Ukázka prostředí v Outcastu je vymodelovaná podle původní hry.

Ukázka prostředí v Outcastu je vymodelovaná podle původní hry.

Usilují o návrat akční adventury Outcast. O peníze žádají komunitu

  • 1
Titul Outcast řada lidí označuje za hru, která předběhla dobu. V roce 1999 nabídla otevřené prostředí se svobodou pohybu a důrazem na příběh. A to včetně mluvených dialogů.

A dánské studio Fresh3D chce vytvořit její moderní předělávku. Prostřednictvím serveru Kickstarter tak žádá 600 tisíc dolarů, tedy okolo 12 milionů korun. A ačkoliv stránka projektu není příliš ohromující, vývojáři surfují na vlně nostalgie. Během jednoho dne již vybrali téměř 90 tisíc dolarů.

Outcast je kombinací akce a dobrodružné adventury, která sází na příběh v otevřeném světě. Původní hra vyšla v roce 1999 a vývojáři tvrdí, že byla jednou z prvních 3D her bez lineární náplně a s volným korzováním po prostředí.

Titul v době vydání sklidil solidní hodnocení. Například Bonusweb hře udělil 90 % (dobová recenze).

Moderní předělávka má být především grafickou aktualizací, která odstraní některé z chyb původní hry. Třeba nelogičnosti v příběhu. A ačkoliv titul vytváří jiné studio, budou se na vývoji podílet i někteří z členů původního týmu. Například kreativní ředitel Franck Sauer, animátor Francois De Bue či návrhář prostředí Michael Defroyennes.

Cílem je tedy vytvořit předělávku prvního dílu, která připraví půdu pro vývoj pokračování. Vznik druhého dílu prý bude nákladný a nelze ho vyvíjet jako první.

Výchozí plán pro předělávku je pouze podpora PC platformy, při výběru alespoň 750 tisíc dolarů však vývojáři slibují i verze pro Mac a Linux.

Pokud finance přesáhnout milion dolarů, přibude do hry i podpora přilby pro virtuální realitu a více jak 1,35 milionu dolarů zajistí také verze pro konzole příští generace.