Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Original War - průvodce misemi #5

  12:00aktualizováno  6. prosince 10:09
V souvislosti s vydáním hry v edici G4Y, díky níž si tuto vydařenou – a tak trochu jinou – strategii může vychutnat skutečně každý, vám přinášíme návod na hru. V páté části návodu se rovnou vrhneme na řešení ruské kampaně a příště přineseme její pokračování. Zapomeňte, soudruzi, na americkou představu demokracie...

Original War, ruská kampaň – 1. část

- Original War -

- Recenze
- Diskuse s autory
- Česká demoverze
- Galerie obrázků
- Průvodce misemi #1
- Průvodce misemi #2
- Průvodce misemi #3
- Průvodce misemi #4

1. My jsme ti nejlepší
Zapomeňte na EON, soudruzi, zapomeňte na americkou představu demokracie a na Johna s jeho pomýlenými západními ideály. Od této chvíle jste Burlakem, mechanikem třetí úrovně, loajálním (byť poněkud hubatým) příslušníkem Rudé armády a nic na světě pro vás není důležitější, než aby byli zastaveni a zničeni imperialističtí štváči, kteří se pokoušejí rozkrást majetek sovětského lidu. Vaše rodná strana a vláda vás povolala a přikázala vám, abyste se vypravili do minulosti a Američany z ní jednou provždy vypráskali. Rozkaz je rozkaz, pojďme tedy práskat.

Po vynoření z TAWARu (ruské obdoby amerického EONu, někteří soudruzi mu také říkají Tau-deflektor) se Jurij Ivanovič Gorkij, řečený Burlak, ocitl uprostřed krásné sibiřské přírody. Sám. Spolubojovníci, s nimiž do TAWARu vstoupil, jsou roztroušeni kdesi v čase a prostoru a nikdo neví, shledají-li se ještě někdy. Zmocněte se Burlaka a porozhlédněte se společně s ním po okolí. Západně od vás je jezero a nádherný vodopád, za ním jeskyně, v níž žije několik opičáků. Vyhněte se pro tuto chvíli konfliktu s nimi, zabili by vás. Pokud necháte na pokoji vy je, nebudou si všímat ani oni vás. Na východě potkáte parťáka, vojáka druhé úrovně Gněvka. Podobně jako Bobby v první americké misi, i Gněvko je vážně zraněný a vy mu nemůžete nijak pomoct. Dávejte na něho proto pozor, časem se z něj vyklube velmi užitečný chlapík. Společně s Gněvkem máte větší palebnou sílu, takže chcete-li, můžete si zastřílet na zdejší zvířátka (a opičáky). Kromě starých známých terčů zde můžete potkat ještě pravěké ryby (36 b.) a vakomyši (37 b.). Jinak platí totéž, co v úvodu za Američany. Střílet na zvířata je ohavné, téměř se chce říct, že až nesoudružské, ale zvyšuje to zkušenosti, což má v několika úvodních misích svoji váhu. Rozhodnutí je na vás.

Jakmile se vypravíte kousek na sever, narazíte na skupinu ruských vojáků, vedených poručíkem Pokryškinem. Teď budete muset na chvíli potlačit vlastní iniciativu a dělat to, co po vás bude chtít Pokryškin, respektive počítač. Tak to vydržte a poslouchejte příkazy. Až se poručík nechá zastřelit (nic jiného si ani nezasloužil, zaútočit takovým způsobem na opevněný americký bunkr mohl jenom hodně hloupý soudruh) a vy získáte kontrolu nad skupinou vojáků, vezměte si z Pokryškina odstrašující příklad a nedělejte to jako on. Sledovali-li jste dialogy vašich soudruhů, je vám taktika nutná k dobytí tohoto bunkru jasná. Pro méně pozorné připomeneme, že stačí se krýt za stromy vlevo od bunkru a jste mimo jeho palebný úhel. Je v tom ale jeden háček. Američané mají několik ochočených opičáků (3-5 podle nastaveného stupně obtížnosti), kteří přijdou napadenému bunkru na pomoc. Vylákejte je do volného prostoru, mimo dostřel bunkru, a pobijte je. Po jejich smrti je již bunkr prakticky bezbranný. Do úkrytu za strom se vleze jen jeden voják, ale když je budete střídat, můžete vytrénovat střelecké schopnosti úplně všem (sledujte ukazatel, jestli není vyčerpaný limit pro misi, ať neplýtváte střelami zbytečně; při šikovném střídání střelců je možné v této misi vytrénovat na maximum všechny vojáky). V okamžiku, kdy bunkr začne hořet a posádka z něj vyběhne, mějte své druhy po ruce, protože Američané se pokusí zbaběle uprchnout na východ (paradoxní, že?). Nenechte je utéct, pro úspěšné hodnocení na konci mise musíte dostat jak velitele, tak i obránkyni bunkru. Podařilo-li se vám je oba zastřelit, zbořte ještě americké skladiště a můžete si odfajfkovat další splněný úkol. Prozkoumejte zbytek území (žádný nepřítel tam už nebude, ale krajina je to parádní) a až se vám ve vysílačce ozve zbloudilá zdravotnice Kirilenková, dojděte pro ni. Bude čekat někde před jeskyní opičáků. Pokud jste je nepobili dříve, může s nimi mít potíže a v tom případě bude schovaná na kopci na JZ. Až ji najdete, tak jí dopřejte chvilku času na ošetření zraněných, a potom se už můžete vypravit do základny S. M. Kirov. Mise je hotová.

2. Štvanice
Jako vojáci jsou Rusové výborní, ale orientační smysl mají prabídný. Do Kirova dorazil Burlak pouze s Gněvkem a Kovaljukem, ostatní soudruzi se jim někde cestou poztráceli. Velitel základny, plukovník Kurin, je přivítal a hned jim přidělil první úkol – dostat se do základny L. P. Berija, která má ležet kousek západně. Jděte tam, hra vás nikam jinak nepustí, takže není na výběr. Velitelem základny L. P. Berija je soudruh major Platonov. Poté, co si ujasníte, že někteří soudruzi jsou si rovnější, dostanete konečně pořádnou práci. Je nutné zásadním způsobem rozšířit Beriju, neboť zatím tuto základnu tvoří pouze skladiště a dva bunkry. Převlečte všechny tři muže do montérek (udělejte z nich dělníky) a postavte laboratoř (vlevo od skladiště) a dílnu (vpravo od skladiště, s výjezdem orientovaným na cestu). Pokud se objeví zásilky, nanoste je do skladiště. Abyste mohli splnit další úkol – postavit vozidlo – budete muset trochu bádat v laboratoři. Opět tam pošlete všechny tři muže, vytrénují své schopnosti a výzkum půjde rychleji. K dispozici jsou zatím jen dvě technologie, takže budete brzy hotovi. Běžte do dílny a postavte vozidlo, spotřebujete na to 50 beden a 30 barelů.

První vyrobené vozidlo budete muset převézt do Kirova, po návratu vyrobíte tři další pro svoji potřebu. Nepospíchejte, když někde spadnou zásilky, změňte se na chvíli na dělníky a nanoste je domů. Jakmile dokončíte třetí vozidlo, stanete se svědky, jak ruští průzkumníci padnou do americké pasti. Rádi byste jim pomohli, ale váš rozkaz zní jinak – prozkoumat severní oblasti a do bojů se nepouštět. Jeďte na sever, pozor na nově postavené bunkry na západní i východní straně soutěsky, a až se dostanete do kontaktu s americkou hlídkou, vyřešte situaci bez konzultace s velením. I prostý příslušník Rudé armády může být někdy iniciativní. Pokud se mu to povede, je mu většinou odpuštěno (a někdy je dokonce i vyznamenán). Pokud se mu to nepovede… Raději nedomýšlet. Proto pobijte Američany, získejte zpět vozidlo, které vám sebrali, a zachraňte své staré přátele z obklíčení. Společně s těmito vojáky napadněte americké opevnění na západě – je zbytečné se pokoušet o čelní útok, mnohem snazší to je přes humna. Po zničení bunkrů na západním svahu můžete misi ukončit, chcete-li ale být důslední, vypořádejte se ještě s bunkry na východě. Ty jsou trošku složitější, protože zde se přímému boji nevyhnete. Ovšem vzhledem k palebné převaze, kterou máte, je to jen otázka času. Pokud máte obavu, že vám dojde během boje nafta, zajeďte si natankovat do základny. Je-li jí v Berijovi nedostatek, v Kirovovi jí najdete dost. Jen Burlak se nesmí k základně ani přiblížit, mise by se ukončila. Myslete na to a s Burlakem se vraťte teprve tehdy, až už skutečně nemáte co bořit, sbírat, opravovat, tankovat atd.

3. Drtivý úder
Rusové nepochybují o své převaze nad Američany a jsou odhodláni využít každé příležitosti k jejich potírání. Jednou z nich by mohl být i útok na americkou základnu Omikron. Předtím však bude nutné vylepšit dodávky nafty a k tomu bude zapotřebí vybudovat úplně novou základnu. Vzhledem ke svým dosavadním úspěchům byl úkolem pověřen opět Burlak. Kromě svých dvou kolegů z Beriji si tentokrát smíte vybrat další tři postavy, přičemž jednou z nich musí být vědec. Nezapomínejte, že lze při výběru měnit povolání (kromě Burlaka). V tuto chvíli má z dostupných postav nejlepší vědecké schopnosti patrně Gněvko, tak do bílého pláště navlékněte jeho. Ostatní si vyberte podle jejich vojenských schopností, ale ze všech udělejte rovnou dělníky. Ušetříte si tím čas po zahájení mise.

Objevíte se na stejné mapě jako minule, jen bude rozšířená o pruh země na západě. Běžte tím směrem s celou skupinou, držte se přitom u dolního okraje mapy. Až narazíte na skálu, obejděte ji a nahoře objevíte ložisko ropy. Postavte poblíž skladiště a dopravte sem 40 beden z okolí. Deset jich budete potřebovat na vybudování vrtu a třicet na postavení zbrojnice. Tu umístěte na cestu severozápadně od vrtu. Proč? Jedním z úkolů mise je zabránit Američanům v příchodu posil na Omikron; nepřátelé budou chodit z JZ rohu mapy a budou muset projít kolem tohoto opevnění, odkud na ně budete střílet. Podle instrukcí máte zabránit v příchodu posil i ze SV, ale pro splnění úkolu jeden uhlídaný roh bohatě stačí. Gněvka a Burlaka zavřete do laboratoře, ať vynalézají, dělníky nechte shromažďovat materiál a přenášet barely z Kaganoviče do Beriji. Po chvíli se u severního okraje mapy materializuje profesor Šolce. Je v pasti, cestu mu blokuje pár amerických vojáků. Udělejte z dělníků vojáky a dojděte pro něj. Je příliš cenný, než abyste ho nechali zemřít. Vyhněte se cestou černým oblastem na Z, tam stojí silně chráněná základna Omikron. Vysvoboďte profesora a dopravte ho na základnu, kde může vystřídat oba muže v laboratoři. Dvě postavy s nejlepšími vojenskými schopnostmi pošlete rychle do zbrojnice, už brzy kolem ní půjdou první Američané. Poprvé to budou jen dva pěšáci, později bude hůř, budou jezdit i kulometná vozidla. Aby mohl profesor prozkoumat všechny technologie, budete potřebovat elektrárnu. Můžete postavit jen naftovou, a protože nafta je vzácná, po ukončení výzkumů ji vypněte, ať neběží naprázdno. Není-li co vynalézat, může profesor stavět. Například by se hodila druhá zbrojnice. Dobré místo je vlevo od severního bunkru. S velkou pravděpodobností se dočkáte americké návštěvy a takhle budou mít vaši dělníci dobrou šanci se rychle ukrýt a navíc se změnit na vojáky a s nezvanými hosty se rázně vypořádat.

Až zmodernizujete dílnu, dostanete nový úkol – vyrobit dostatek vozidel pro všechny své kolegy. Ve skutečnosti jich musíte vyrobit víc, nadbytek se hodnotí. Stačí však jen o jedno. Než se pustíte do vlastní výroby, nanoste si napřed dostatek materiálu, abyste mohli pracovat bez prodlev. Začne vás tlačit čas, takže pracujte velmi pilně. Až se Kurin zeptá, jak jste na tom s výrobou, řekněte mu, že máte vozidel víc, než potřebujete, i kdyby to nebyla pravda. Budete mít ještě dvě minuty na to, abyste své tvrzení uvedli do souladu s realitou. Čas útoku na Omikron se přiblížil. Z profesora udělejte zase vědce, ať může léčit zraněné, ze všech ostatních mechaniky a odjeďte rychle na shromaždiště. Boj u Omikronu bude poznamenaný zoufalým nedostatkem místa a vzájemným překážením si. Optimální je útočit maximálně po dvojicích a poškozené tanky stahovat zpět k opravě. Když už to bude vypadat na vítězství, Američané najednou začnou utíkat. Nebude to ale kvůli vám, jak si budete myslet. Bude to kvůli tomu samému nepříteli, jenž během půlminuty srovná se zemí základnu Kirov. I když jí pojedete okamžitě na pomoc, Kirov padne.

4. Smíření se smrtí
Přestože to ještě před chvílí vypadalo na procházku prehistorickou rajskou zahradou, najednou Rusové bojují o holý život. Prchají a Burlak je tím šťastným vylosovaným, kdo má ve zmatku ustupujícím jednotkám vykoupit trochu času. Vyberte si osm postav (profesora Šolceho jako nejlepšího vědce, zbytek podle vojenských schopností) a ze všech udělejte dělníky. Vaším úkolem je opevnit se na malém návrší uprostřed mapy a alespoň na chvíli zastavit pronásledovatele. Nelitujte chvilky ztraceného času a ono návrší obejděte pěkně kolem dokola, ať si uděláte představu o okolí. Potom běžte do míst, kde na vás čeká voják, a začněte budovat základnu. Všimněte si, že lokalita má tři přístupové cesty, ty všechny budete muset ustrážit, protože ze všech tří stran na vás budou útočit. A také si všimněte, že je tady poměrně málo místa, takže budete muset velmi dobře hospodařit s místem. Skladiště postavte těsně pod svah na S, až dostanete bedny, tak postavte laboratoř na JV a dílnu na JZ plošiny. Z Šolceho udělejte vědce a vyjděte s ním ven z laboratoře, aby objevil opodál ležící ložisko ropy. Postavte tam těžební věž a posléze dvě naftové elektrárny, nejlépe těsně vedle skladiště, aby nepřekážely.

Jak jste už zjistili, slibovaný přísun zásilek vázne, takže si budete muset pomoct menší krádeží. Nejslabšího ze svých vojáků postavte doprostřed cesty, po níž jezdí konvoje, a zakažte mu pohyb. Občas do něj nějaké vozidlo narazí a vy mu uloupíte náklad. Plukovníkovi se to rozhodně líbit nebude, ale párkrát vám to projde. Až vám začne vyhrožovat vojenským soudem, tak toho nechte, teď už by bylo fakt zle. V laboratoři vyzkoumejte těch několik dostupných technologií a k dílně postavte dělový přístavek. U jižní přístupové cesty postavte zbrojnici a jednu dělovou věž, u bočních cest po jedné věži dělové a kulometné (s rotačním kulometem). Vyrobte čtyři vozidla, dvě s rotačním kulometem a dvě dělová. Materiál by vám měl vystačit, i když to bude s odřenýma ušima. Střed základny udržujte volný a průjezdný, aby se vaše vozidla mohla přemisťovat tam, kde budou právě nejvíc zapotřebí, nebo abyste je mohli v nouzi stáhnout do relativního bezpečí k nezbytné opravě.

Nejlepší mechaniky posaďte samozřejmě do tanků, ze zbytku udělejte vojáky a nacpěte je do obranných staveb. Vyjde to akorát. Počítejte s možností, že velmi pravděpodobně budete muset léčit zraněné nebo opravovat pobořené zdi, takže Šolcemu a postavě s nejlepšími stavebními vlohami přidělte vlastní klávesové zkratky, abyste je v nouzi rychle našli a mohli je změnit na příslušnou profesi.

Chvíli po varování budete napadeni. Napřed pěchotou, pár minut na to spoustou techniky. Nebude to vůbec jednoduché, boj po vás bude vyžadovat hodně soustředění a taktiky, ale lze se ubránit beze ztrát, přestože bude mít nepřítel zhruba čtyřnásobnou převahu. Prostě bojujte jako ti nejlepší sovětští soudruzi. Důležitá je efektivita boje, neváhejte zadávat cíle manuálně, potřebujete, aby se děla soustředila na mechanizaci a rotační kulomety na živou sílu, protože jen tak dokážete útok odrazit. V tu nejnevhodnější chvíli dostanete hlášení, že v lese severozápadně od vás je kapitán Gajdar a že mu máte jít na pomoc, protože musí přežít za každou cenu. Nedá se nic dělat, uvolněte z boje jeden kulometný tank a jeďte tam (budete muset u lesa vystoupit a kousek dojít pěšky, aby se spustil dialog). Neodkládejte to, Gajdar bude co nevidět napaden několika nepřáteli a sám by se jim neubránil. Doprovoďte ho do základny, kde je tou dobou již nejspíš dobojováno, a s tankem mu kryjte záda. Je-li po boji, neobtěžujte se s opravami staveb. Konečně se budete smět stáhnout, ovšem budete před tím muset rozebrat základnu, aby nepadla nepříteli do rukou. Zatímco budou dělníci demontovat stavby, zkontrolujte s kulometnými tanky okolí základny, jestli se někde neschovává nějaký zapomenutý nepřítel. Mohl by vám ještě na poslední chvíli zkomplikovat život. Je-li všude čisto a základna je rozebraná do posledního šroubečku, shromážděte všechny živé a vydejte se do cílového místa.

5. Divoká řeka
Díky zažitému zlozvyku komunistických vládců zkreslovat co nejvíce mapy, aby podle nich zabloudil každý třídní nepřítel, ocitla se Burlakova kolona tanků v pasti na břehu řeky. Řeky, o níž v mapě nebyla ani zmínka. Dopředu to nejde kvůli vodě, zpět kvůli Arabům, kteří vám zablokovali jedinou příjezdovou cestu. Schválně se mrkněte.

Situace ale není tak beznadějná, jak se zdá na první pohled. Burlaka, jenž je jediným mechanikem ve skupině, nechte opravovat škody, cestou jste jich utrpěli dost, všechny ostatní vysaďte z tanků a prozkoumejte okolí. Jakmile vědci objeví ložisko ropy, postavte vedle něj skladiště. Slyšíte padat zásilky, tak se po nich poohlédněte. Dvě bedny stačí na vybudování těžební věže. Až se trochu rozběhne, můžete u ní doplnit palivo do všech tanků. S plnými nádržemi a vyspravenými pancíři bude život zase o něco snesitelnější. Arabové vás budou oťukávat a budou na vás podnikat nájezdy z pevniny i od řeky (mají šikovná vznášedla). Jejich útoky nebudou příliš vážné, navíc při prvním poškození budou mít tendenci ujíždět do bezpečí. Snažte se jim proto odřezávat ústupovou cestu a dorážet je.

Jakmile budete mít po ruce dostatek materiálu, postavte dílnu. Vylepšovat ji není třeba, máte ji jen na to, abyste mohli změnit všechny vojáky na mechaniky. Těm to v tanku sluší mnohem víc než obyčejným vojákům. Jakmile máte toto za sebou a všechny tanky jsou plně bojeschopné, napadněte arabské opevnění, jež vám stojí v cestě. Dlouho s tím neotálejte, rychlost útoku se hodnotí. Arabové tam budou mít pár minometčíků, tak sledujte bedlivě ukazatele poškození a včas se stahujte mimo jejich dostřel k opravě. Postupnými nájezdy je zdecimujte, až se ukáže šejk Omar na svém mastodontovi, tak je oba zabijte. I to se hodnotí. Pronikněte do arabské základny a postřílejte všechno živé. Ve své vlastní základně zatím můžete postavit laboratoř a vyzkoumat řeč opičáků. Potom pošlete oba vědce (nebo tři – s přeměněným dělníkem) na sever přes řeku. Kromě očekávaných opičáků tam zažijí i jedno neočekávané setkání s americkým profesorem. Se zajatcem i opičáky se vraťte do laboratoře a vyzkoumejte opičí technologie. Opičáky potom nechte v bezpečí skladiště, nebudete je k ničemu potřebovat, dělníkovi vraťte jeho profesi a strhněte laboratoř, aby nepadla do rukou nepřátel, Stevense pusťte na svobodu, třeba se vám někdy revanšuje, a nakonec posaďte všechny do vozidel a vydejte se na východ.

V arabské základně se možná mezitím objevily čerstvé posily, pokud ano, udělejte s nimi krátký proces. Chcete-li, obsaďte dělníkem všechny stavby (není to nutné, snad jen kdybyste tady chtěli doplnit palivo). Podél východního okraje mapy jeďte na jih a potom přes brod na západ k označenému cíli. Cestou budete průběžně obtěžováni, ale nic vážného to nebude. Až budete u cílového místa, můžete sem přivolat opičáky (přebrodí se přes řeku) a všichni společně překročit červenou čáru. Pokud jste to řešili takhle nějak, mělo by to být za plný počet bodů.

Poznámka: dohlédněte na to, abyste před ukončením mise měli v partě jednoho dělníka a dva vědce. Budete je brzy potřebovat.

6. Krok za krokem
Byli jste sice hodně rychlí, ale ne dost rychlí a základna Ovsjenko mezitím přece jen padla. Budete ji muset získat zpět. A nebude to snadné, mise je to poměrně obtížná a navíc trpí několika drobnými bugy.

Objevíte se na jižním okraji mapy, se všemi svými tanky, ovšem takřka bez paliva. Čertví, kudy jste jezdili… Takže vysedat a dál po svých. Stojíte u malé předsunuté základny – skladiště a zbrojnice. Víc v tuto chvíli nepotřebujete. Váš dělník obě stavby obsadí a vy si všechny mechaniky změníte na dělníky. Pomůžou opravit stavby a nanosí případné bedny z bezprostředního okolí. Oba vědci mohou mezitím provést opatrný průzkum jižní části mapy, opičáky bohužel ochočovat zatím nemůžete, tak se jim raději vyhněte. Mohli by být agresivní. Také se nepouštějte příliš na sever, je tam z této strany dobře bráněná americká základna. Ještě nedávno se jmenovala Ovsjenko. Teď změňte všechny dělníky na vojáky a společně s vědci se protáhněte těsně kolem pravého okraje mapy nahoru. Asi na vás budou z kopce Američané trochu střílet, ale když se nezastavíte, nemělo by to být nic fatálního. Nebudou vás pronásledovat. Shromážděte se mimo jejich dostřel a uzdravte zraněné. Pokračujte s vojáky ještě kousek dál na sever a až cestou narazíte na dva bunkry, zničte je. Potom se na chvíli zastavte a rozhodněte se, co dál. Nabízí se totiž varianta „Velký drtivý obchvat“, která za cenu ztráty jedné medaile (ovšem nefér, viz dále) vymaže Američany z této části světa. Jestli do toho jdete se mnou, tak pokračujte dál na sever. U horního okraje mapy je malá americká základna. Nesnažte se ji dobývat, stáhněte se a chvíli počkejte. Za malý okamžik tuto základnu obsadí Burlakův brácha Vsevolod. Až dozní střelba, tak tam zajděte (zkratkou kolem bunkru), absolvujte všechny rozhovory a ošetřete raněné. Máte teď k dispozici deset vojáků a dva vědce. A dost velkou sílu na to, abyste napadli hlavní americkou základnu v oblasti. Leží jihozápadně od vás a je chráněná skutečně dobře, je v ní hodně vojáků a dálkově řízených vozidel, nicméně dobýt se dá. Chce to začít pěkně od jejího severního okraje a opakovanými nájezdy ji srovnat se zemí. Důležité je zaměřovat se na strategické cíle – živá síla, skladiště, řídící věž.

Vypořádáte-li se s touto základnou, obsazení Ovsjenka bude již hračkou. Patrně v něm narazíte jen na jednoho vědce a dělníka ve skladišti. Bohužel si hra bude myslet, že jste Ovsjenko již jednou dobyli a posléze ztratili a upře vám medaili za splnění vedlejšího úkolu, jímž bylo právě udržení Ovsjenka po celou dobu mise.

Přidržíte-li se předpokládaného postupu, vběhněte po zničení dvou bunkrů do Ovsjenka od SV (z této strany není žádná obrana) a když budete dost rychlí, nachytáte americké vojáky na švestkách. Když nebudete dost rychlí, zalezou do bunkru a dělové věže, odkud je budete muset vypudit. Ať tak nebo tak, obsaďte základnu a opravte stavby (dělníka si znovu vyrobíte v jižním skladišti). Američanům se to pochopitelně nebude líbit a každou chvíli na vás budou ze SZ útočit skupiny dálkově řízených vozidel. Není to nic nezvládnutelného, ale obtěžuje to a blokuje to vojáky. Až se ozve brácha, pošlete za ním pouze jednoho člověka (klidně toho nejslabšího), po zničení těch dvou bunkrů v úvodu je cesta kolem pravého okraje mapy bezpečná. Nechte severní základnu i s jejími zásobami plavat a vraťte se všichni do Ovsjenka. Na Vsevolodovy vojáky si dávejte dobrý pozor, trpí klaustrofóbií. Je to zřejmě druhý bug této mise, protože kdykoliv se je pokusíte zavřít do nějaké budovy, po několika sekundách z ní vyskočí ven. Udělá-li to vědec, nic se neděje. Udělá-li to posádka obranné věže uprostřed boje, skončí to špatně. Tak bacha na to.

Pojďme dál. Braňte se před nájezdy Američanů a splňte všechny požadované úkoly. Až bude Vsevolod převelen a by budete dělit mančaft, nechte si v partě nejlepšího vědce a čtyři nejlepší vojáky. Ostatní přenechejte bráchovi. Na oplátku dostanete dva zelenáče, kteří budou sedět v nákladních vozidlech se surovinami.

Vaším posledním úkolem bude vyrobit vozidla pro všechny své muže a dopravit je do vyznačeného prostoru. Ve skutečnosti nic vyrábět nemusíte, máte je. Stojí u jižního okraje mapy. Pravda, jsou bez nafty, není však nic jednoduššího, než navozit dolů do skladiště pár barelů a poslat dva vojáky, aby vozidla postupně natankovali a přemístili do cílové oblasti (zbytek mužů nechte zatím hlídat základnu, Američané jsou nevyzpytatelní). Vozidlo v rohu mapy, jako jediné, až ke skladišti nedojede. Je na suchu. Protože nemáte mechanika, který by ho dotlačil, požádejte dělníka, aby si hodil barel nafty na rameno a dotankoval vůz přímo na místě. Na plnou to stačit nebude, na dojetí ke skladišti ano. Tam doplníte palivo až po hrdlo a vozidlo přemístíte k sedmi ostatním. Posaďte do nich své lidi a vyrazte směrem na Nový Kábul…
Autor:




Nejčtenější

Sondra Sombre
Nová hra od tvůrců Prison Architect je na první pohled "jiná"

Zítra vychází zajímavě vypadající titul Scanner Sombre, v němž se ve 3D prostoru orientujete pouze pomocí barevných odrazů z příručního snímače.  celý článek

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Tomb Raider 1
Zahrajte si prvního Tomb Raidera v internetovém prohlížeči

Hra, která kdysi mačkala z počítačů naprosté maximum, je nyní bez problémů hratelná přímo ve vašem internetovém prohlížeči. A zdarma.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.