Pan mravenec - nová česká adventura

BonusWeb má tu čest vám oznámit přípravu dalšího českého projektu. Dle tradice to bude opět adventura z dílny Miroslava Mrni - tvůrce Horkého léta 2. Zapomeňte tedy pro tuto chvíli na tlustého Honzu Majera, protože na scénu přichází mnohem ""inteligentnější"" hrdina: Pan mravenec...
Pan mravenec

Jak to tak vypadá, české adventury nehodlají následovat trpký osud svých zahraničních kolegyň a mají se čile k světu. Během jednoho nebo dvou měsíců by měl vyjít česko-slovenský projekt Ztracený ostrov, zahájeny byly práce na třetím díle úspěšného Poldy a před pár dny vypluly na povrch dosud úspěšně utajované informace o další nadějně vypadající české adventurce. Tu má tentokráte na svědomí Miroslav Mrňa alias strýček Sergej - tvůrce dvou dílů slavného Horkého léta.

Nový projekt strýčka Sergeje bude ale od Horkého léta 2 dosti odlišný. Stále se sice jedná o adventuru, nicméně koncepčně zcela odlišnou. O scénář se tentokráte postaral Ondřej "Vrah" Zach, který kdysi úspěšně působil i u nás na BonusWebu a nyní se stará o stránku zabývající se českými hrami. Hlavním hrdinou Pana mravence se překvapivě stává sám pan mravenec - dobrák od přírody, cestovatel a velký dobrodruh, který každému rád pomůže a který ve svém okolí prožívá mnohá dobrodružství. Celý příběh hry je rozdělen do sedmi kapitol, ve kterých vás bude čekat stavba domečku, zneškodňování nebezpečného kocoura, hledání léku pro krále a na samotném konci možná i velkolepá svatba. Zdá se tedy, že se máme nač těšit.

Z již zmíněného příběhu hry se může zdát, že se bude jednat o hru určenou spíše pro mladší hráče. Jenže to není zase tak úplně pravda. Autoři totiž do hry vložili dva obtížnostní módy, z nichž jeden je určen doslova pro malé děti a ten druhý pro ty ostatní. "Dětský" mód bude od toho standardního daleko jednodušší a bude ochuzen o některé dialogy a logické hádanky. Pokud si dobře pamatuji, s něčím podobným vyrukoval před osmi lety i Monkey Island 2 a nutno podotknout, že tento netradiční krok slavil tenkrát docela velký úspěch.

V Panu mravencovi má být kladen důraz spíše na konverzaci a řešení různých hádanek než na sbírání a používání velkého množství předmětů. Narazíte zde na hromadu zajímavých postaviček, mezi které patří například mravenec Oliver - lstivý a chvástavý cizinec plný světových zkušeností, nebo myšák Fousek, který zachránil našemu hrdinovi život a ten mu na oplátku slíbí pomoci s proradným kocourem. Všechny úkoly ve hře mají být přísně logické a náš hrdina by se nikdy neměl dostat do smrtelného nebezpečí, což jsou jistě velmi potěšitelné zprávy.

Podobně jako v Horkém Létě 2, i zde se setkáme nejen s několika akčními, ale i logickými mezihrami, které si kladou za cíl vhodně doplnit hlavní adventurní část. Mezi akční mezihry patří například házení na terč, střílení ze špuntovky nebo hra na automatu. Z logických meziher, neboli puzzlů, se můžeme těšit na klasické skládání roztrhaných papírků, dekódování tajné abecedy nebo namíchání správných barev. Kapitolou samou pro sebe pak bude minihra piškvorky, kterou si budete moci spustit kdykoliv se vám zachce a odreagovat se tak od počínání našeho mravenčího hrdiny.

Výrazných změn dozná i grafické zpracování. Hra poběží na adventury v nezvykle vysokém rozlišení 800 na 600 bodů v 16-ti bitové grafice a většina obrazovek (kterých má být více než 100!) bude ještě k tomu scrollovat. Na grafice se opět podílí Jan Štěpánek - grafik Horkého léta 2, tentokráte však již nekreslí kompletní obrázky, ale "pouze" obrysy. Ty se pak neskenují do počítače a ve vhodném grafickém programu vybarví a celkově "doladí". Pokud mohu soudit z uveřejněných screenshotů, tak grafika v Mravencovi sice vypadá znatelně jednodušeji než v HL2, ovšem o to více mi připadá vydařenější a kvalitnější. Podobně jako všechna pozadí budou zpracovány i postavičky a jejich animace, takže se snad již vyhneme oněm nehezkým a trhaným animacím z HL2.

Vypadá to tedy, že se máme nač těšit. Bohužel ale zatím nebylo zveřejněno plánované datum vydání hry, což ale vzhledem k ranému stádiu vývoje a častým odkládáním termínů není podstatné. Jakmile se však o hře dovíme jakékoliv nové informace, budeme vás o nich samozřejmě okamžitě informovat.