Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Parkan - dějiny impéria

  11:48aktualizováno  15. února 2003 12:56
Parkan - dějiny impéria
Parkan

Není to tak dlouho, co jsem vychvaloval příjemnou adventuru "Chata kocoura Leopolda alias zvláštnosti myšího lovu" a možná právě proto jsem si vybral Parkana, kterého z redakce nikdo nechtěl, na recenzi. O Parkanu se hovořilo jako o mixu několika žánrů poskládaných do sebe, přičemž zejména vyniká pilot vesmírného plavidla a 3D akce. Proč ne, řekl jsem si - stále ještě dobře naladěn z předešlého projektu. Nakonec mě přesvědčila kompletní lokalizace do češtiny, tedy včetně těch několika málo hlášek ve hře.

Po rozbalení z krabice vypadnul na české poměry tlustý manuál a krabička s CD, opět s barevným potiskem. Příjemně mě překvapila už samotná instalace, vše se bez problému detekovalo a nahrálo na můj disk. Stejně tak samotné intro, překvapivě slušně renderované spolu se stylovou stereo hudbou. Hned po intru se ocitám rovnou ve hře, ve které právě pilotuji vesmírnou imperiální loď Parkan. Na obrazovce se mihne nákladní loď volající o pomoc, právě ji totiž pronásledují piráti. No co, přidám trochu energie do reflektorů a výzbroje a vyrážím na pomoc. Po bezproblémové bitce mě zachráněná loď kontaktuje s doporučením, abych se na ni nalodil, jelikož pro mě má zajímavé informace. A protože jsem ještě nevěděl, jak se nalodit, zapnul jsem autopilota a cestoval k nejbližší planetce. Snad náhodou mi cestu zkřížila banda, která za průlet žádala palivo (univerzální platidlo), které také nakonec získala. Parkan Náhle překvapen palbou pirátů, kterým zřejmě nestačilo dohodnuté palivo, chvilku zápasím s ovládáním, abych se spolu s Parkanem po několika minutách rozletěl do širého vesmíru. Tak skončila historie Vraha - pilota, který se nyní musel chtě nechtě pustit do četby bezmála stostránkového manuálu.

Samotný příběh na mě zapůsobil docela zmatkovitě, z manuálu se například dozvídám o starobylém společenství Chn Gvanů obdařeném parapsychologickými schopnostmi. Mnohá léta experimentovali Chn Gvanové, až se jim podařilo vytvořit několik myslících ras, mezi než patří i druh Homo Sapiens, tedy my (manuál se mi snaží namluvit, že člověk je pouze vedlejším produktem experimentů, čemuž samozřejmě nevěřím :). Takhle bych mohl pokračovat ještě hodně dlouho, takže přeskočíme rovnou do roku 4097, ve kterém žijete jako pilot říšské stíhačky Parkan. Spojení s hlídkovou základnou Argus bylo zničeno během skoku do jiné galaxie. Samozřejmě se poškodil i hypermotor a vaším úkolem je najít ztracenou sondu a vrátit se zpět.

Autoři hry Parkan si na svá bedra vzali vskutku vznešený o obtížný úkol - vytvořit hru s absolutní volností spolu s několika žánry a všechno to pěkně spojit do jednoho celku. Narazíte tu na 3D akci, jejíž cílem není pouhé vystřílení všeho co se hne, zalítáte si ve vesmírné stíhačce, se kterou nebudete bezhlavě střílet po všem co vidíte před obrazovkou, užijete si i strategii bez ničení. Krutost neospravedlnitelných ztrát se člověka netýká přímo, neboť náplní děl nebyl on... Zní to honosně, bohužel, jak to bývá, myšlenka je jedna věc, realita druhá. Parkan Ano, ve hře si opravdu můžete dělat co chcete, letět kam chcete, jenže po nějaké době se dostaví syndrom stereotypu. Stejné lodě, stejná grafika, stejné mise... všechno stejné, proto bych doporučil držet se základní linie hry. Ano, hra se v rámci možností vygeneruje pokaždé jinak, takže místo toho, že v jedné hře musíte letět na planetu A, v druhé poletíte na planetu B.

Vesmírného simulátoru si užijete asi nejvíce a na hře je také to nejzajímavější, dokonce se mění hudba podle situace. Poněkud vybledlá palubní deska obsahuje spoustu zajímavých věciček, jako třeba zaměřovač, 3D radar, indikátor raket, několik číselných informací o nepřátelích, planetách a vzdálenostech. Můžete přelévat energetické zásoby dle libosti do štítů, výzbroje, motorů a radaru. Připravte se na spoustu klávesových zkratek, které musíte pro bezproblémové hraní bezpodmínečně zvládnout. Dokonce i při souboji se dá přilepit k nepřátelské lodi, čímž se dostáváme do dalšího typu hry a to 3D akce.

Parkan
Výrobce: Conshondis
Distributor: Conshondis
Minimální konfigurace: P120, 16 MB RAM, 4xCD ROM, 70 MB HDD
Doporučená konfigurace: Pentium 200 MHz, 32 MB RAM, 16x CD-ROM
3D karty: ne
Multiplayer: ne
Verdikt: Parkan mě rozhodně neoslovil a myslím, že existuje jen málo hráčů, které by mohl oslovit.
Hodnocení 4/10
Pekelně rychlý grafický engine na úrovni Dooma s nehezkou grafikou a stále stejným designem všech lodí, mě nezaujal zhola ničím. Stírá se i myšlenka "nemusíš vše zabít", neboť buď je robot přítel (či neutrál) a nechá vás projít, nebo to do vás začne okamžitě pálit. V tom okamžiku i já máčkám zároveň tlačítka primární a sekundární střelby a čekám, kdo vyhraje (já).

Nebylo mi potěšením hrát Parkana, myslím si, že si toho na sebe vzali autoři moc. Nevím, nevím, pokud by se Parkan prodával ze nějakých 400 Kč či ho vyhrajete v nějaké soutěži, hrát se dá. Ovšem jít si ho koupit za cenu standardních zahraničních her bych nedoporučoval nikomu, pokud bych nechtěl někoho naštvat, což nechci. Nepatřím mezi vyznavače grafiky, ale Parkan mi nesedl, nedokázal mě vůbec oslovit, proto hodnotím tak, jak hodnotím. Pokud máte rádi vesmírné simulátory, přičtěte si jeden bodík k dobru, pokud máte rádi vesmírné simulátory a neumíte anglicky, přičtěte si dva.

Autor:




Nejčtenější

Turnaj The International ve hře DoTa2 nabídl rekordní výhry.
Vítězové turnaje v Dota 2 si odnesli rekordních 10 milionu dolarů

Právě skončený světový turnaj ve hře Dota 2 byl přinejmenším z hlediska vyplacených výher tou dosud největší událostí ve světě e-sportu. Vítězové si přišli...  celý článek

GTA 5
Prestižní škola využívá Grand Theft Auto 5 jako učební pomůcku

Kanadská prestižní střední škola Royal St. George’s College využívá Grand Theft Auto 5 jako učební prostředek, na kterém studentům ukazuje zakořeněné...  celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Arma 3 Laws of War
Přídavek do Army 3 umožní hrát za humanitárního pracovníka

Ve hrách zcela neobvyklý pohled na válečné peklo nabídne přídavek Laws of War pro Armu 3. Vyzkoušíte si v něm roli nestranného humanitárního pracovníka.   celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Další z rubriky

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Hellblade je dokonalá simulace šílenství, kde vítězí forma nad obsahem

Netrpělivě očekávaná hra Hellblade klame tělem. Místo akční a brutální hratelnosti přináší spíše přemýšlivou návštěvu do hlavy člověka postiženého duševní...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Syberia 3 (PC)
RECENZE: Na výrobě Syberie 3 se až příliš šetřilo

Třetí Syberia se předchozím hrám série nevyrovná. Dolů ji táhne především technické zpracování a minimalistický příběh. Přesto by si ji opravdoví fandové mohli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.