Original War - průvodce misemi #6

  • 636
V souvislosti s vydáním hry v edici G4Y, díky níž si tuto vydařenou – a tak trochu jinou – strategii může vychutnat skutečně každý, vám přinášíme návod na hru. V šesté části návodu se znovu podíváme na řešení ruské kampaně a příště přineseme úplné dokončení. Zapomeňte, soudruzi, na osobní slávu, všichni skončí v rakvi...

Original War, ruská kampaň – 2. část

- Original War -

- Recenze
- Diskuse s autory
- Česká demoverze
- Galerie obrázků
- Průvodce misemi #1
- Průvodce misemi #2
- Průvodce misemi #3
- Průvodce misemi #4
- Průvodce misemi #5

7. Liščí nora
Společně se Vsevolodovou skupinou máte zaútočit na arabskou základnu Nový Kábul, hned na začátku vás ale potká neštěstí. Vsevolod šlápne na minu (zaminovaných cest si užijete v této misi požehnaně) a je vážně zraněn. Umírá. Nemáte žádného doktora, jenž by ho vyléčil, takže rychle nějakého vyrobte. Jde o bratra. Dělník ať obsadí skladiště na západě a bleskurychle postaví laboratoř (všichni mu samozřejmě pomáhají). Z postavy s nejlepšími předpoklady udělejte vědce a pošlete ho bráchovi na pomoc.

Potom postavte těžební věž, elektrárnu, zbrojnici a dílnu, abyste mohli své nejzdatnější postavy změnit na mechaniky. S opevňováním základny se nijak nezdržujte, budete muset útočit, ne se bránit. Abyste byli v hodnocení mise stoprocentně úspěšní, budete muset do pěti minut od začátku mise vyhledat nepřítele. Chcete-li za každou cenu něco zkoumat, zkoumejte vojenské technologie, ať si vylepšíte bojové statistiky svých jednotek. Už při výstavbě základny se v ní zhmotní arabský žoldnéř, Raul Xavier. Bude vám připadat trochu zmatený, ale důležité je, že se, ke všeobecnému překvapení, kamarádí s Kirilenkovou. Až s ním budete mluvit, dostanete na výběr dvě možnosti. Trpíte-li potřebou nutkavého vysvětlování (znám takové lidi), můžete to s ním hrát na férovku a všechno mu vysvětlit. Pochopí to, přidá se k vám a vy získáte docela šikovného bojovníka. Nebo si řeknete, že ve světě, kde vedle sebe existuje několik paralelních vesmírů, je pravda značně relativní pojem, a nebudete mu brát jeho názor. I v tomto případě se k vám přidá, ale tentokrát jako špión. Bez ohledu na Xavierovy vojenské schopnosti, tohle je mnohem výhodnější varianta. Raul se totiž vypraví rovnou do Kábulu, a přestože ho nebudete moci ovládat, budete vidět všechno to, co on. A později, budete-li chtít, se k vám stejně vrátí a bude bojovat jako lev na vaší straně. Jen nezapomínejte, že jeho přežití je jedním z hodnocených úkolů mise.

O pětiminutovém limitu jsme si už řekli, takže teď je nejvyšší čas na menší průzkum bojem. Cesta vedoucí na sever je zaminovaná, první mina leží hned kousek nad základnou. Buď se cestám vyhýbejte nebo vyberte nejodolnější vozidlo s nejlepším mechanikem za volantem a na minu najeďte, abyste ji odpálili. Tank sice utrpí škodu, ale neměl by se zničit. Podívejte se, co vám zatím ukázal Raul. Kábul je veliká a dobře bráněná základna, pro mechanizaci přístupná pouze po zaminované silnici od západu. Co vám Raul ale neukázal, tak malé opevnění, které si Arabové postavili na kopci východně od vaší základny (Raul prošel pod jeho jižním úbočím, okraj kopce vidíte). Tam naleznete svého prvního nepřítele. Po prvním kontaktu s ním se na jihu objeví maršál M. N. Jašin, bazukér osmé úrovně. Velice silná postavička, byť o pár misí později skončí jako velice trapná postavička. Přijde, pokecá s vámi (nežalujte, maximálně mu řekněte o arabském opevnění), vyhodí do vzduchu jeden bunkr, sebere vám jeden tank a odejde. Na rovinu, tuhle zápletku jsem nepochopil. Má-li vazbu na další vývoj kampaně, dejte mi, prosím, vědět. Ale myslím, že nemá. Arabové podniknou protiútok, tak ho odrazte a dokud budete ještě v ráži, srovnejte se zemí bunkry, na které Jašin zapomněl. Uspořádejte své síly a připravte se na rozhodující útok na Nový Kábul. Pěchotou obsaďte dobyté návrší a tanky shromážděte dole pod kopcem. Potom již stačí Araby trochu podráždit. Není-li žádný na dostřel, přisuňte (těsně pod severním svahem, abyste se vyhnuli minám na cestě) jeden tank a vystřelte na nejbližší cíl. Jakýkoliv. Věž, dělníka, tank… Stačí jedna rána a Arabové se do vás pustí jako sršni. Díky výhodné pozici však útok odvrátíte a navíc Arabům zlikvidujete většinu živé síly. Mají sice ještě spoustu dálkově ovládaných vozidel, ale ta již budou v boji výrazně slabší. Tato zdánlivě bezvýznamná šarvátka je skutečně rozhodující pro další vývoj mise, tak ji zvládněte co nejlépe.

Pronikněte jedním tankem do základny a střílejte vojáky, případně přilákejte vozidla nepřátel na dostřel svých lidí na kopci. Základnu takto můžete oslabit nebo rovnou dobýt. Druhou možností je nechat tanky pod kopcem a dobýt Kábul pěchotou. Samozřejmě nepůjdete hlavním vchodem, nejste Pokryškin. Díky Raulovi znáte perfektně rozložení jednotlivých staveb v základně, takže už jste také přišli na to, že nejslabší místo je na jihu, u východního okraje mapy. Tam se s vojáky a doktory přemístěte a zbořte elektrárny. Ukončíte tím výrobu dalších strojů a palbu věží. Odrazte poslední výpady zoufalých Arabů a pronikněte do základny. Během chvilky bude vaše.

Ve chvíli, kdy se Kábul zhroutí (zabijete posledního Araba), se dole na jižní cestě objeví žoldnéřka Heike. Pokud jí to dovolíte, projde po cestě až na sever a zmizí z mapy. Váš úkol však je zajmout ji. Živou. Proto už před koncem dobývání Kábulu přemístěte nějaké bojové jednotky, ale určitě oba vědce, zhruba na úroveň své vlastní základny a na Heike si tam počkejte. Jakmile se objeví na dostřel, zraňte ji do červena a ihned ji zase uzdravte (manuálně pomocí ikonky, kurzor myši bude vědcům nabízet jen střelbu). A máte to.

8. Stavíme
No, jo. Burlak byl sice povýšen, ale úkol, který dostal, je hodně nudný. Musí na zelené louce postavit novou krásnou základnu. Škoda, že to musíme absolvovat společně s ním a nemůžeme tuto misi přeskočit. Ze všeho nejvíc totiž připomíná SimCity a užijí si ji ti, kteří až dosud remcali, že nemají žádný čas na stavění v (relativně) mírových podmínkách. Tak teď ho konečně mít budou.

Buldozery nechte kácet stromy, dělníky stavět jeden barák za druhým, vojáci ať projdou celou mapu a zastřelí těch pár amerických sniperů, co sedí na okolních kopcích, vědci ať je léčí, případně vynalézají, a vy si odfajfkovávejte jednotlivé splněné úkoly. Také přijměte nabídku hodných žoldnéřů na postavení kasáren výměnou za Heike, naopak odmítněte nabídku zlých žoldnéřů, vyjděte vstříc svým lidem v jejich střeleckých, loveckých a milostných potřebách, nechte si vyrobit pěknou Mášu dle vlastního gusta (co takhle těžký raketomet se siberitovým motorem?) a v samotném závěru mise odrazte poměrně masivní útok amerických pěšáků. Nemohu se zbavit pocitu, že zatímco v americké kampani byly takřka všechny mise vymazlené a plné skvělých nápadů, ruská kampaň vypadá šitá tak trochu horkou jehlou. Jako kdyby už tlačil čas. Tato mise je toho typickým příkladem. Co víc k ní napsat… Snad jen, že každý den zkrátka není posvícení… A bude hůř…

9. Kapitola Epsilon
Vítejte zpátky v pořádné akci, soudruzi. Úkolem je překazit americký výzkum na využití alaskitu ve zbraních hromadného ničení, jenž právě probíhá v základně Epsilon. Zvědové vám nabízejí hned tři různá místa, odkud můžete s útokem začít, respektive, kde si můžete napřed vybudovat podpůrnou základnu. Jižní lokalita je stísněná a otevřená ze tří stran útokům, východní je sice na dohled Epsilonu, ale pokud si chcete misi pořádně užít, berte tu západní. Do akce s vámi jde pět postav, Burlak je mechanik a bude sedět v Máše, kromě toho dostanete dělo, takže berte ještě jednoho mechanika a kromě toho jednoho vědce, jednoho dělníka a dva vojáky.

Zvolíte-li západní stanoviště, objevíte se na vyvýšené náhorní plošině, kde ihned objevíte bohatá ložiska alaskitu a nafty. Zpočátku jsou zde prostory poněkud stísněné, ale to se dramaticky zlepší, až si vyrobíte počítačem řízený buldozer s alaskitovým motorem. Dílnu postavte jižně pod kopcem, ať nezabírá cenné místo nahoře. Buldozerem plošinu zbavte stromů a rázem máte krásné místo pro rozvoj základny. Zásilka padají všude kolem, stačí je sbírat. Abyste vyzkoumali všechny dostupné technologie, budete potřebovat dvě laboratoře, na hrubou práci si vyrobte počítačem řízený náklaďák a jeřáb, na obranu automatické věže. Těmi osázejte severní okraj základny, budou odtamtud chodit nepřetržitě Američané, ale automatika se s nimi vypořádá. Stačí k tomu pár věží rotačních (na pěchotu) a pár dělových (na mechanizaci). Postavte dost elektráren, aby byly všechny věže pod proudem i v plném boji, a pomalu vyrábějte automatické tanky. Kulometné i dělové nebo raketové. Moc na tom nezáleží.

Dokud se budete držet v blízkosti své základny (cca levá dolní čtvrtina mapy) a nedostanete se do kontaktu s nepřítelem (kromě odrážení jeho útoků), budete mít klid na práci a spoustu času na vše, co si zamanete. Že už vás to nebaví? Tak se poohlédneme po nějakém nepříteli. Kromě Američanů, kteří jsou na východě, je zhruba uprostřed mapy (v její severní části) žlutá žoldnéřská základna, které velí major Genscher. Až se tam přiblížíte s nějakou jednotkou, nabídne vám neutralitu za volný odchod (pokud jste mu v minulé misi prodali Heike, dokonce se přidá na vaši stranu). Nechte je odejít, budete mít i tak plné ruce práce s Američany. Ti jsou rozložení hnedle vedle. A jsou dobře opevnění. Základně velí Joan, která se vás bude pokoušet přesvědčit o tom, že jsou civilním zařízením, zatímco její věže po vás budou urputně pálit. Nevěřte jí ani slovo, je to Američanka. Naštvete tím sice Johna, ale stejně byste se s ním jednou museli utkat. Tak proč to odkládat. A pak, který soudruh by se bál kapitalisty…

Nicméně od této chvíle budou útoky Američanů skutečně horší. Kromě pěšáků začnou ze severu útočit i tanky. Dobře postavené věže a automatický jeřáb poblíž si s nimi však poradí i bez vaší aktivní účasti. Jen občas opravte škody. Hlavně se ale soustřeďte na primární úkol – likvidaci nepřátelského výzkumu. Brzy zjistíte, že pokoušet se do americké základny proniknout přes základnu žoldnéřskou, bude prakticky nemožné. Obrana je na té straně velice silná. Prostudujte si důkladně terén a jako ve všech ostatních misích, i zde najdete slabé místo. Uprostřed mapy je malá náhorní plošina (s jezírkem uprostřed), na kterou se dá dostat a ze které se dá na Američany útočit bez jakéhokoliv rizika. Pošlete tam pár tanků na bojovou misi. A s nimi jednoho mechanika na opravy, buldozer na kácení stromů a náklaďák na odstraňování překážejících beden. Z tohoto vyvýšeného místa se dá vyplenit příjemně velká část americké základny (a také se odsud dá do základy dostat), jen laboratoře šetřete, máte je napřed obsadit, zničit až potom. Možná, až zboříte zbrojnici, se vám podaří nachytat Joan při plnění zdravotnických povinností. Zkuste ji zabít, když uspějete, od Macmillana se potom o sobě dozvíte ledacos nového. :o) Rozstřílejte obranu, spoustu práce zastanou dva bazukéři, které vyrobíte ze svých vojáků a přesunete je sem, jen laboratoře vynechte. A také skladiště neničte. To proto, že v okamžiku, kdy padne skladiště, vědci začnou prchat. Pokud na to nejste připravení (rotační kulomety na správných místech), mohli by vám uniknout. Což by se rovnalo ztrátě jedné medaile. Nejlepší je zlikvidovat elektrárny (jsou na jihu a na severu základny) a potom všechny postradatelné stavby, aby se udělalo trochu místa, přivézt si sem pár tanků s kulomety a laboratoře jednu po druhé ostřelovat. Jakmile ji vědci opustí, zabte je a laboratoř dělníkem opravte. Nemusí být obsazená, opravovat lze i nepřátelské stavby, jen je třeba použít dělníkovy ikony kladívka. Američané podniknou poslední zoufalý pokus a zaútočí na několika místech současně, ale je to opravdu poslední křeč. Odrazte útok, vypuďte ze skladiště opičáky, abyste ho mohli obsadit, a zaberte všechny tři laboratoře. Základna Epsilon je vaše. Jestliže vám neunikl žádný vědec, neztratili jste v bojích Mášu a vynalezli-li jste speciální munici, máte to bez ztráty kytičky.

10. Pronásledování pokračuje
Průšvih! Profesor Gossudarov byl unesen žoldnéři a je nutné ho zachránit. Úkolem byl pověřen, kdo také jiný, Burlak. Dostanete šest bojových vozidel, tak si k nim vyberte pět mechaniků a jednoho vědce. Ten bude šlapat pěšky, do jeho tanku si sedne Burlak.

Hned na začátku se dobře rozhlédněte po okolí, Arabové na vás nachystali několik překvapení. Prorazte si cestu mezi bunkry a pokračujte na východ. Ozve se vám stará známá, žoldačka Heike, a nabídne obchod. Berte ho, Heike vám ukáže arabské minové pole. Buď se mu vyhněte nebo silným a odolným tankem vyčistěte koridor pro ostatní, ale pokračujte rychle dál, čas tlačí, ruské základny jsou pod silným tlakem nepřátel a vy se musíte se co nejrychleji vrátit. Další šarvátka vás čeká u řeky, napřed na jednom, potom i na druhém břehu. Nic vážného. Cesta vás povede podél severního okraje mapy na východ a posléze na jih, až do arabské základny. Je chráněná, ale ne příliš silně. Až tam někde najdete profesora, tak ho odveďte o kus dál do bezpečí a vyčistěte základnu. Abyste se mohli vrátit, musíte ještě najít náklaďák s artefaktem, který zapomětlivý profesor nechal stát na lesní cestě severozápadně od základny. V cestě vám bude bránit malá skupinka amerických jednotek. Pobijte je, pošlete jednoho člověka do náklaďáku a mise končí. Uff. Stihli jste to včas?

11. Nový konec
Tak jestli minulá mise byla odstartovaná průšvihem, tato začíná opravdovou katastrofou. I přes váš rychlý návrat je základna Trockij, s níž jste si tak vyhráli v osmé misi, v rozvalinách. John Macmillan se v ní zastavil, aby se Rusům, a Burlakovi speciálně, pomstil za Epsilon… A jako kdyby to nestačilo, maršál Jašin propadl syndromu šíleného velitele a je posedlý pomstou (je to jen můj pocit déj? vu nebo už to tady také jednou bylo?). Jak to dopadne, uvidíte zanedlouho sami… Jestli je vám to aspoň trochu útěchou, neovlivníte to. No a protože každý je svého štěstí pyrotechnikem, poslušně splňte Jašinův rozkaz a postavte mu podpůrnou základnu.

Jeďte se svými lidmi do pravého dolního rohu, tam je prima místečko, jsou tam hned dvě ložiska ropy. Postavte skladiště, alespoň jeden vrt, elektrárnu a vylepšenou dílnu s pásovým a nebojovým přístavkem. Jašin chce dva buldozery, tak mu je udělejte. Pracujte velmi rychle, dělníky udělejte ze všech postav, rychlost v této části mise se hodnotí. Flákat se budete moci za chvíli, hned po videu, kde budete sledovat, jak se maršál připisuje na černou listinu velitelských packalů a jak věren heslu z Velké Vlastenecké Války „Nas mnógo“ vede na smrt většinu svých lidí. Bohužel, včetně Vsevoloda. Ano, je to tak. Burlak ztratil bratra… Až Američané přestanou střílet, protože už nebude na koho, zamáčkněte slzu v oku a převezměte velení. Bráchova smrt si zasluhuje tvrdou, ale nikoliv zbrklou pomstu. Teď už spěchat nemusíte. Shromážděte pár přeživších a rozšiřte základnu. Budete potřebovat laboratoře se všemi specializacemi a zbrojnici. Na obranné stavby se vykašlete, žádný útok na vás veden nebude. Američané sedí ve svých věžích a bunkrech a čekají na vás…To čekání je bude mrzet.

Objevte ložisko alaskitu v levé třetině mapy, postavte poblíž skladiště a potom důl. Přepravujte alaskit do svého hlavního skladiště, abyste mohli vyzkoumat v laboratořích veškeré dostupné technologie. Až to půjde, postavte teleport. Je to hodnocený úkol, Betu je možné hravě dobýt i bez něho, ale proč přijít o metál. Máte-li vše hotové, pojďme dobývat. Nejslabšího člověka nechte v základně pro pozdější použití, zbytek rozdělte na poloviny – jedna budou bazukéři, druhá vědci. Nic jiného nepotřebujete. Shromážděte všechny u pravého okraje mapy a postupujte na sever. Cestou bořte americké opevnění a pobíjejte vojáky. Bazukéři to za občasné výpomoci doktorů zvládnou bez větších obtíží, jejich palba je velmi smrtonosná. Probojujte se až do Bety. Nenarazíte na nic, s čím byste si neporadili, ale abyste splnili vedlejší úkol, nechte vědce položit východ z teleportu a s pomocí človíčka v základně sem teleportujte jednu mašinu.

Dokončete práci, vyměňte si zdvořilosti s Johnem a skončete. Také se vám to zdálo až příliš snadné?

Přišla chvíle rozhodování, příběh se větví na tři části. Nejdříve vás osloví spiklenci v čele s Dimitrijem Gladkovem, kamarádem zesnulého Vsevoloda, a potom profesor Gossudarov, jenž vás bude lákat do nově vznikající Aliance. I tyto alternativy si samozřejmě společně projdeme, ale dnes začneme tou nejrychlejší. Odmítněte obě dvě nabídky a zůstaňte i nadále loajální své straně a vládě.

12. Čistka
Omlouvám se, v této misi si vůbec nezahrajete, její děj se odvíjí bez vašeho zásahu. Burlak je obviněný z těch nejodpornějších zločinů proti socialismu a popraven. To je vše. Návrat do menu.

Altare, proč??? Jako fór to beru, ale i vtip by měl mít logiku. Tahle dějová zkratka je i na můj vkus trochu krátká. Ne, že by se v bývalém SSSR podobné věci neděly, ale aspoň nějaký náznak k takovému zakončení vést měl. Hmm…

No, zkuste to rozchodit, příště, v poslední části návodu, absolvujeme obě zbývající dějové větev. Alianční bude stručná, protože kromě úvodní jsou všechny další mise totožné jako u Američanů, trochu víc se snad zdržíme u větve spiklenecké.