny jsou, ale Operation Flashpoint 2 je pochopitelně o široké škále možností, jak řešit různé situace. A na tato řešení už si budete muset přijít sami.

Každopádně je ale Dragon Rising komfortnější než první díl a pravděpodobně také ArmA 2. To se pozná už na udílení rozkazů přes přehledné kontextové menu, které vyjede po stisku příslušné klávesy.

Přitom jsou možnosti docela rozsáhlé. Už jen přidělení jiné pozice se dá udělat dvěma způsoby. Buď pomaleji, kdy vojáci postupují jednotlivě a vzájemně se kryjí, nebo rychleji, kdy sprintují vedle sebe.

Operation Flashpoint 2Podobné rozdíly zaznamenáte také u příkazů "Engage" a "Assault". Oba sice v podstatě znamenají útok, ale zatímco v prvním případě si vojáci sami hledají cestu a obvykle volí tu bezpečnější, byť delší, v druhém případě zaútočí přímočaře. Alternativně je možné navolit cestu přes mapu.

A jak tutoriál probíhá? Hráč spolu se svým týmem nejprve zdolá kopec, který leží mezi počátečním bodem a radiostanicí. Jenže tu potká dva čínské vojáky, kteří střílejí zpoza barikády tvořené pytli s pískem. Hra v tomto případě doporučuje clonovou palbu na pozici nepřítele, zatímco sám hráč se přiblíží skrz blízký lesík do boku nepřítele a hodí na něj granát. Samozřejmě je možné vyslat i parťáky, aby to provedli, a sám se ujmout podpůrné palby.

Operation Flashpoint 2O chvíli později už je situace klidná. Ne však na dlouho. Jakmile se totiž tým opět rozbíhá směrem ke stanici, začnou mu kolem uší svištět kulky. Vida, jsme očekáváni. Není ani divu při tom kraválu, který nadělala palba a granát.

Jedna z kulek nás zasáhne do nohy. Tím dochází k nemilé ztrátě pohyblivosti, jež se ale dá řešit aplikací obvazů a dalších zdravotnických serepetiček. Kus zdraví je ale fuč, ten se lékárničkou doplnit nedá. Pokud ale hrajete na nejjednodušší ze tří obtížností, vyléčíte se dosažením checkpointu. Jakoby mávnutím kouzelného proutku.

Obtížnosti jsou v případě Dragon Rising vůbec zajímavým tématem. Ta první se nazývá Assisted a vyléčí nejen vás, ale i vaše parťáky. Navíc při dosažení checkpointů dojde vždy ke znovuurčení cílů, jež vám hra na obrazovce přesně ukáže a dovede vás k nim.

Operation Flashpoint 2To platí také na normální obtížnost. Na ní už ale zranění zůstávají zraněnými a mrtví mrtvými. Na nejvyšší obtížnosti (hardcore) pak odpadá úplně všechno. Nevidíte ani, kolik vám ještě zbývá nábojů v zásobníku, natožpak nějaké ukazatele nepřátel či cílů. Navíc tu odpadá také možnost ukládání. Celou misí je třeba projít naráz.

Na druhou stranu, v jednom se obtížnosti neliší, a sice ve škodách, které vám způsobí nepřátelská kulka. Zkrátka a dobře, když dostanete ránu do hlavy na nejjednodušší obtížnosti, výsledek je stejný jako na té nejvyšší. Jste prostě mrtví.

Jakmile se vám na ostrůvku podaří vyřadit radiovou stanici, objednáte si ještě útok artilerie na silné nepřátelské pozice a pak se můžete věnovat ještě třem vedlejším úkolům, jejichž splnění trvá od devadesáti minut do dvou hodin. Ale už předtím se můžete vrhnout do druhé mise, která vás konečně zavede na Skiru.

Operation Flashpoint 2Ta začíná opravdu stylově. Jak jinak než vyloděním. Na jednu z pláží se tak nahrnou desítky obojživelných vozidel, která spolu s částí vyskočivších vojáků berou útokem čínská stanoviště. Jenže na jednom z plážových kopečků se evidentně skrývá tým špehů, který zadává souřadnice artilerii, jež efektivně likviduje naše obojživelníky.

Z toho vyplývá pro hráčův čtyřčlenný tým jasný úkol: špehy najít a zlikvidovat. Popis herních momentů bychom mohli ukončit tím, že se autoři evidentně snaží o zábavnou inscenaci a rozhodně nehrozí, že vás jen hodí do prostoru s dalšími jednotkami, kterým akorát poručí, aby byly buď hodné, nebo zlé.

V singleplayerové kampani se budete moct posadit za volant či jiné řídící zařízení pozemních vozidel, ovšemOperation Flashpoint 2 poletuchy zůstávají vyhrazeny multiplayerovým módům, a to jak kompetitivním, tak kooperativním.

Ty budou k dispozici jak na konzolích, tak na počítačích. Co je však exkluzivně určeno pouze pro PC, to je editor. Netěšte se ale, že si zcela svobodně budete stavět vlastní úrovně, nebo dokonce módy, jako tomu bylo v případě prvního dílu. Editor je určen spíše jen pro tvorbu vlastních misí a s terénem nebude možné ve větší míře manipulovat. To je škoda, ale dá se očekávat, že vynalézaví modaři si nějakou tu cestičku najdou.

Pokud jste tak úplně nevěřili zveřejňovaným obrázkům, o nichž Codemasters tvrdili, že takhle bude hra určitě vypadat, udělali jste dobře. Podle různých dojmů totiž vizuální zážitek není tak opulentní, jak slibovaly, to ale neznamená, že by hra vypadala špatně.

Operation Flashpoint 2Naopak, půjde pravděpodobně o jednu z nejlépe vyhlížejících akcí, přinejmenším těch s rozsáhlými úrovněmi. Navíc se autorům podle všeho podařilo titul výborně vyladit, jelikož už betaverze měla běžet na notebooku s jedním gigabajtem operační paměti a GeForce 7600 GT.

Pakliže se vše podaří, jak má, bude Operation Flashpoint 2: Dragon Rising pravděpodobně zajímavým můstkem mezi opravdu hardcore vojenskou simulací a titulem přístupným také méně zkušeným hráčům. Podle všeho by se měl vyvarovat technických chyb, což je základní předpoklad úspěchu. A pokud nabídne dobrou inscenaci, zároveň ale ne příliš okořeněnou skripty, mohl by to být hit. Dozvíme se již za měsíc.

Autor:


Témata: Notebook, simulátor


Nejčtenější

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Další z rubriky

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.