Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pac-man - legendární požírač kuliček

  12:00aktualizováno  27. července 2001 9:40
Neexistuje snad žádný uživatel počítače, který by neznal legendární hru Pac-man ať už ze svého kybernetického miláčka nebo z nejrůznějších modifikací na ostatních platformách. My se v tomto článku podíváme, jak se chlapíkům z Namca povedla konverze na GameBoye.
Pac-man

Neexistuje snad žádný uživatel počítače, který by neznal legendární hru Pac-man ať už ze svého kybernetického miláčka nebo z nejrůznějších modifikací na ostatních platformách. Pokud patříte mezi mizivou hrstku těch, kteří se počítají mezi "Neználky", vězte, že ve hře jste velká kulička s výřezem označujícím ústa, která požírá své menší sestřičky v jakémsi bludišti. Aby to ale nebylo tak jednoduché, cestu vám budou křížit a vaše úsilí znepřijemňovat nehodní duchové, kteří se naopak budou snažit sežrat vás a vaší jedinou obranou je útěk nebo pozření středně velké kuličky, která z duchů udělá na krátkou chvíli lehce stravitelnou poživatinu.

Jak už jsem řekl, hra byla konvertována na nejrůznější herní platformy a jednou z nich byl také náš všem známý věrný přítel GameBoy. Toho si vzali do práce konzoloidní chlapíci z firmy Namco, která je známá vývojem kvalitních titulů pro herní zařízení koncernů Sony a Nintendo a nutno říct, že se jim práce až na pár drobností opravdu povedla. Na kazetce s nápisem Pac-man special colour edition totiž najdete kromě klasického MS Pac-mana také Super Pac-mana, Pac-man který je založen na stejném principu jako ten klasický (popis v prvním odstavci článku), avšak je poněkud obtížnější z toho důvodu, že si cestu ke kuličkám musíte otevírat požíráním klíčů. Dost již tedy bylo popisů hry samotné a přejděme k jejímu zpracování.

Už jsem se zmínil výše, že Namco si s konverzí dalo skutečně práci (i když nevím, dá-li se to tak v případě této jednoduché hry nazvat) a po grafické stránce je hra přehledná (což se některým vývojářům her pro GameBoye i přes jeho schopnosti a jejich snahu stále nedaří), pěkná - prostě téměř dokonalá. Ani po zvukové stránce nelze co vytknout, možná je to ale tím, že v případě Pac-mana nejsme rozmazlení nějakou extra hudbou ani zvukovými efekty, nýbrž jednoduchým "houkačkovitým" soundem, který, řekl bych, je na GameBoyi kvalitnější než na PC verzi Pac-mana, kterou jsem svého času také poměrně hodně hrál, asi jako každý.

Co mě ale na GameBoyovské verzi zarazilo nejvíce, byla obtížnost. Pac-man je totiž až téměř nehratelně náročný, možná je to nepřesným ovládáním, možná je to jen špatnými reakcemi kurzorového tlačítka, Pac-man každopádně mnohdy se stane, že ačkoliv mačkáte v pravý okamžik, váš Pac-man si pokračuje svým směrem a na vaše dobře míněné rady související se směrem chůze nedá - což se mu většinou vyplatí smrtí v útrobách některého z po lokaci volně pobíhajících duchů. A ačkoliv jsem u hraní PC verze strávil opravdu hodně času a myslím si, že nějaký ten trénink mám, na GameBoyi se mi ani po několika hodinách nedařilo dosahovat extrémně lepších výsledků oproti prvním hrám.

Jak tedy GameBoyí verzi Pac-mana zhodnotit? Zpracování se povedlo, hra sama o sobě je chytlavá už jen z titulu svého názvu a své bohaté historie a možnost vybrat si klasickou čí "super" verzi hry také jistě potěší. Obtížnost, která je jediným záporem tohoto titulu, na kterou jsem za dobu jeho hraní narazil, však rozhodně nepotěší, ba řekl bych, že dokonce odradí a po určité době, během níž se vám nepodaří dostat se nijak výrazně daleko, se stane tak frustrující, že vám hru znechutí. Škoda, Pac-man se mohl stát trhákem i na Nintendím handheldu.

Autor:


Témata: Sony


Nejčtenější

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Další z rubriky

Inner Chains
Lidé prohráli boj s technologií i přírodou. Recenze hororu Inner Chains

Dystopický svět může mít mnoho podob. Svoji vlastní verzi pokřiveného obrazu Země servíruje i nová nezávislá hororová střílečka Inner Chains z Polska.  celý článek

The Surge
RECENZE: Ve sci-fi The Surge budete umírat na každém kroku. Stojí to za to

S tím, jak se v posledních let řada vývojářů vydala cestou zjednodušování a větší přístupnosti pro širší publikum, nastoupil i opačný trend. Nejznámějším...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.