Sombra v Overwatchi | foto: Andrej Brabec

Snažíte se z nás vytáhnout více peněz, spílají tvůrcům Overwatche

  • 2
Aktualizace střílečky Overwatch přinesla kritizované změny systému pro získávání nových úrovní. Křivka se po levelu 100 doposud restartovala, první úrovně jste potom získávali rychle a finiš byl pomalý. Nyní je však po prvních sto úrovních třeba získávat vždy fixní počet zkušeností.

Lidé se domnívají, že se je tím tvůrci hry snaží motivovat k častějšímu nakupování speciálních bedýnek za peníze. Jinak je totiž získáváte právě odemykáním úrovní.

Tvůrci však toto tvrzení odmítají. Prý chtějí, aby lidé titul hráli nezávisle na sezonních akcích. Například té haloweenské, díky které bylo dočasně možné získat unikátní vzhledy postav.

„Změny by herní komunitě měly prospět. Kdybychom je realizovali ještě během události Halloween Terror, lidé by bedýnek získali více. Více lidí by získalo více věcí,“ tvrdí ředitel vývoje Jeff Kaplan.

„Úprava systémů nemá nic společného s naší touhou podpořit, či omezit prodej bedýnek za skutečné peníze. Cílem je zabránit tomu, aby lidé nehráli nárazově nebo nepřestávali hrát. A předejít tomu, aby si lidé nemysleli, že nebýt zrovna blízko nízkým úrovním znamená, že přijdou o bonusové předměty,“ napsal Kaplan na oficiálních fórech.

3. srpna 2016

Blizzard podle šéfa vývoje nechce vytvářet systémy, které by podporovaly hraní jen ve specifických chvílích. Změny mají vést k tomu, že lidé budou Overwatch hrát podle momentální nálady, nikoliv v závislosti na speciálních událostech. Po získání úrovně 100 je proto na každý další level třeba vybojovat 20 tisíc zkušeností.

Blizzard s akcí Overwatch vůbec poprvé zabrousil do vod stříleček z vlastního pohledu. Titul vyšel 24. května a během necelého půlroku se počet registrovaných hráčů vyšplhal na 15 milionů.

Průměrné skóre na agregátoru hodnocení Metacritic se pohybuje okolo 90 % a redaktor Bonuswebu hře udělil 92 % (čtěte recenzi).