Original War - po rybičkách strategie

  • 636
Ačkoliv jsou Altar známí především jako výrobce a distributor deskových her v čele s legendárním Dračím doupětem, jejich Interactive sekce již také předvedla svými Fish Fillets co dokáže a nyní nás bude chtít zaujmout realtimovou strategií Original War, která vyjde i ve světě pod křídly Virginu. Je o co stát?
Original War

Ačkoliv jsou Altar známí především jako výrobce a distributor deskových her v čele s legendárním Dračím doupětem, jejich Interactive sekce již také předvedla hráčům v České republice a v Anglii (distribuoval Jellyfish Software), co dokáže, svým logickým debutem Fish Fillets. Ta nebyla v České republice prodejně zas až tolik neúspěšná, marketingové oddělení však zaspalo dobu a o hře se u nás příliš nevědělo, stejně jako řada lidí dodnes neví, že Altar Interactive vyvíjejí počítačové hry. A ještě méně lidí ví o tom, že jejich nejnovější strategie vypadala tak dobře, že se dočkala i svého zahraničního distributora a to nikoho menšího než Virginu. Ostatně o známosti, respektive spíše neznámosti Altar Interactive svědčí také úryvek z článku našich kolegů v červnovém PC Gameru: "Jedná se o realtime strategii, na které dře dnem i nocí kultovní tým Altar Interactive pocházející odkudsi z východní Evropy." Takže pánové, píšu si minus a je mi jedno, jestli nevíte, že Altaři pocházejí z ČR, nebo to, že naše malá země leží v samém srdci Evropy, nikoliv tedy kdesi na dálném Východě.

Original War

Zeměpisnou vložku tedy máme za sebou a řekněme si nyní něco o Original War, hře, která je už těsně před dokončením, avšak která zatím unikala pozornosti herních žurnalistů nejen v České republice, ale i ve světě (marketing ještě asi stále spí), přičemž jsme se o ní dozvěděli jen díky E3, na níž kdesi v koutku Virginovského stánku Altaři vystavovali. Jak už jsem zmínil výše, půjde o realtimovou strategii odehrávající se v daleké minulosti, konkrétně před dvěma miliony let na Sibiři. A právě zde probíhají boje mezi Američany, Rusy a Araby o Siberit - nerost, kterého je všude dost, ale pouze na území Ruska. Eminentní zájem však o toto ložisko mají i Američané, kteří se teleportují do minulosti a chtějí jej přemístit na Aljašku. Mají na to desítky generací času a Arabové jej nepotřebují, ovšem ne že by jen s úsměvem přihlíželi, oni chtějí ono ložisko Siberitu zničit.

Original War

Zveřejněné screenshoty se trošičku podobají hrám ze série Command & Conquer, s těmi toho však mnoho společného mít nebudou. Narozdíl od C&C má totiž Original War vyvíjející se příběh a pro každou ze stran jsou navíc připravována dvě zakončení. Vyvíjet se budou i postavy - stejně jako v RPG i v této strategii mají čtyři různé vlastnosti, kteréžto se budou level od levelu vylepšovat. Vojáci zde navíc budou vzácní, neboť si je narozdíl od jiných podobných her nebudete moci vyrábět, ale budete závislí na omezeném přísunu bojových jednotek z budoucnosti. Co se týče grafiky - Altar Interactive si na sebe vzali úkol věru nelehký - hra totiž nebude ve 3D, jak byste možná očekávali, ale engine bude využívat předrenderované 2D zobrazení s předrenderovanými mapami a jak sami vidíte na screenshotech potulujících se kolem tohoto článku, máme se rozhodně na co těšit.

Autoři hry slibují velké množství jednotek pro každou ze soupeřících stran a také hudbu měnící se na základě národa, za nějž budete o Siberit bojovat (tuto skládal Michal Pavlíček z Pražského výběru, čili očekávejte opravdovou kvalitku). Jak jsem již zmínil výše, o světovou distribuci se postará Virgin Interactive (hra by měla vyjít v šesti jazycích), v České a Slovenské republice si však Altar vymínil výjimku a Original War zde bude prodávat sám, pochopitelně kompletně v češtině. Tohoto herního titulu bychom se měli dočkat ke konci roku.

Original War Original War


Témata: software