Po již dříve recenzovaném Panzer Front tu tedy máme první dojmy z Bis (údajně to francouzsky znamená znovu, ale proč tvůrci využili zrovínka tohoto jazyka se mě tedy neptejte), kde se pokusím načrtnout, co je zde vlastně nového. Tedy vzato kolem a dokola bych Bis asi neměl považovat za regulérní druhý díl, na druhou stranu už jsem měl to nepotěšení hrát kupu všelijakých pokračování, jež nenabídla oproti originálu ale lautr nic. Panzer Front Bis běží na stejném enginu co jednička, pročež očekávejte pěkně vymodelované tanky, ale poněkud strohé prostředí s výrazným problémem s dokreslováním vzdálených prostor, což někdy působí trochu směšně - jako když vidíte na dva kilometry nepřátelský tank, kterýžto si to šine po vzduchoprázdnu. Ale zase, grafika svému účelu slouží poměrně dobře, je tu něco sympatických interaktivních prvků a poměrně zdařile implementovaná fyzika. Tank se hýbe v závislosti na povrchu, jinou rychlost dokáže vyvinout na silnici, či při jízdě z kopce, pomalejší bude v oraništi, nebo pakliže se přesunujete např. skrze houštiny a keře. Samozřejmě můžete projet i lesem, ale poražení každého stromu vás citelně zbrzdí - je to přirozeně nesmysl jezdit takovouhle trasou, ale chtěl jsem jenom připomenout, že tvůrci pamatovali i na podobnou drobnost. Z jedničky nicméně zůstala nemožnost likvidace objektů a podivné chování obsluhy protitankových děl, která vůbec nehodlá reflektovat, že okolo létají střepiny a dokud dělo netrefíte napřímo, nehodlají se placatí lidičkové vzdát svých deseti minut slávy. Ono těch pochybení zde je povícero, ale již o nich byla řeč ve shora avizované recenzi prvního dílu, takže by to bylo jen nošením dříví do lesa. Pojďme se tedy rovnýma nohama vrhnout na všechny ty nové prvky, v Bis obsažené.
Poté, co spustíte hru, vás do očí udeří režim Construction v hlavním menu, nabízející naprosto skvělou příležitost postavit si vlastní mapy. Zkrátka klasický editor, což nelze odbýt pouhým mávnutím ruky. Tím spíše, že má spoustu funkcí, díky nimž si můžete k obrazu svému upravit téměř vše. V případě bojové techniky určitě uvítáte nové modely tanků, všechny se přitom snaží nabídnout akurátní parametry, kam patří jejich váha, max. rychlost stroje, potažmo síla pancíře na jeho jednotlivých částech. Nyní trochu odbočím a zmíním, že dalším režimem je Panzer Front, kterýžto se dále dělí na známé Tank Select a Tactics. Zkušeným hráčům jistě netřeba připomínat, že v Tank Select si můžete vybrat nějaký ze šestice zajímavě vyhlížejících - leč fiktivních - tanků, zatímco v Tactics vás čeká realita. Nicméně i tu lze pozměnit, protože po výběru jakékoliv z bohaté nabídky předdefinovaných misí (oproti minulosti registruji určitý nárůst) je možné dosadit namísto vašich jednotek úplně jiný typ strojů (např. v úrovních za Američany si do svého tankového svazu dáte německé Tigery apod.) a tak si buď výrazně ulehčit boj, nebo naopak! Naprosto skvělá feature. V souvislosti s herními módy a novinkami pak ještě zmínka o Story podbarvené FMV sekvencemi, což je záležitost, již si z minulosti vůbec nevybavuji, takže další plus. Na rozdíl od režimu Panzer Front však zde musíte "jet" podle plánu a to toho německého, anžto sledujete kariéru tanku Třetí říše.
Panzer Front Bis je docela povedená hra. Chytlavá a svým způsobem originální. V konzolovém segmentu nic podobného není a tak bych se moc přimlouval za třetí díl pro PS2, kde si představuji to neuvěřitelné spektrum možností, které by hra díky nextgen hardwaru mohla nabídnout. Nenechte se však mýlit, navzdory 32-bitovým omezením se i tady dočkáte spousty přídavných funkcí, jejichž potlačení vám z Panzer Front Bis udělá nesmírně propracovaný a náročný simulátor - za všechny uvedu aspoň tradiční omezení množství munice a její zdlouhavé loadování, takže každičký výstřel musíte dobře zvážit, nemluvě o precizním zacílení, což je v mnoha případech celkem velká matematika. Několik pohledů na dění, mezi nimiž nechybí výhled pilota a poté střelce (obé ve first person), skvělý taktický model, v němž díky kooperaci se zbytkem svého svazu můžete mnohem lépe čelit eventuální nepřátelské přesile, různorodá náplň misí a v neposlední řadě atmosférická audio stránka (procvičíte se mj. v nadávání hned ve třech řečech:o) se tak výraznou měrou přičiňují o to, že Panzer Front Bis může být pro určité spektrum hráčů téměř kultovní titul. Chyby tu pochopitelně jsou a pohříchu se tvůrci nijak nenamáhali je z minulosti odstranit, ale pakliže jste je již jednou překousli, nebude vám tohle sousto napodruhé dělat už tak výrazné obtíže!
Resumé? Chcete po mě nějaké resumé? Inu, kompletně předělaný režim Panzer Front a implementace multiplayeru by má ústa určitě zavřely, takhle jsem trochu na rozpacích - ale jelikož se Bis u nás asi stejně nedočkáme, jdu se rozpakovat někam jinam, kde to bude mít nějaký význam.