Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Original War - závěr!

  12:00aktualizováno  6. února 11:11
V souvislosti s vydáním hry v edici G4Y, díky níž si tuto vydařenou – a tak trochu jinou – strategii může vychutnat skutečně každý, vám přinášíme návod na hru. Zapomeňte, soudruzi, na osobní slávu, všichni skončí v rakvi...

Original War - dokončení návodu

Poslední část nebude obsahovat poslední tři mise - je to způsobeno (pravděpodobně) bugem, který mi způsobuje totální padání hry při načítání 13. mise (Triangulace) a který se mi žádným způsobem nepodařilo překonat. A to i přes několikeré konzultace s Martinem Klímou, opakované přeinstalace hry, patchování, přenastavování a ve finále i koupi zbrusu nové originálky, abych vyloučil chybu média. Bohužel. Někde se něco s něčím nemá rádo a OWar jsem si až do konce nezahrál… :o(

12. B - Kočka a myš.
Burlak vyslyšel přesvědčivé argumenty profesora Gossudarova a rozhodl se připojit ke vznikající Alianci těch, kteří chtějí budovat světový mír pro všechny. To se pochopitelně nebude líbit velení ruské armády v čele s Platonovem, které udělá vše pro to, aby Burlakovi zabránilo v odchodu ze základny. A jako kdyby nestačilo, že Burlaka nemá rád Platonov, neměli ho rádi zřejmě ani designéři této mise, protože takové množství respawnujících se jednotek, jako bude tady, se neobjevilo snad v celé předchozí hře. Mno, drobet jsem si zapřeháněl, ale faktem je, že to bude krajně obtížná mise. Nejparadoxnější na tom celém ale je, že jedním z vedlejších cílů mise je pozabíjet co nejméně bývalých kolegů. Zatímco ve srovnatelné americké misi šel útěk provést skutečně bez jediné mrtvoly, tady budou mrtvol hromady. Pokud se však při jejich vyrábění omezíte jen na ty jednotky „z nebe spadlé“, hodnocení to neohrozí. Nevím, jestli je to ideální řešení… Abych to uzavřel, připravte se na hodně frustrující zážitek. Na druhou stranu, každý, kdo tuto misi absolvuje bez nahrávání, bude mít můj hluboký obdiv. Já to nedokázal. A že jsem to zkoušel mnohokrát. :o)

Po absolvování úvodního rozhovoru s Gossudarovem nasedněte okamžitě do Máši a uhánějte plnou rychlostí ze základny pryč (na sever). Nebojujte, nebraňte se, jen uhánějte. Nemáte šanci ubránit se všem těm raketám, co se do vás začnou okamžitě trefovat.

Výchozí ruská základna je v levém dolním rohu mapy, cílové místo, kam se musíte dostat, v rohu protilehlém. Přímou a snadnou cestu ale v žádném případě nečekejte. V zásadě se budete muset držet směru na sever (až úplně nahoru), potom na východ (až k řece) a poté na jih, až k náhorní plošině, na kterou však s tankem nevyjedete. Nechcete-li tady Mášu nechat a pokračovat dál pěšky (pokud ji Rusové objeví, zničí ji), musíte plošinu objet. Přiblížíte se přitom velmi těsně k ruské základně, ze které vás bude ostřelovat všechno, co má ráži větší než dvaadvacet setin palce, ale projet se to při troše štěstí dá. V JV části mapy potom přebrodíte řeku a nakonec vás čeká už jen bezpečná cesta na sever, do právě vznikající povstalecké základny.

Jestli vám to připadalo docela jednoduché, tak jsem ve vás vzbudil mylný dojem, za což se omlouvám. Všechno je jinak. Celou dobu, co budete kličkovat na ruské straně řeky mezi kopci, budete napadáni. Klasickými vojáky, nepříjemnými bazukéry a automatickými tanky všech typů a ráží. Bez ohledu na úkol (šetřit životy bývalých spolubojovníků) pobíjejte vše, co se pohne. Pokud se to pohybuje dole po zemi. Bazukéři na skalních útesech se už počítají do osazenstva základny a ty zabíjet nesmíte. Těm musíte ujet z dostřelu. Vždy, když budete mít chvilku času někde v závětří, opravujte Mášu. Jen tak budete mít šanci přežít.

Ve spiklenecké základně se nezdržujte (jestli s vámi nikdo nemluví, může to být tím, že sedíte v tanku) a také nic nestavějte, úspora materiálu se rovněž hodnotí. Maximálně si postavte kasárna, abyste si mohli vyrobit vojáky, potřebujete-li je. Čeká vás totiž cesta zpátky, která si v ničem nezadá s cestou sem. V ruské základně na vaši pomoc čeká Gossudarov, kterého musíte dostat do bezpečí i s mimozemským artefaktem. Na obrazovce se vám začne odpočítávat pětiminutový limit, po jehož uplynutí můžete profesora oslovit (kliknout na něho). Nevím, má-li toto odpočítávání nějaký hlubší smysl či význam, já ho nepostřehl. Tak jako tak musíte jít profesorovi naproti, sám by v nepřátelském prostředí nepřežil ani pět vteřin.

Osvědčilo se mi toto složení vyprošťovacího týmu: mechanik Burlak v Máše plus jeden mechanik jako Mášina opravářská podpora, dva vojáci a dva bazukéři. Vědce neberte, budete jich mít později víc, než vám bude milé, teď to zkuste zvládnout bez nich. Potřebujete bojovníky, a to dobré bojovníky, čeká vás totiž peklo. Stejnou cestou, kterou jste přijeli, se společně vydejte pro Gossudarova. Vřele doporučuji, velmi často si ukládejte pozici. Po překročení řeky neujedete ani sto metrů, aby se nezjevil nějaký ten nepřítel. Pro představu toho, co vás čeká, vám prozradím, že abych tuto misi úspěšně splnil, musel jsem pobít přes třicet pěšáků a zničit více jak dvacet tanků. Přes padesát mrtvých, a přesto jsem dostal vyznamenání za šetření životů… Vím, že život ruského vojáka měl vždy nulovou hodnotu, ale přesto se mi tato mise nelíbí. Šlo to udělat lépe.

Abyste se dostali ve zdraví až před ruskou základnu, budete muset hodně taktizovat, zastavovat, ustupovat, vyčkávat v závětří a doplňovat životy. Pokuste se probojovat k levému okraji mapy, mimo dohled věží a vojáků v základně. Počkejte, až přejde nejbližší respawnová vlna, uložte pozici a klikněte na profesora. Zobrazí se dialog. Po něm se profesor posadí do náklaďáku, naloží artefakt a pojede za vámi. Ale pozor, jsou tu dvě nepříjemná úskalí. Za prvé, profesor nebude sám, ale z laboratoře za ním vyběhne houf spřátelených vědců. A za druhé, všechny tyto postavy budou chvíli řízeny počítačem, vy je budete moci ovládat teprve až dosáhnou určité vzdálenosti od základny, což bude u první křižovatky, přímo před hlavněmi bazukérů, kteří se do nich okamžitě pustí. Zpomalte si proto hru, používejte podle potřeby pauzu a snažte se jednotlivé postavičky odchytávat okamžitě po transformaci a odesílat je do relativního bezpečí u okraje mapy. Platí to i pro náklaďák s artefaktem, pro nepřátelské tanky je to cíl číslo jedna. Své vojáky a Mášu používejte na palebné krytí uprchlíků, dělejte, co můžete, braňte je třeba i vlastními těly. Vědci vás potom vyléčí. Možná…

V cestě na sever, kde už svítí u okraje mapy červeně ohraničený cílový prostor, se vám bude snažit zabránit spousta nepřátel. Počítejte s tím, že zcela jistě budou nepřátelé i v místech, kde ještě před malou chvilkou bylo pusto a prázdno. Prostě se snažte. V této náročné misi, dle mého názoru hodně nevyvážené a neférové, se hodnotí přežití všech vědců, neplýtvání materiálem na stavbu základny a nezabíjení bývalých spolubojovníků.

13.b - Mír na Zemi.
Tuto misi už znáte z americké kampaně. V ruském provedení se liší jen tím, že chybí epizodka s ochranou Máši a že začínáte se skupinou ruských vojáků. Jinak je to dtto. Postavte laboratoř, vyzkoumejte laser (to se hodnotí) a bazuky, ty se pro změnu budou hodit, nechte si dva vědce, zbytek napůl vojáci a bazukéři a pusťte se do Arabů. Za deset minut je to hotové.

Mise 14.b (Otázka plánování) a 15.b (Válka je mír)
Také znáte z americké kampaně.

A jsme u třetí větve ruské kampaně.

12.c - Říjnová revoluce
Jestli jsem byl hodně nespokojen s misí 12.b (Kočka a myš), tak u této mise to neplatí. Je hezká, chytrá a vtipná. Burlak přijal nabídku Gladkovovy povstalecké skupiny a rovnou po hlavě skočil do nové role. Ještě sice nemá jasno v tom, bude-li z něj v budoucnosti Zorro Mstitel nebo Čingischán, ale v každém případě teď bojuje proti všem a na vlastní pěst. To takřka doslova, protože ti všichni mladí důstojníci, o nichž Gladkov mluvil, když Burlaka lákal ke spolupráci, jsou celkem tři. Včetně Gladkova. Po zahájení mise se vám odkryje velká část mapy. Zjistíte, že je zde celkem pět ruských základen a k tomu, abyste splnili jeden z úkolů, musíte alespoň čtyři z nich zajmout. Nebrblejte, že to není ve čtyřech lidech možné, situace totiž není tak beznadějná, jak se tváří na první pohled. Přesvědčím vás.

Nejdříve rozdělte své síly. Své tři nové vojáky pošlete hlídkovat do místa, kde se dělí cesta vedoucí do fialové a oranžové základny (navzájem jsou odděleny skalním hřebenem). Tam je nechte stát, může se totiž přihodit, že se Gossudarov a pár dalších vědců, kteří jsou v Platonovově fialové základně, pokusí ujet s artefaktem a připojit se k Alianci. Tomu musíte zabránit a od toho tam budou ti tři střelci. Nepřibližujte se však k základně, ať z ní nevylákáte ven tanky, teď na ně ještě nemáte.

Burlaka posaďte zpět do Máši a ve směru hodinových ručiček s ním objeďte všech pět základen. Začněte fialovou, Platonovovou. Nebudou se s vámi bavit, ale za pokus to jistě stálo. Určitě je lepší se domluvit, než po sobě střílet. V oranžové základně po vás střílet nebudou, ale přijetí bude chladné. Nicméně její velitel se dá ohromit vojenskou silou, takže až budete mít k dispozici pár tanků, přijeďte se mu znovu ukázat a tentokrát už bude přijetí vřelejší. A vy získáte, stejně jako v ostatních základnách, pár mužů a vozidel pod své velení. V základně zelené narazíte na dalšího drsného vojáka. V zásadě bude ochoten se k vám přidat, ale vyzve vás, abyste na něj nejdříve zaútočili a předvedli, co ve vás je. Takže to zatím také odložíme. Bílé základně v rohu velí fanda do ufounů a za artefakt bude ochoten nechat Platonova Platonovem a přidat se k vám. Jeden artefakt se pokusí odvézt Gossudarov z fialové základny, seberte mu ho a dopravte sem. Bílá základna bude vaše. Zbývá poslední základna, žlutá v levém dolním rohu mapy. Její velitel by se na vaši stranu přidal docela rád, ale aby si zachoval tvář, podrobí vás malému testu ze znalostí marxismu-leninismu. Absolventi VUMLu budou mít po letech zase jednou výhodu, ostatní si správné odpovědi mohou vyhledat v odborné literatuře nebo se zeptat Gleba. :o) Původně jsem měl v úmyslu správné odpovědi sem napsat, ale pořadí otázek se bohužel mění a vypisovat celé odpovědi se mi nechce, takže lituji. :o) Ale vážně, najít (či odhadnout) správné odpovědi není nijak obtížné a zvládnou to i ti, co už z ML zkoušky nedělali. Obstáli-li jste v testu, máte konečně svoji vlastní základnu. Pokud ještě nevyrazili ven vědci z fialové základny, pošlete třem hlídačům posilu, v opačném případě můžete všechny své postavy stáhnout sem a chvíli zkoumat a budovat. Nic vás nehoní a nic vám nehrozí. Snad jen šavlozubí tygři mohou ohrožovat dělníky sbírající bedny. Postřílejte je. Jinak si postavte, vyrobte a vynalezněte, cokoliv chcete. Dobrým nápadem je třeba pár raketometných a dělových tanků nebo bazukéři.

Vzpomínáte si ještě na zeleného velitele? Chtěl změřit své síly. Seberte svoji armádu a jeďte tam. Něco rozbijte (věže, tanky, ale snažte se šetřit životy vojáků) a velitel rychle kapituluje. Doplňte zde své síly a přesuňte vojsko na sever, k oranžové základně. Při pohledu na dunící kolonu vašich obrněnců místní velitel velmi rychle změní názor na současnou politickou situaci a přestane tvrdit, že se vás nebojí. Čtyři z pěti základen jsou vaše, jediná, o kterou budete muset skutečně bojovat, je ta fialová v levém horním rohu. Ta, jíž velí sám Platonov. Usaďte se u vjezdu a podrážděte obranu. Většina tanků vyjede ven a tam je snadno vyřídíte. Trochu víc práce bude možná s behemotem, kterého na vás Platonov pošle, ale v tuto dobu už byste měli být natolik silní, abyste to ustáli beze ztrát. Probourejte se do základny a až zničíte skladiště, vojáci kapitulují. Buďte poblíž se střelci, protože z hořícího skladiště vyběhne sám Platonov a začne zrádce střílet. Musíte mu to znemožnit, což se nejlépe provede několika kilogramy olova napumpovanými do žaludku. Upozorňuji, že budete muset zadat cíl manuálně, v Platonovově případě se kurzor na terč nezmění, takže na něho vaše jednotky nebudou střílet automaticky. Až maršál konečně umře, mise končí. Poznámka: I přesto, že jsem tři z pěti základen dostal bez jediného výstřelu a v zelené základně nikoho nezabil, medaili jsem nedostal. Údajně to šlo ještě líp. Poraďte, prosím…

13.c - Triangulace…
…a další dvě mise – bohužel, nedostanu se tam.

Autor:


Témata: Raketa


Nejčtenější

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Resident Evil (2002)
Tak to netrvalo dlouho, filmový Resident Evil dostane reboot

Zombie podívaná Resident Evil bude oživena dříve, než se čekalo.  celý článek

Další z rubriky

Jak dlouho bude trvat, než digitální kopie zcela nahradí ty fyzické?
Konec krabicových her na dohled? Prodeje digitálního obsahu rostou

Dvě z největších herních vydavatelství letos oznámily, že částky utržené z digitálního prodeje převýšily ty z prodeje fyzických kopií. Konec krabicovek se tak...  celý článek

Harley Quinn v Injustice 2
Superman, Joker i Batman. První chvilky obrazem v bojovce Injustice 2

Batman, Superman, Catwoman a další superhrdinové a neřádi si dají v bojovce Injustice 2 opět pořádně do nosu. První díl nás bavil dost a druhý je na tom zatím...  celý článek

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.