Paradise Cracked - tahová RPG strategie

  • 16
Jak tak bývá poslední dobou naším dobrým zvykem, při kontrole toho, o čem jsme už dlouho nepřinesli žádné nové zprávy, jsme objevili, že mezi takto opomíjené tituly patří například hra Paradise Cracked. Ta se při bližším pohledu ukázala být tahovou strategií s RPG prvky, takže neváhejme a pojďme se na ni podívat blíže.
Paradise Cracked

Jak tak bývá poslední dobou naším dobrým zvykem, při kontrole toho, o čem jsme už dlouho nepřinesli žádné nové zprávy, jsme objevili, že mezi takto opomíjené tituly patří například cosi jménem Paradise Cracked. Pokud jste četli naši více než rok starou novinku, tedy přesněji řečeno náš článek (abychom nedevalvovali pojem "novinka"), mohli byste zašátrat v paměti a pokusit se vybavit si, co to ten Paradise Cracked vlastně je. Selže-li tato metoda, nezbývá vám nic jiného než věřit našim vlastnoručně nadatlovaným písmenkům, a osvěžit si paměť pomocí tohoto článku.

Paradise Cracked vzniká ve vývojářských studiích moskevského týmu MiST Land, za všeobecného přispění a dozoru společnosti Buka Entertainment, jež se protentokráte ujala role producenta. Společnými silami obou firem tedy vzniká hra, která bývá nejčastěji charakterizována jako taktická strategie velmi silně říznutá RPG a jejíž příběh je zhruba následující…

Představte si svět daleké budoucnosti a zároveň s tím si zkuste představit, jaké budou stěžejní problémy takového světa. Pokud se aspoň trochu orientujete v současnosti, asi víte, které mají největší šanci na to, že se stanou těmi nejožehavějšími - je to pochopitelně přelidnění a znečištění životního prostředí. Proto vědci vyvinuli CyberBrain - superpočítač, který všechny potíže vyřešil jedním šmahem a jako bonus vytvořil CyberSpace. V tomto kybernetickém prostoru lidé začali trávit Paradise Cracked stále více a více času, protože se v něm dalo dělat úplně všechno, co v normálním životě (no vážně, VŠECHNO) a nakonec to dospělo až tak daleko, že se vývoj lidské společnosti zastavil úplně. Nikdo nechtěl pracovat, nikdo se nechtěl rozmnožovat, všichni chtěli jen viset na CyberSpacu a užívat si jeho pohodlí. Devastace člověka jako druhu tím nabrala nevratný směr a zasáhnut může opět jen CyberBrain…

Podstata jeho zásahu není sice tak úplně zřejmá, ale jedno je jasné - vy jako hráč dostáváte roli mladého muže, který bude ve hře striktně označován jako Hacker. S tím se identifikujete přesně v okamžiku, kdy s jeho postavou zdrháte z domu, do nějž se právě dobývá policie. Důvodem je to, že Hacker se před nějakou dobou naboural do chráněné oblasti v CyberSpacu a odnesl si odtud důležitá data, která teď někomu velmi scházejí.

Přeskočíme-li obligátní povídání o inspiraci, která je v tomto případě téměř očividná (komu ne, přihlašte se v diskusi, jiní čtenáři vám to rádi vysvětlí), zůstává tu spousta místa pro řeči o koncepčním pojetí hry. Asi nejpřiléhavějším označením pro Paradise Cracked je tahová strategie s prvky RPG. Abyste si nemysleli, že na všechno budete sami, Paradise Cracked je třeba zdůraznit, že vaše parta se bude skládat z vás a dalších třech individuí, které jsou každý specialistou v jiném oboru. Samotná hra pak bude vypadat zhruba tak, že chodíte po světě, sbíráte questy a snažíte se je plnit, přičemž se vám v tom obvykle pokouší někdo jiný zabránit. Při pohybu po herním světě se vaše tahy střídají s tahy zbytku okolní populace, což asi nikoho nepřekvapí. Každá z vámi ovládaných postav je charakterizována sedmi vlastnostmi (Strenght, Dexterity, Reaction, Accuracy, Wisdom, Mechanics, Marksmanship), které můžete dále vylepšovat postupem na vyšší úroveň nebo kupováním implantátů.

Mezi další nepřehlédnutelné přednosti hry bude patřit obrovské množství zbraní, které budete moci používat, obrovské množství druhů munice, které budete pro to používání potřebovat, jednoduchý a příjemný interface, a engine, který by neměl svým autorů dělat ostudu. Termín, kdy bychom si Paradise Cracked konečně mohli vyzkoušet na vlastní oči, je stanoven zhruba někam na polovinu roku 2002.