Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pohádkové Ori je návratem ke zlatým časům plošinovek

  13:30aktualizováno  13:30
Pokud existuje titul, který si budete chtít zahrát už jen kvůli jeho vizuálnímu pojetí, je to Ori. Projekt navíc dokládá novou snahu Microsoftu o podporu menších alternativních her.

Ori | foto: Moon Studios

Ori je v základu klasická hopsačka inspirovaná filmy od společnosti Disney. Autoři zmiňují například Lvího krále či Život brouka.

Hra vzniká čtyři roky a základem má být výtečný pocit z pohybu. Vývojáři prý několik měsíců ladili pouze ovládání, které pro hru považují za klíčové.

Základní principy nijak nevybočují z řady. Hra je postavena na precizním hopsání, které vyžaduje přesné načasování. Postava má však k dispozici manu, za kterou lze kromě útoků i ukládat hru.

Žádný krutý postup ve stylu Meatboye se tedy nekoná. Ačkoliv jsou cílovou skupinou zkušenější hráči, má být Ori přístupné všem.

Ori

Hra vystačí na zhruba deset hodin, během kterých odemknete řadu nových schopností. S každou získanou úrovní je však třeba volit kýžené vylepšení. A postup tak pro různé hráče může být odlišný.

Přímo ve světě lze sbírat některé klíčové dovednosti. Zlepší se například vaše skákání a získáte možnost útočit na nepřátele. Mimo těchto prvků však titul lze dohrát bez používání jakýchkoliv dalších vylepšení. To ostatně může posloužit jako způsob, jak si zvýšit obtížnost.

Hru pohání technologie Unity, kterou však vývojáři modifikovali pro své potřeby. Například načítání tak probíhá průběžně a během deseti hodin nespatříte ani jednu nahrávací obrazovku.

Vývojáři navíc tvrdí, že veškerá grafika je unikátní, a ve hře se tak nezopakuje ani jediný strom. My jsme však některé prvky zaznamenali vícekrát.

Ori bude k dispozici pouze v digitální formě pro PC a Xbox One a vyjde na podzim letošního roku.

Autor:




Nejčtenější

Foxit PDF Reader
Foxit PDF Reader

Rychlý, přehledný a bezpečný prohlížeč PDF dokumentů a elektronických knih. Nyní ho máte k dispozici i v češtině ve verzi 8.1.4.1208  celý článek

Ilustrační foto
Hacker z provozu vyřadil giganty. Vlastní firmu, která před útoky chrání

Hackerská síť Mirai měla loni na svědomí výpadky služeb Twitteru, PlayStation Network, ale třeba i magazínu The Verge. A podle obsáhlé investigativní reportáže...  celý článek

Battlefield 1
Apokalypsa zatím nehrozí, hry se loni prodávaly lépe než v roce 2015

Řada loňských her v kamenných obchodech dopadla o poznání hůře než předchozí díly. Podle statistik amerického herního průmyslu však celkové příjmy v tomto...  celý článek

BadFly Interactive
V zahraničí řeší české vývojáře, vyhrožovali kvůli negativním recenzím

Říká vám něco název BadFly Interactive? Pokud ne, nejste sami. Tak se jmenuje malé české studio, které vytváří nezávislé hry. A v souvislosti s projektem Dead...  celý článek

Limbo
Neshody vývojářů vyústily ve vynucený odchod. A výplatu 180 milionů

Odchod jednoho ze zakladatelů studia Playdead nebyl tak poklidný, jak se původně zdálo. Z veřejných zpráv situace působila jako rozloučení dvou přátel. Podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.