Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Valve je koupilo, oni se opět odtrhli. Vývojáři přibližují důvody

aktualizováno 
Mohli vyvíjet pod jednou z nejuznávanějších značek v herním průmyslu. Přesto se však studio Turtle Rock rozhodlo opět vydat svou vlastní cestou.

Ilustrační obrázek k titulu Left 4 Dead, kterým se studio Turtle Rock proslavilo.

Společnost Valve je odkoupila v roce 2008, kdy spolu vývojáři pracovali již šest let a obě strany si vzájemnou komunikaci pochvalovaly. Studio Turtle Rock tehdy dokončovalo titul Left 4 Dead, který po akvizici vznikal ve spolupráci s Valve. A společnost se v té době přejmenovala na Valve South.

Důvody pro změnu tak po letech odhalil spoluzakladatel studia, kterým je Phil Robb. Ten o historii společnosti hovořil při představování jejich nové kooperativní akce Evolve (více o hře) a během tiskové konference prohlásil: "S Valve jsme jako nezávislé studio měli výborné pracovní vztahy po šest let. A pak nás koupili a situace se změnila."

Fotogalerie

Problémy prý nastaly již při dokončování vývoje prvního Left 4 Dead. Na hře totiž kromě Turtle Rock pracovali i lidé z Valve a oba týmy dělila vzdálenost více jak 1 200 kilometrů. "Hodně jsme se dohadovali. A když jsme to nakonec vydali, nikdo nebyl spokojený s tím, jak to fungovalo. Sedli jsme si proto s (ředitelem Valve) Gabem Newellem a o situaci hovořili."

Nejlepším řešením tak prý byl návrat k nezávislosti, po kterém Valve i nadále mohlo dodávat práci. Tou byl vývoj stahovatelného obsahu právě pro sérii Left 4 Dead. A Valve studiu povolilo návrat k jeho původnímu jménu, tedy k názvu Turtle Rock.

Vývojáři prý někdy zápolili i s pověstným Valve Time. Tedy faktem, že je společnost Valve maximálně zaměřená na kvalitu a vydávání titulů i dodatečného obsahu tak mnohdy opakovaně odkládá. V Turtle Rock totiž někdy panovalo přesvědčení, že by již bylo dobré projekt dokončit.

"Když jsme se stali součástí Valve, naše kultura se značně proměnila. A neměli jsme vždy pocit, že je to ten správný směr. Nebyl to způsob, jakým jsme chtěli pracovat. Po osamostatnění jsme se v řadě věcí vrátili zpět," říká Robb. Přesto však přiznává, že se jejich firemní kultura do jisté míry změnila. "Ale ze stávajícího směřování mám opravdu dobrý pocit," dodává.

Práce na sérii Left 4 Dead však ustaly, a studio tak muselo hledat další zdroj obživy. Rozhodlo se tedy pro vývoj nové značky, kterou je kooperativní akce Evolve. Ta vyjde letos na podzim.

Autor:


Témata: Valve




Nejčtenější

Pokémon Sun / Moon
RECENZE: Pokémon Sun & Moon je ideální startovní hra pro nové hráče

Možná vás letos na čas okouzlila mobilní hra Pokémon Go. Pokud si ovšem chcete zahrát regulérní plnohodnotný díl a s předchozími hrami nemáte žádné zkušenosti,...  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.