Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Otec stříleček John Romero chce nabídnout zběsilou akci ve stylu Quake

aktualizováno 
Začátkem devadesátých let položil základy akcím z pohledu první osoby, po jednom z největších herních propadáků však ustoupil do ústraní. Řeč je o Johnu Romerovi, jednom ze spoluzakladatelů studia id Software a autorovi neúspěšného titulu Daikatana.

Ilustrační obrázek z on-line akce QuakeLive

Romero letos v březnu potvrdil, že plánuje vývoj svižné střílečky ze staré školy (čtěte více). Tehdy ještě o projektu neprozradil téměř žádné informace. V dubnovém rozhovoru pro britský server Eurogamer však nastínil základní směřování hry. A vydat ji plánuje nejprve pro PC.

"Nechci mluvit o detailech, ale znám je. Svým způsobem jsem to už navrhl a je to hodně senza. Ale je jasné, že to budu říkat," představil Romero svůj projekt. O návrhu hry tvrdí, že je "parádní" a nic podobného prý ve hrách neviděl.

"Je to perzistentní hra, trvale ukládá hráčova data, postava časem roste a zlepšuje se," vysvětluje Romero. "Myslím si, že to dnes většina hráčů stejně očekává, ale je to starší návrh. A myslím si, že je stále platný," dodává.

John Romero

John Romero - muž, který stál u zrodu akcí jako Wolfenstein či Doom

Vývojářský veterán však odmítá popisovat hru do detailů, prý se poučil z předchozích chyb. "Hrát se to bude jako klasická střílečka, ale vaše konkrétní situace, dějová vrstva a systém odměn jsou unikátní," objasňuje Romero.

"Nepůjde o starou střílečku - nebude to kostičkované. Ale pravděpodobně to oproti většině současných her bude mít rychlejší pohyb," nastiňuje Romero směřování titulu.

Vývojářský veterán prý není fandou her jako Gears of War, které využívají systému krytí a pomalejšího pohybu. Kvality Gears of War však nezpochybňuje. "Ale jsem PC hráč, co má rád myš a klávesnici," vysvětluje.

"Miluju škubnutí (pro otočku) 180°, rychlé zaměřování, rychlou palbu, rychlý pohyb. Takže cokoliv jiného - jako třeba současné střílečky, které jsou v zásadě kolejnice napříč úrovní - mne nezajímá," uzavírá Romero.

Kdy plánuje odstartovat vývoj, však odmítá prozradit.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.