"Konečně jsme v situaci, kdy konečně můžeme rozrazit dveře a každého pozvat," prohlásil producent hry Chris Wilson. "Máme jednu z nejlepších a nejvíce pomáhajících komunit na internetu. Její přínos byl pro vytváření současného Path of Exile nedocenitelný," tvrdí Wilson.
Hra při přechodu do betaverze zachová stávající postavy a do přibude do ní třetí dějství.
Jiné pojetí Diabla
Path of Exile si zakládá na brutálním a krvavém boji. V bojovém systému hry je podstatné například i umístění postavy, protože hráči se totiž mohou vyhýbat útokům.
Herní svět je stálý a informace jsou uložené na serveru provozovatele. Ačkoliv se Path of Exile hraje on-line, jednotlivé lokace zpravidla sdílí jen skupina hráčů. Hra tak jednotlivým skupinám vygeneruje vlastní prostředí pro čtyři až osm postav. Místa určená pro boje hráčů proti hráčům však mají limit navýšený. A všichni hráči sdílí obecné prostory, jakými jsou například města.
Hra je k dispozici zdarma, zahrnuje však systém mikrotransakcí. Ty hráčům umožňují dokupovat různé vizuální možnosti, jakými jsou například dodatečné animace pro postavy či jiný vzhled předmětů a dovedností.
Významným herním prvkem je také úprava schopností, které nejsou exkluzivně k dispozici jen pro konkrétní povolání. Hráči tak jednotlivé dovednosti mohou kombinovat, a vytvářet tím zcela nové kombinace. Vývojáři jako příklad uvádějí kritický zásah, který nepřítele odhodí, omráčí a zmrazí.