Poněvadž Bohdan Dlouhý z technických důvodů návod dokončit nemohl a protože by byla škoda nechat návod na tak skvělou hru, jakou Original War bezesporu je, nedokončený, popsal poslední tři mise ruské kampaně Pavel „Wrest“ Sůva.
|
Jako u téměř každá mise v Original War, má i tato vícero řešení. Začnu tím zdlouhavějším, při kterém ale dostanete všechny medaile. Až se vaše skupinka objeví na obrazovce, jeďte přímo po okraji mapy na sever. Přibližně v polovině cesty narazíte na malou americkou základnu. Bude po vás střílet laserová věž, tak ji co nejrychleji zneškodněte (pokud možno ji nezničte!). Nyní poškoďte skladiště (tak aby se jeho ukazatel dostal do červeného pole), zabijte amerického dělníka, skladiště i všechny věže na základně zaberte a opravte. Základna je sice malá, ale vám jakožto domovská bude stačit. Bohužel, ve skladišti není ani jediný krystal alaskitu, a tak tuto základnu použijete pouze pro rozvoj. Ze všeho nejdříve postavte kasárna hned nad cestou ve stromech severovýchodně od základny. Laboratoř na sever od základny a továrnu na západě. Náklaďáky pošlete hledat bedny, bazukéry strčte do kasáren, vědce pošlete vynalézat základní a posléze zbraňové a počítačové technologie, případně ochočovat opičáky, kterých by mělo být okolo základny celkem dost. Americká vozidla budou celkem často v malých skupinkách útočit od východu, ale bazukéři v kasárnách a Burlak v Máše by s nimi neměli mít problémy. Za chvíli se vysílačkou dozvíte, že oblastí projíždí John Macmillan. Uprostřed mapy je malá skalní soutěska a hned za ní křižovatka. Tady je nejlepší si na něj počíhat. Pojede v kolopásovém tanku s těžkým dělem a jako doprovod bude mít dvě počítačová raketová vozidla. Máša a bazukéři (ve zbrojnici si jich z vašich lidí vyrobte co nejvíc) by si s nimi měli poradit, ale nezapomínejte, že Macmillanovo vozidlo je o hodně rychlejší než vaše, a tak ho nesmíte nechat uniknout. Pokud jeho vozidlo pouze poškodíte, aby vystoupil, a pak ho zabijete bez zničení vozidla, můžete vozidlo opravit, přivlastnit si ho a máte vystaráno. Nyní by vám tyto dva tanky + bazukéři měli stačit k útoku na malou americkou základnu, která je na jihu mapy. Jsou tam čtyři věže, dvě dělové, jedna s kulometem a jedna raketová, ale jinak pouze jeden dělník. Opět se snažte toho zničit co nejméně, pak rychle obsadit a opravit.
Proč jsme základnu vůbec dobývali? Kvůli alaskitovému dolu, který je uvnitř. Teď už vám nic nebrání nabrat alaskit do náklaďáků a odjet na sever mapy. Mášu a Macmillanův tank a v nich vaše nejlepší mechaniky nechte ve své domovské základně kvůli její obraně. Mezitím na severu mapy, co nejblíže okraji (pozor na severozápadní roh, tam se moc nepřibližujte, je tam velká americká základna) postavte skladiště, časoprostorovou laboratoř a dvě naftové elektrárny. Dovezte si tolik materiálu a paliva, kolik budete potřebovat, vyložte artefakt a začněte s výzkumem. Až prozkoumáte artefakt, vaši vědci budou chtít pokračovat, tak je nechte prozkoumat všechny časoprostorové technologie, brzy přijdou na možnost vyrobit zpomalovač – velmi užitečnou věcičku, která zpomalí tok času pro nepřátelské jednotky. Jeho výrobu ale nechte na později, teď máte na starosti důležitější věci. Artefakt zase naložte a vydejte se na jihovýchod. Je tam les, naštěstí ne tak hustý, aby se jím nedalo projet. Někde v lese, co nejblíže východnímu okraji mapy, opět postavte skladiště, elektrárny i laboratoř a znovu prozkoumejte artefakt. Teď už můžete odjet domů, ale pro získání medaile se ještě vraťte do své domovské základny. Pokud zatím nemáte továrnu, postavte ji, a k ní alaskitový přístavek. Nyní můžete vyrobit vozidlo se zpomalovačem a získat tak třetí medaili. Hotovo? Teď už vám nic nebrání vydat se do jihozápadního okraje mapy, kde celá mise končí.
Nyní o dost kratší řešení, při němž ale budete muset oželet dvě medaile. Na domovskou západní základnu se vykašlete, vaším cílem bude malá americká základna na jihu. Hned na začátku se vydejte na východ, na základnu bleskově zaútočte, vykašlete se na věže a co nejrychleji poškoďte skladiště a zabijte dělníka v něm. Vaším dělníkem pak vše bleskově obsaďte, v jednom náklaďáku nechte naftu, do druhého (ve kterém je artefakt) naložte alaskit a ze základny zase zmizte. Možná na ni po chvíli zaútočí Američané, ale automatické věže by si s nimi měly poradit. My zatím jedeme přímo na sever. Cestou možná potkáte osamocené americké vojáky, což by ovšem nemělo představovat problém. Až dorazíte na severní okraj mapy, postavte skladiště, vyložte do něj naftu a alaskit, z okolí vysbírejte pár zásilek, postavte alaskitovou a časoprostorovou laboratoř a dvě naftové elektrárny. Vyzkoumejte technologie detekce alaskitu a alaskitová energie. Potom vyložte artefakt a prozkoumejte ho. Nafta nejspíš nebude stačit, ale v jižní základně by jí ještě mělo trochu být, tak pro ni během výzkumu dojeďte. Až bude výzkum hotov, naložte artefakt a zbylý alaskit a vydejte se se všemi lidmi do lesa na jihovýchodě, zatímco jeden náklaďák nabere z jižní základny další alaskit. Co nejvíce u východního okraje mapy postavte skladiště, vysbírejte z okolí zásilky, postavte časoprostorovou laboratoř a dvě alaskitové elektrárny a opět prozkoumejte artefakt. Pokud nebude stačit alaskit, opět pro něj můžete dojet do jižní základny. Až bude artefakt prozkoumán, můžete se vrátit domů.
|
Za chvíli by vás měla kontaktovat stará známá, Heike Steyerová. Nabídne vám svoje lidi výměnou za materiál. Čím víc materiálu jí dáte, tím víc lidí vám půjčí. Rozhodnutí je jen na vás, ale její lidé jsou většinou podprůměrní a navíc vám na konci mise ukradnou výsledky výzkumu a vy tak budete muset dobývat i žoldáckou základnu (což, na druhou stranu, není nic těžkého). Ovšem pokud nabídku přijmete, bude moci používat minomety a zkoumat některé užitečné arabské technologie. Ať už se tedy rozhodnete jakkoli, ve vaší základně pokračujte s výzkumem – to je cesta k úspěchu v této misi. Mimo jiné se dostanete i k technologii behemotů, kterou ihned uveďte do praxe. Stačí poslat mechanika na otevřené prostranství a nechat ho pár behemotů postavit. Pokud se ptáte, co to behemot vůbec je, tak jde o počítačem řízený „tank“ s alaskitovým motorem, který je asi tak čtyřikrát větší, než jakékoli jiné vozidlo, při své jízdě kácí vše, co mu přijde do cesty, je vybaven děly, raketami i kulomety a jeho pancíř je téměř nezničitelný. Až postavíte tak dva či tři behemoty, uzrál čas k útoku. Z vašich lidí udělejte mechaniky (alespoň tolik, kolik máte behemotů), bazukéry a doktory a vyrazte. Pokud jste najali Araby od Heike, místo bazukérů můžete vzít víc mechaniků a doktorů a z Arabů udělat minometčíky. Nechte behemoty proklestit cestu do jihovýchodního rohu mapy (pozor, behemoti nemůžou překonávat výraznější terénní nerovnosti, tak na to při cestě pamatujte), zde shromážděte síly a vydejte se vpřed. Arabská základna leží v severovýchodním rohu. Pamatujete, jak jsem psal, že behemoti jsou téměř nezničitelní? Tak to neberte tak vážně – tři Arabské samohybné bomby totiž zlikvidují i je. Proto je důležité dávat si na tyto bomby obzvlášť pozor, jinak konvenční zbraně nejsou pro behemota s dobrými mechaniky v zádech žádnou překážkou. Navíc Arabové nemají samohybných bomb zase tolik, a tak to vše můžete přežít beze ztrát. Až se dostanete přes obrannou linii, nechte minometčíky či bazukéry zlikvidovat arabské stavby. Po zničení skladu se Arabové vzdají.
Pokud jste najali vojáky od Heike, ti právě teď utíkají pryč i s výsledky vašeho výzkumu (možná se tak stane, i kdybyste je nenajali… nevím). Neztrácejte čas, pouze opravte behemoty a vyléčte vojáky a vraťte se zpět na svou základnu. Zde se ale dlouho neohřejete, pouze pokud nemáte žádné minometčíky a bazukéry, napravte to. Nyní přímo na jih, kde se rozkládá žoldácká základna. Jsou zde obranné věže a plno minometčíků, a navíc je to na kopci, kam se behemoti nedostanou. Naštěstí můžete s pomocí jejich raketometů zničit aspoň věže obranné linie a pár budov a lidí, kteří budou na kraji. Do základny se pak vydejte od západu s vašimi bazukéry/minometčíky. Postupně ničte všechny budovy. Ve východním cípu základny se možná bude schovávat asi tak šest arabských minometčíků, takže to tam svými behemoty a minometčíky/bazukéry „vybombardujte“ (pokud máte vynalezenou arabskou technologii biodetekce, tak (nejen) Araby můžete vidět i na neodkryté části mapy jako červené tečky – využijte toho). Teď ještě zničte skladiště a mise je hotová.
|
Nyní se můžete věnovat rozvoji základny. Upgradujte skladiště, postavte všechny druhy laboratoří a věnujte se intenzivně výzkumu, postavte arabská kasárna (pokud máte v týmu nějakého Araba – pokud ne, musíte se spokojit se standardními) u východní přístupové cesty do vaší základny a hned tam vyrobte pár minometčíků, kteří musí být stále v pohotovosti, Aliance používá teleport a díky němu bude útočit i odtamtud. Ruská kasárna můžete postavit lehce na severozápadě od vašeho skladiště. Postavte alaskitové doly (jakmile postavíte první, názorně zjistíte, že Aliance umí nechávat na dálku vybuchnout jakoukoli věc obsahující alaskit. Takže vám bude ničit jeden důl či elektrárnu přibližně každých pět minut – nutno mít dělníka v pohotovosti). Zatímco stavíte a zkoumáte, pošlete jednoho dělníka obsadit dobytou arabskou základnu a navezte všechny bedny, které naleznete v jejích skladech, do vašeho velkoskladu. Jeden vědec mezitím může v jihovýchodním cípu mapy ochočovat opičáky, ze kterých pak uděláte dělníky. Až bude postaveno a vynalezeno vše, co je třeba, postavte továrnu se všemi potřebnými přístavky a v ní vyrobte pár ručně ovládaných raketových vozidel, můžete i dělová a kulometná, každopádně nahraďte vaše původní vozidla silnějšími. V laboratořích začněte vyvíjet alaskitovou bombu, zatímco zaútočíte na americkou základnu. Vozidly stačí zničit několik věží na východě a s pomocí raket pak zbrojnici. Pak už můžete vjet přímo do středu americké základny a po poškození skladiště se Amíci sami vzdají. Skladiště obsaďte, opravte a stejně jako z arabského z něj všechen materiál odvezte k vám. Nyní už zbývá jen Aliance. V této chvíli by už měla být alaskitová bomba vynalezena. Zavřete všechny mechaniky do továrny a vyrobte hned tři. Jistě už vám je jasné, že pokud jich vyrobíte tolik, byla by škoda je nepoužít. Dovezte je do středu mapy… jednu odpalte přímo doprostřed alianční základny (je na západním okraji mapy a máte-li vynalezenou biodetekci nebo aspoň zaměření alaskitu, měli byste vidět její obrysy). Aliance se bude vzpouzet, tak druhou raketu odpalte do severní části základny a třetí do jižní části. Pokud jste měli štěstí, Aliance právě kapitulovala. Gratuluji, soudruhu!
Samozřejmě můžete základnu Aliance dobýt i konvenčními zbraněmi. V tomto případě doporučuji obdobný postup jako u americké základny, tedy pomocí tanků a především těžkých raket (po alaskitovce druhá nejlepší zbraň ve hře) prolomit na jednom místě obrannou linii, vniknout do základny a po zničení skladišť, pokud se Aliance nevzdá, vyhladit její osádku. Dále je tu možnost použít alaskitovou bombu i proti Američanům a Arabům, ovšem to byste museli po dobu vývoje bomby odolávat útokům z více stran, což vzhledem k nasazení velké části lidí v laboratoři není zrovna příjemné. Údajně proti těmto dvěma stranám bombu vůbec nemusíte použít, stačí ji vyrobit, vyhrožovat, a oni se vzdají. Pouze Alianci musíte bombu ukázat v praxi.
Tak a to už je z Original War skutečně všechno.