"Po více než dvou měsících diskuzí s Désiletsem jsme naši vizi nemohli sjednotit v otázce vývoje ani managementu," řekl při odhalování finančních výsledků šéf Ubisoftu Yves Guillemot.
"Naše spolupráce proto skončila a vývoj 1666 jsme pozastavili na neurčito." Ono pozastavení na neurčito by mohl být způsob, jak zrušit projekt s minimálním dopadem na cenu akcií.
Bližší informace o náplni projektu nikdy zveřejněny nebyly.
Komplikovaný život vývojáře
Patrice Désilets je herní návrhář, který se podílel na vývoji prvního dílu Assassin's Creed. Společnost Ubisoft však během vývoje druhého dílu opustil, aby vytvořil zcela nový projekt pro THQ.
Toto vydavatelství ovšem zkrachovalo a práva na jeho hru odkoupil Ubisoft. Vývojář se tak opět stal zaměstnancem firmy, kterou dříve opustil. Ale oběma stranám se již nepodařilo najít společnou řeč.
Ubisoft následně vydal oficiální prohlášení, podle kterého Désilets studio opustil dobrovolně.
Ten to však podle serveru Kotaku popřel slovy: "Navzdory dnešním prohlášením mne Ubisoft propustil. Dozvěděl jsem se to osobně, dostal písemnou výpověď a dva členové ochranky mne bez dlouhých řečí vyvedli z budovy. Nemohl jsem se ani rozloučit se svým týmem, ani posbírat své osobní věcí."