Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Valve je koupilo, oni se opět odtrhli. Vývojáři přibližují důvody

aktualizováno 
Mohli vyvíjet pod jednou z nejuznávanějších značek v herním průmyslu. Přesto se však studio Turtle Rock rozhodlo opět vydat svou vlastní cestou.

Ilustrační obrázek k titulu Left 4 Dead, kterým se studio Turtle Rock proslavilo.

Společnost Valve je odkoupila v roce 2008, kdy spolu vývojáři pracovali již šest let a obě strany si vzájemnou komunikaci pochvalovaly. Studio Turtle Rock tehdy dokončovalo titul Left 4 Dead, který po akvizici vznikal ve spolupráci s Valve. A společnost se v té době přejmenovala na Valve South.

Důvody pro změnu tak po letech odhalil spoluzakladatel studia, kterým je Phil Robb. Ten o historii společnosti hovořil při představování jejich nové kooperativní akce Evolve (více o hře) a během tiskové konference prohlásil: "S Valve jsme jako nezávislé studio měli výborné pracovní vztahy po šest let. A pak nás koupili a situace se změnila."

Fotogalerie

Problémy prý nastaly již při dokončování vývoje prvního Left 4 Dead. Na hře totiž kromě Turtle Rock pracovali i lidé z Valve a oba týmy dělila vzdálenost více jak 1 200 kilometrů. "Hodně jsme se dohadovali. A když jsme to nakonec vydali, nikdo nebyl spokojený s tím, jak to fungovalo. Sedli jsme si proto s (ředitelem Valve) Gabem Newellem a o situaci hovořili."

Nejlepším řešením tak prý byl návrat k nezávislosti, po kterém Valve i nadále mohlo dodávat práci. Tou byl vývoj stahovatelného obsahu právě pro sérii Left 4 Dead. A Valve studiu povolilo návrat k jeho původnímu jménu, tedy k názvu Turtle Rock.

Vývojáři prý někdy zápolili i s pověstným Valve Time. Tedy faktem, že je společnost Valve maximálně zaměřená na kvalitu a vydávání titulů i dodatečného obsahu tak mnohdy opakovaně odkládá. V Turtle Rock totiž někdy panovalo přesvědčení, že by již bylo dobré projekt dokončit.

"Když jsme se stali součástí Valve, naše kultura se značně proměnila. A neměli jsme vždy pocit, že je to ten správný směr. Nebyl to způsob, jakým jsme chtěli pracovat. Po osamostatnění jsme se v řadě věcí vrátili zpět," říká Robb. Přesto však přiznává, že se jejich firemní kultura do jisté míry změnila. "Ale ze stávajícího směřování mám opravdu dobrý pocit," dodává.

Práce na sérii Left 4 Dead však ustaly, a studio tak muselo hledat další zdroj obživy. Rozhodlo se tedy pro vývoj nové značky, kterou je kooperativní akce Evolve. Ta vyjde letos na podzim.

Autor:


Témata: Valve


Nejčtenější

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode
Notně krvavý trailer představuje Zombie Mode pro Call of Duty: WW2

Kombinace druhé světové války a zombies snad ani nemůže dopadnout špatně, přesto je první trailer na oblíbený Zombie Mode pro letošní Call of Duty ještě lepší,...  celý článek

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Valve Steam
Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

Splatoon 2
Fantastická týmovka, která se obejde bez krve. Recenze Splatoon 2

V týmové akci Splatoon nejde jen o přesnou mušku, ale i taktiku související s přebarvováním herní plochy. Druhý díl, který vychází exkluzivně na Switch, je...  celý článek

Další z rubriky

Logo UbiSoftu
Osmdesát procent tržeb Ubisoftu za první čtvrtletí je z digitálu

Ubisoft zveřejnil první čtvrtletní zprávu fiskálního roku 2017-2018, tedy finanční výsledky za tři měsíce, končící 30. června. A nevede se mu špatně.   celý článek

CIty of Brass
Herní adaptace Pohádek tisíce a jedné noci nebude pro děti

Lidé, kteří se podíleli na výrobě kultovního Bioshocku, chystají zajímavě vypadající akci z prostředí Pohádek tisíce a jedné noci. Místo příběhu se však...  celý článek

Obrázky ze zrušeného Might & Magic SHOWDOWN
Trapas pro značku Might & Magic. Showdown skončil pro nezájem hráčů

Originální strategie, která lákala na možnost libovolně si upravit vzhled vaší armády, končí, aniž by kdy opustila režim předběžného přístupu. Nedokázala...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.