Ilustrační obrázek z on-line akce QuakeLive

Ilustrační obrázek z on-line akce QuakeLive

Otec stříleček John Romero chce nabídnout zběsilou akci ve stylu Quake

  • 9
Začátkem devadesátých let položil základy akcím z pohledu první osoby, po jednom z největších herních propadáků však ustoupil do ústraní. Řeč je o Johnu Romerovi, jednom ze spoluzakladatelů studia id Software a autorovi neúspěšného titulu Daikatana.

Romero letos v březnu potvrdil, že plánuje vývoj svižné střílečky ze staré školy (čtěte více). Tehdy ještě o projektu neprozradil téměř žádné informace. V dubnovém rozhovoru pro britský server Eurogamer však nastínil základní směřování hry. A vydat ji plánuje nejprve pro PC.

"Nechci mluvit o detailech, ale znám je. Svým způsobem jsem to už navrhl a je to hodně senza. Ale je jasné, že to budu říkat," představil Romero svůj projekt. O návrhu hry tvrdí, že je "parádní" a nic podobného prý ve hrách neviděl.

"Je to perzistentní hra, trvale ukládá hráčova data, postava časem roste a zlepšuje se," vysvětluje Romero. "Myslím si, že to dnes většina hráčů stejně očekává, ale je to starší návrh. A myslím si, že je stále platný," dodává.

John Romero - muž, který stál u zrodu akcí jako Wolfenstein či Doom

Vývojářský veterán však odmítá popisovat hru do detailů, prý se poučil z předchozích chyb. "Hrát se to bude jako klasická střílečka, ale vaše konkrétní situace, dějová vrstva a systém odměn jsou unikátní," objasňuje Romero.

"Nepůjde o starou střílečku - nebude to kostičkované. Ale pravděpodobně to oproti většině současných her bude mít rychlejší pohyb," nastiňuje Romero směřování titulu.

Vývojářský veterán prý není fandou her jako Gears of War, které využívají systému krytí a pomalejšího pohybu. Kvality Gears of War však nezpochybňuje. "Ale jsem PC hráč, co má rád myš a klávesnici," vysvětluje.

"Miluju škubnutí (pro otočku) 180°, rychlé zaměřování, rychlou palbu, rychlý pohyb. Takže cokoliv jiného - jako třeba současné střílečky, které jsou v zásadě kolejnice napříč úrovní - mne nezajímá," uzavírá Romero.

Kdy plánuje odstartovat vývoj, však odmítá prozradit.