Painkiller - první dojmy

  12:00
Ten, kdo si zamiloval hromadné masakry tupých nepřátel v Serious Samovi nepochybně nepohrdne možností zahrát si na likvidátora paranormálního šmejdu, živícího se čištěním hnízd démonů...

Painkiller 3D akce – žánr oblíbený, hraný, požadující stále lepší vybavení počítače, občas krvavý, v porovnání s ostatními typy her celkově hojně zastoupený. Vývojáři se odjakživa předháněli v tom, co jejich hra nabídne – připomeňme si zaručeně nejlepší umělou inteligenci nepřátel, reálné fyzikální vlastnosti a další aspekty. Do toho všeho přišel Serious Sam, a to dokonce ve dvou dílech, pokračujme přes Will Rocka a zastavme se právě u Painkillera. Co výše zmíněné hry odlišuje od ostatních? Především koncept, který jde proti zažitému schematu "nejde jen o střílení". Výše zmíněné hry totiž spojuje fakt, že "jde jen o střílení", respektive o "hromadný masakr nepřátel". V naprosté většině případů se hráč pohybuje po jedné předem připravené cestě, přičemž až vystřílí všechny nepřátele v okolí, hra jej pustí dál – požadavky na logiku jsou vesměs ojedinělé (pokud nepočítáme těžkou volbu zbraně vůči konkrétním nepřátelům či strážcům úrovně).

Painkiller Painkiller se od začátku tvářil zhruba stejně jako před pár měsíci recenzovaný Will Rock – střílečka, na kterou patří "deklasující" razítko "zlevněná edice". První videa ze hry pak začala naznačovat, že Painkiller má možná na mnohem víc, což dokazuje i neveřejná hratelná ukázka, kterou máme k dispozici. V té jsou přítomny dvě ucelené úrovně spolu se strážcem úrovně. Mimochodem, právě bossové na konci levelů svoji velikostí mnohonásobně převyšují člověka a lze jen usuzovat, že budou opravdu tvrdým oříškem.

Začínám na ponurém hřbitově, mezi hroby se snáší hustá mlha. Zdánlivě je klid... než se ze hrobů začnou drásat mrtvoly-kostlivci v brněních, vyzbrojeni mečem a odhodláním zabít vetřelce. Ještě štěstí, že u sebe držím dvě zbraně – na pohled efektní automatický sekáček, který okamžitě zavrhuji a raději se nadále spoléhám na dobře vypadající brokovnici. Kostlivci mezitím nabývají slušného počtu, možná tak patnácti kousků, což je jasné znamení, že show může začít. Pumpuji do nich jeden projektil Painkiller za druhým, náboji rozhodně nešetřím. Pokud se vám zdá nechutné, že krve teče jako na jatkách a kolem létají ruce, nohy a těžko identifikovatelné fláky mrtvolného masa, raději ani nečtěte dál. Tímto jsme se totiž propracovali k podstatě Painkillera – za pomoci rozličných zbraní likvidovat různorodé nepřátele. Prostě vypnout a zastřílet si.

Pokud vystřílíme nepřátele v okolí, kompas v horní části obrazovky nás navede k červeně zařícímu ornamentu na zemi. Po jeho aktivaci se některé části hřbitova uzavřou (ty prošlé) a nové otevřou – zde začíná všechno znova. Obyčejné skoro kostlivce vystřídala jejich lepší verze, do počtu se přidala zlověstná stařena. Jako pomůcka se, mimo zbraní, nabízí přítomnost možnosti zpomalit dočasně plynutí času, díky čemuž lze získat drahocenné okamžiky pro přesnější zaměřování nepřátel. Vedle toho se v určitých momentech aktivuje režim na způsob adrenaline módu, ve kterém se prostředí ladí do odstínů bílé, nepřátele do křiklavě červených barev. K tomu se hráč pohybuje Painkiller o poznání rychleji a nepřátele likviduje na blízko jedinou ranou. Dobrou atmosféru podporuje i indikace zásahu od nepřítele, poněvadž obraz se vždy trochu rozmázne.

V druhé úrovni zavítáme do města, ale přívětivost a pohostinství zdaleka neočekávejte. Jediný život zde totiž zajišťují potácející se prohnilé zombies, případně jejich plazící se odrůda po zemi. Po vetřelcích házejí nakažené kusy masa, takže doporučuji vyhnout se a samozřejmě nejíst. Brokovnici vystřídala milá obdoba v podobě kůlometu, ovšem pozor, dostřel téhle zbraně není příliš překvapivý. Na druhou stranu v sekundárním módu vrhá granáty, což je skvělé překvapení pro hlouček zombies. Zmiňme se o pomalu se plazících zombies, které vyhlížejí neškodně. Omyl! Pomalu vylézají z rakví, pomalu se plazí po ulicích vylidněného města, ale pokud se k nim přiblížíte blíže, možná vás překvapí jejich neočekávaná schopnost rychle se vymrštit a zaútočit. Takže bacha. Plejádu nepřátel dobře doplňují čarodějnice létající na koštěti a vcelku tužší zaříkávač.

Painkiller Zastávku ve městě máme za sebou a zajíždíme do další – ta představuje v hratelné ukázce konečnou a setkáme se zde se strážcem úrovně. Ten je patřičně obrovský, létá a dále využívá schopnosti dštít kolem sebe plamen. Avšak i tento obr po delší přestřelce padá k zemi – bohužel ne mrtvev, k mé nelibosti, ale do dalšího patra. A ještě jednou. V posledním podlaží dochází ke změně, kdy sochy rozmístěné v kruhu modrým paprskem oživují, stále ne mrtvou, pekelnou kreaturu. Přichází, velký pozor, první finta a to, že sochy musíme, v okamžiku kdy vysílají modrý paprsek, rozstřelit na spoustu malých kousků. Konec. První dojmy jsou rozhodně pozitivní, poněvadž Painkiller nepůsobí béčkově tak jako Will Rock – a to zejména díky dost slušnému hernímu engine. V poslední době se nosí i interaktivita prostředí a tak kromě rakví jde například poslat z kopečka výbušný sud a podobně. Uvidíme, co a jak v plné verzi, ale zatím to vypadá na příjemný akční relax.

Index očekávání: 8/10

Autor:
Témata: hřbitov, Socha
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

VIDEO: Remake očekávaného Paper Maria zaujal s citem předělaným intrem

Remake dvacet let starého akčního RPG Paper Mario: The Thousand-Year Door z éry konzole GameCube...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...