Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Painkiller – cítí mrtví bolest?

  12:00
Ten kdo si zamiloval hromadné masakry tupých nepřátel v Serious Samovi, nepochybně nepohrdne možností zahrát si na likvidátora paranormálního šmejdu, živícího se čištěním hnízd démonů...

painkiller Investigativního novináře a vyšetřovatele jevů mezi nebem a zemí dnes aby člověk pohledal. V jedné naší nejmenované největší komerční televizi se sice situaci snaží zachránit parta zoufalých joudů se svými bulvami, ovšem k profesionálnímu přístupu jim toho ještě hodně chybí. Jistě víte, kam mířím. Chybí tu někdo… někdo jako Hellboy. A ačkoliv hrdina nové FPS akční hry Painkiller nepředstavuje dva metráky svalů obalených v tlusté rudé kůži, jenž své protivníky přesvědčuje velice pádnými argumenty (nejpádnější budiž kamenná pravačka), zabývá se podobnými problémy jako oblíbený rohatý vyšetřovatel. A rozhodně není žádné ořezávátko – patří totiž k rodu, jehož potomci se neživí obyčejnými povoláními jako většina normálních smrtelníků, ale za tučný peníz likvidují různé démony a podobné nekalé kumuly.

Příběhová linie není nikterak komplikovaná, z počátečního čištění hnízd démonů vyplyne skutečnost, že se hrdina nechtě zamotal do války mezi pekelnými knížaty a jak vtipně painkiller poznamenal game designer polských People Can Fly, Adrian Chmielarz, pro hráče to znamená jediné – zmasakrovat vše co se jen trošku pohne. A masakrovat se bude ve dvaceti úrovních, rozdělených do pěti kapitol, odehrávajících se v opuštěných věznicích, polorozpadlých hradech či temných klášterech. Různorodost a originalitu by měl podtrhnout i fakt, že prý dokonce nebyly žádné textury ani modely z jedné lokace použity v jiné. Na závěr každé kapitoly pak čeká hráče střet s bossem ve speciální aréně. Jakožto vášniví hráči Quaka nemohli autoři zapomenout na hru více hráčů a do Painkillera plánují implementovat klasický i týmový deathmatch, People Can Fly (modifikovaný MidAir), Light Bearer (lov na quadmana) a ještě jeden mód, jenž zatím zůstává utajen. Pravděpodobně ale budou chybět boti, jejichž naprogramování by vzhledem k časové náročnosti podle autorů nebylo přínosem.

Zajímavě budou vyřešeny zbraně, jichž bude kvůli svižnějšímu přepínání jen pět, a přestože budou víceméně painkiller vycházet z reálných základů (brokovnice, granátomet), půjde o ručně vyrobené kousky smontované v jakési hybridy. Můžeme se tedy těšit na kombinaci samopalu a raketometu, zmrazovací nitrogun s brokovnicí a dalších, což umožní rychle provádět různá komba, zvyšující účinnost zbraní (zasažení rakety kulkou ze samopalu způsobí silnější výbuch, zmraženého nepřítele roztříští rána z brokovnice atd.). Díky smlouvě se Samuelem se po získání určitého počtu duší bude moci hrdina proměnit v tohoto démona a nepřátele pěkně opékat pekelným ohněm. Proti vám budou stát prý tucty druhů nepřátel – od kostlivců a ohnilých zombií, přes uječené bánší a čarodějnice až po mocné démony. A měly by jich být spousty, protože autoři plánují předvést hru kombinující frenetičnost Serious Sama s hororovou atmosférou a hratelností Dooma. V otázce umělé inteligence bych opět citoval Adriana Chmielarze: „Jaká AI, jsou to proboha nemrtví, necítí bolest, ani strach a jediné co chtějí, je vás zabít“. Samozřejmě je toto tvrzení trochu přehnané, chování jednotlivých nepřátel se bude lišit, někteří painkiller budou cítit bolest, někteří vás například neuslyší, ovšem hratelnost bude postavena spíše na jejich hromadném vraždění, než na propracovaném chování.

Technologicky to vypadá, že jsou People Can Fly vybaveni více než dobře, jejich in-house engine by měl zvládat množství funkcí jako pixel a vertex shading, bump mapping, nebo světelné efekty a volumetrické stíny, na které jsou autoři obzvláště pyšní, a protože zvládá zobrazit až 200 000 polygonů za sekundu přirovnávají jej k Unreal Warfare enginu. Screenshoty zatím vypadají docela dobře (a autoři hru také po grafické stránce vychvalují do nebes), uvidíme, až vše uvidíme v pohybu. O fyzikální stránku se bude starat Havoc engine a ve hře bude například zohledněna hmotnost předmětů, některé lehčí budete moci například výstřelem odsunout, či vyhodit do vzduchu. Přestože bude Painkiller ždímat i nové GeForce4 a Radeony, měl by být s ořezanými detaily hratelný i na sestavě s 1 GHz CPU, 256 MB RAM a GeForce2 grafickou kartou.

Tato řízně se tvářící akce by se měla objevit na trhu pod vydavatelstvím Dreamcatcher v srpnu letošního roku, což znamená, že možná bude muset měřit síly s dlouho očekávanou peckou Doom III. Verze pro Xbox by pak měla spatřit světlo světa někdy počátkem roku 2004. Nechme se překvapit, zdali se autorům podaří zkombinovat hororovou atmosféru i zábavné masakrování stovek nepřátel do funkčního a hratelného celku.

Autor:
Témata: Raketa, Věznice, Xbox
  • Nejčtenější

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Svítící respirátory pro hráče byly průšvih, výrobce platí tučné odškodné

Společnost Razer dostala pokutu ve výši pětadvaceti milionů korun za to, že v době pandemie covidu...

Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul

Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

Ani známá jména úspěch nezaručí. Toto jsou nejhorší mobilní hry

Stejně jako server Metacritic sbírá hodnocení velkých počítačových a konzolových her, zde najdete i...

Svítící respirátory pro hráče byly průšvih, výrobce platí tučné odškodné

Společnost Razer dostala pokutu ve výši pětadvaceti milionů korun za to, že v době pandemie covidu...

Velké propouštění v Bethesdě, o práci přišli autoři Redfallu a Evil Within

Videoherní společnost Betehsda, která patří Microsoftu, oznámila rušení rovnou několika slavných...

Prezident Nintenda: nástupce Switche oznámíme v tomto fiskálním roce

Po mnoha spekulacích, náznacích a těžko ověřitelných zprávách od leakerů přichází Nintendo s...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a natlačil ho na tahač s...