Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pohádkové Ori je návratem ke zlatým časům plošinovek

  13:30aktualizováno  13:30
Pokud existuje titul, který si budete chtít zahrát už jen kvůli jeho vizuálnímu pojetí, je to Ori. Projekt navíc dokládá novou snahu Microsoftu o podporu menších alternativních her.

Ori | foto: Moon Studios

Ori je v základu klasická hopsačka inspirovaná filmy od společnosti Disney. Autoři zmiňují například Lvího krále či Život brouka.

Hra vzniká čtyři roky a základem má být výtečný pocit z pohybu. Vývojáři prý několik měsíců ladili pouze ovládání, které pro hru považují za klíčové.

Základní principy nijak nevybočují z řady. Hra je postavena na precizním hopsání, které vyžaduje přesné načasování. Postava má však k dispozici manu, za kterou lze kromě útoků i ukládat hru.

Žádný krutý postup ve stylu Meatboye se tedy nekoná. Ačkoliv jsou cílovou skupinou zkušenější hráči, má být Ori přístupné všem.

Ori

Hra vystačí na zhruba deset hodin, během kterých odemknete řadu nových schopností. S každou získanou úrovní je však třeba volit kýžené vylepšení. A postup tak pro různé hráče může být odlišný.

Přímo ve světě lze sbírat některé klíčové dovednosti. Zlepší se například vaše skákání a získáte možnost útočit na nepřátele. Mimo těchto prvků však titul lze dohrát bez používání jakýchkoliv dalších vylepšení. To ostatně může posloužit jako způsob, jak si zvýšit obtížnost.

Hru pohání technologie Unity, kterou však vývojáři modifikovali pro své potřeby. Například načítání tak probíhá průběžně a během deseti hodin nespatříte ani jednu nahrávací obrazovku.

Vývojáři navíc tvrdí, že veškerá grafika je unikátní, a ve hře se tak nezopakuje ani jediný strom. My jsme však některé prvky zaznamenali vícekrát.

Ori bude k dispozici pouze v digitální formě pro PC a Xbox One a vyjde na podzim letošního roku.

Autor:




Nejčtenější

Horizon Zero Dawn
VIDEO: Pravěk budoucnosti na poutavém časosběrném videu ve 4K

Podívejte se na časosběrné video z akce Horizon Zero Dawn. K vidění je příroda, robotická monstra i pozůstatky původní civilizace.  celý článek

Uncharted 4
Uncharted bude drsný film, scénárista slibuje kulervoucí akční scény

Je až s podivem, že s ohledem na (ne)úspěšnost většiny předchozích videoherních filmů tvůrci ještě nekapitulovali a stále vznikají nové adaptace oblíbených...  celý článek

Hidden & Dangerous
Klasická česká série Hidden & Dangerous je poprvé dostupná i digitálně

Taktická série Hidden & Dangerous patří do zlatého fondu českých her. Oba díly však vyšly na přelomu milénia a doposud je nebylo možné koupit digitálně. To...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 2 - 21
Krvavý, krátký a předražený. Recenze přídavku k Resident Evil 7

Druhý stahovatelný přídavek k sedmému Resident Evil na sebe nenechal dlouho čekat. Tento prohnilý zákusek je rozříznut na tři kousky a každý chutná úplně jinak.  celý článek

Záběr z reklamy na Nier: Automata
VIDEO: Podívejte se na herní reklamu, kterou v Japonsku nemohou vysílat

Propagační video k titulu Nier: Automata autoři kvůli japonské televizi museli cenzurovat. Zmizely z něj záběry likvidovaných panenek a probodnuté dívky....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.