Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pavel Šinagl: chceme těžit z realističnosti

  7:00aktualizováno  10:00
Pavel Šinagl je šéfem týmu vyvíjejícího novou českou multiplayerovou taktickou 3D akční hru Team Factor, která by měla být podle ambicí vývojářů pokořitelem oblíbeného Counter-Strika. Zajímá vás, jak toho chtějí dosáhnout a co všechno již pro to udělali? Odpovídal Pavel Šinagl.

Pavel Šinagl a Team Factor

Novou českou multiplayerovou taktickou 3D akční hru Team Factor od týmu 7FX jsme vám podrobně představili v dnešním preview, a protože se naše názory publikované neshodují s mnoha našimi kolegy, ať již českými či zahraničními herními žurnalisty, rozhodli jsme se tentokráte pozvat do křesla pro hosta Pavla Šinagla, šéfa vývojového týmu pracujícího na Team Factoru, aby zodpověděl veškeré vaše dotazy týkající se tohoto projektu a zároveň vyvrátil či potvrdil naše závěry vyvozené z návštěvy jejich vývojového centra. Nezáleží totiž ani tolik na tom, jak se hra bude líbit nám, jako spíše na tom, co si o zvolené strategii a zejména samotné hře myslíte vy, naši čtenáři a hráči počítačových her.

Jen tak pro pořádek si zrekapitulujme, že Team Factor je 3D akční hra s first person pohledem, určená výhradně pro multiplayer, navíc se počítá s její distribucí po celé Evropě i za oceánem. Misí, které čerpají námět ze skutečných vojenských či protiteroristických akcí, bude ve hře šestnáct. Nebudou ale zcela oddělené, příběhem a myšlenkou budou sloučeny do skupin po třech až čtyřech. Úkolů přitom bude v každé misi více, stejně jako i způsobů, jak je splnit. Při plnění misí navíc bude kladen důraz na spolupráci a komunikaci všech hráčů, kteří si budou moci vybrat jednu ze čtyř specializací své postavy a jednu ze tří barev týmu (NATO - modrá, Rusko - červená, teroristi - černá).

Myšlenka spolu s nápadem hry jsou vcelku dobré, co však Team Factoru vytýkáme nejvíce, je jeho zpracování. Hudební ani zvukové zpracování jsme ještě neměli možnost vyzkoušet, ovšem vizuální dojem je, jak lze zjistit i na zveřejněných screenshotech, velice slabý a autoři sami tvrdí, že na grafiku nebudou klást takový důraz jako na hratelnost a realističnost. "Při hraní si ani tolik nevšímáte detailů, jako spíše toho, kdo se kde skrývá a odkud to po vás ten ostřelovač pálí," vysvětlil Pavel Šinagl. Navíc ani herní engine nepatří zatím mezi nejlepší, byť je stále ve vývoji a za půl roku, což je doba zbývající do plánovaného data vydání, se může ještě hodně změnit. "Raději si uděláme vlastní engine, který si budeme po jeho dokončení snadno upravovat podle našich potřeb, než abychom se půl roku učili pracovat s jiným, drahým licencovaným enginem, který by ani nebylo možno dobře modifikovat," uvádí Pavel Šinagl.

Kompletní záznam rozhovoru čtenářů BonusWebu s Pavlem Šinaglem:

Autor dotazu: Jan Šach, odpovězeno: 21:55:35
Otázka: Je váš vlastní engine založen na hře Half-Life, když máte být reakcí na tuto hru? Měli jste rovnou v úmyslu usadit hru do multiplayer kabátu, nebo jste se nemohli (nechtěli) vypořát s umělou inteligencí nepřátel? Jak jste reagoval na poměrně negativní recenzi Zdeňka Polácha? Kolik a jaké zbraně můžeme ve hře čekat? Jsou levely stavěné spíše něco jako deathmach v doomovi nebo hodně na hledání a přemýšlení? Bude se tato hra dát hrát i po internetu v Gamezone.cz? Myslíte si, že máte lepší engine, než hra Hidden@Dangerous, ta se mi totiž moc nelíbila... Bude hra kompletně v češtině, nebo jako u H@D jenom v angličtině... Já osobně bych navrhoval obě verze... To je vše... už se těším. Díky
Odpověď: Mmm mm... trochu se ošívám... neřekl bych že Team factor je "reakcí" na HL, nebo spíše CS. Inspirace tam samozřejmě byla a je, nicméně koncept hry Team factor vycházel z toho co nám v jiných hrách včetně CS chybělo. Každopádně náš engine LightForce z HL nevychází a troufám si říci že v konečné fázi bude mnohem lepší než současný HL engine. S důvody proč jsme se rozhodli Team Factor koncipovat jako multiplayerovou hru jste se docela strefil, programování komplexní AI se nám v době založení projektu zdálo příliš velkým soustem. V této chvíli do Team Factoru počítáme s učícími se boty pro doplnění počtu hráčů při slabém obsazení (možnost serveru), nebo pro trénink. Dnešní článek v BW neberu jako zásadně negativní, ale spíše překroucený. Novinář si samozřejmě musí udělat vlastní úsudek nezávisle na nekritických pohledech tvůrců, ale jsem si jistý že s trochou dobré vůle komunikaci s BW ještě vylepšíme. Myslím že uskutečnění tohoto rozhovoru na BW o mnohém svědčí :-) Máme v současné chvíli modely 43 zbraní v provedení do pohledu třetí osoby (ostatních hráčů) a 27 z nich i v provedení z pohledu první odoby. konečné číslo se příloš nezmění, odhaduji že přibude ještě několik málo kusů (5). Gamezone - zatím nevím, ale byli bychom rádi. K enginu H&D se vyjádřit nemohu, už proto že na rozdíl od našeho již existuje :-) Ale pokud vím tak H&D2 a Mafie používají nový engine a podle ukázek vypadá velmi schopně! O jazyku zatím nemohu nic říci... Díky za otázky!


Autor dotazu: Lukáš Vejman, odpovězeno: 21:32:10
Otázka: Hrál někdo Hitmana?Jestli jo určitě víte jak se hejbe zaměřovač u snipera.Bude něco podobného obsaženo i v TF nebo to budou jen nechutně přesné zbraně s nulovým rozptilem a kde se zaměřovač ani nepohne.
Odpověď: Po pravdě řečeno, na tomto jsme se ještě definitivně nedohodli, ale spíše ano, je to elegantní prvek jak přidat akční hře trochu toho reálného "feelingu" .-)


Autor dotazu: Adam Němeček, odpovězeno: 21:30:36
Otázka: Chci se zeptat, jestli bude ve vaší hře něco jako např. v UT, že můžete protivníka přelstít tím, že děláte mrtvolu.
Odpověď: S touto možností do Team factoru nepočítáme...


Autor dotazu: black foxie, odpovězeno: 21:29:37
Otázka: Zmínil jste se o nedočkavých novinářích... Myslíte si s Vaší dnešní zkušeností, že český herní trh má dostatek kvalitních "novinářů" nebo pouze zchýčkaných hráčů počítačových her nemající potuchy o genealogii herního průmyslu a her vůbec?
Odpověď: Neformuloval bych to tak dramaticky - chyba je i na naší straně. Bonuswebu fandím, je v něm znát cílevědomost jeho tvůrce, ale přesto všechno bych byl mnohem raději, kdyby názory autora "preview" nebyly baleny do uvozovek s komentážem "jak řekl Pavel Šinagl"... Při předvádění Team factoru u nás jsem ostaně zdůraznil, že bych to viděl maximálně jako "ze zákulisí", "pod pokličkou", nebo něco v tomto duchu. Také stav enginu jsme komentovali jako velmi rannou fázi, takže jeho současná kvalita je irelevantní - máme jasnou představu jak má LightForce v době vydání vypadat a do té doby je na soudy čas. Nicméně s hráči které zajímá pouze finální produkt a o hře ať je v jakémkoliv stádiu ani jinak neuvažují, máte pravdu.


Autor dotazu: Tomas Weigel, odpovězeno: 21:16:12
Otázka: Ještě bych se zeptal jak chcete vyřešit problém mnoha dnešních her včetně Counter-Strike, a sice to, že se hra nehraje takticky, ale stylem kdo nasbírá víc fragů je nejlepší. Díky
Odpověď: Hráči jsou hodnoceni podle úspěchu celého týmu. Pokud někdo jenom sbírá fragy, ale jeho tým většinou prohrává, je to pro něj v konečném důsledku méně výhodné.


Autor dotazu: Radim Kluger, odpovězeno: 21:13:52
Otázka: Jak velka cast hry se bude odehravat v exterierech?
Odpověď: Dobrý večer, design misí obsahuje oboje - poměrně propracované ineriéry budov na středně velké ploše exteriéru. Každá mise je trochu jiná, ale obecně bych to odhadl 50/50 s výkyvy 10% podle mise. Prostor exteriérů je pečlivě dávkován, snažíme se aby nic nebylo samoúčelné.


Autor dotazu: Radim Kluger, odpovězeno: 21:06:09
Otázka: Dobry vecer, kolik lidi celkem pracuje na TF ?
Odpověď: V současné chvíli je nás devět, ale do dubna by toto číslo mělo vzrůst na 13. K tomu ještě externisté se kterými spolupracujeme formou přesně specifikovaných zakázek (zvuk, grafický design uživatelského rozhraní a podobně).


Autor dotazu: Lukáš Vejman, odpovězeno: 21:02:03
Otázka: Chci se zeptat jestli bude hra obsahovat vychytácky jako je střelba skrz zeď (jako u Countera) a jestli budete brát zřetel na připomínky na vylepšení od obyčejných hráčů.Dík.
Odpověď: Co by to bylo za hru bez prostřelování zdí! :-) Ano, i to Team Factor obsahuje - je dán paramatr zdi, či objektu a parametr vystřelené kulky (podle konkrétní zbraně).


Autor dotazu: black foxie, odpovězeno: 20:59:13
Otázka: Jsme členem herní komunity hrající CS. Musím přiznat, že po delší době cítím ztrátu zájmu o tuto hru, a to v případě, že její vývoj se dočasně zastaví. Pokud to není předčasné, můžete říct, zda-li bude TF otevřený vůči tvorbě modifikací a nových úrovní?
Odpověď: Je pravda že s CS si hráči užívají už nějaký ten pátek a určitě je u některých ta únava znát :-) Je dost možné že ani nové nápady neudrží zájem hráčů o téma CT a volenských akčních her a zájem většiny akčních FPS hráčů se přesune jinam (DN4?). Ano, plánujeme Team Factor otevřít pro tvůrce modifikací a nových úrovní.


Autor dotazu: jd_ ..., odpovězeno: 20:52:32
Otázka: projevil uz o hru vazny zajem nejaky distributor, pokud ano, kdo to je nebo kdy ho oznamite? dekuji za odpoved
Odpověď: Řekněme že jseme seebe a náš projekt seznámili s několika vydavateli různých kalibrů, ale abychom překročili pouze seznamovací fázi, je třeba vydavatelům dodat demo. To se zatím nestalo, ale ještě než odešleme první verze dema proběhne u nás prezentace (s náležitým komentářem o stavu projektu) jednomu vážnému zájemci. Každopádně zvažujeme i méně tradiční "publishing" než pouze krabicový produkt...


Autor dotazu: black foxie, odpovězeno: 20:47:29
Otázka: Plánujete použití Motion Capture technologie?
Odpověď: Nejsem si úpně jistý... Původně jsme s MC počítali, ale současná kvalita "ručních" animací je překvapivě dobrá. Nevylučuji že nakonec MC přeci jen použijeme, ale zatím to spíše vypadá že ne.


Autor dotazu: black foxie, odpovězeno: 20:43:57
Otázka: TF je bude zaměřen na pouze na multiplayer ve které je důležitá komunikace... Bude mít TF implementováno "kecátko" nahrazující dnešní Roger Wilco či BattleCom?
Odpověď: Ano, ale o konkrétním technickém řešení jsme ještě nerozhodli...


Autor dotazu: black foxie, odpovězeno: 20:42:43
Otázka: Každý den nám herní průmysl ukazuje nové hry a nové technologie. Máte i vy připraveno něco v "rukávu", čím byste posunuli technologické hranice o trochu dál?
Odpověď: V rukávu máme myslím dobrý koncept kterému bychom chtěli vdechnou život kvlitním enginem který dofám bude na úrovni jiných špičkových projektů v době vydání hry


Autor dotazu: black foxie, odpovězeno: 20:35:19
Otázka: Mnozí vás kritizuji za brzkou propagaci hry ji od jejích prvopočátků. Kdybyste mohli začít znovu, zvolili byste jiný způsob propagace?
Odpověď: Ano, dali bychom si větší pozor aby nedočkaví novináři neposuzovali hru podle ranných grafických výstupů :-) Trochu vážně - propagace hry od brzkého stadia nemusí být na závadu, ale je třeba velmi citlivě a diplomaticky uvolňovat s patřičným komentářem informace a grafické výstupy. Až na něšťastné "screenshoty" totiž máme veskrze pozitivní zkušenost! Od chvíle kdy jsme v létě minulého roku spustili web nás kontaktují jak zájemci o spolupráci, nadšenci se svými nápady, ale také se o náz dozvědí distributoři. Jiná věc je, že pro vážnější posouzení je potřeba vidět demo a přešíst si design document, ale existující komunita příznivců také může sehrát svou roli!


Autor dotazu: Tomas Weigel, odpovězeno: 20:26:57
Otázka: Dobrý den, zajímalo by mě, v jakých ohledech se vaše hra bude lišit od klasiky typu Counter-Strike apod. Předem děkuji za odpověď
Odpověď: Dobrý den, tak především bychom chtěli dát hráčům možnost se výrazněji profilovat se svým preferovaným způsobem hry a boje. To se dotýká čtyř rozdílných specializací, pro které máme vymyšlen poměrně komplexní způsob vývoje vlastností, přístupu ke zbraním - oboje šité na míru pro každou specializaci. Je tam tedy lehký RPG prvek. Tři soupeřící týmy dávají více možností průběhu hry, ale nehrají takovou roli. Dále je to i ona nešťastně zmíněná grafika a například také arzenál zbraní a podpůrných zařízení. rozdíl je také v možnostech pohybu postav, kterých je v Team Factoru více.


Autor dotazu: lukas basta, odpovězeno: 20:17:54
Otázka: No podle mého názoru dnešnímu pařanstvu na grafice záleží, přece jenom hry jsou drahé, a tak když si ji někdo bude chtít koupit, tak bude požadovat jak hratelnost, tak i pěknou grafiku. Třeba takové uvolnění dema a seznámení se s reakcemi hráčů by určitě pomohlo, nemyslíte?
Například takový FLASHPOINT, to bude podle mě Akce s velkým A. Takže nebojíte se konkurence v onom Flashpointu, který vypadá lépe, má zajímavější vylepšení a pěknou grafiku? A s jakou cenou počítáte pro Team Factor?
Odpověď: Jsem rád že na grafiku máme stejný názor - viz. předchozí odpověď :-) Ano s demem počítáme, ale opět ne dříve než za 3 měsíce. Na Flashpoint se osobně moc těším, ale nemyslím že by se s ním měl Team Factor přímo srovnávat, jedná se přeci jenom o jiný druh hry. Na cenu je zatím příliš brzy :-)


Autor dotazu: Jerry Ttt, odpovězeno: 20:08:34
Otázka: Vážně věříte, že grafika je až tak podružná záležitost? Alespoň podle zveřejněných screenshotů je váš svět nejen nebarevný, ale hlavně prázdný... Takže jak chcete báječnou hratelnost plnou schovávání se a hledání odstřelovačů, když se není za co schovat?
Odpověď: Grafika je u hry samozřejmě velmi důležitá, osobně jsem přesvědčen že grafika a grafické efekty dělají alespoň polovinu hratelnosti! Tou druhou polovinou je nápad a design. Mrzí mne že v dnešním "preview" zde na Bonuswebu to vyznívá poněkud jinak, interpretace (byť vypadá jako citace) je chybná... Z našeho světa jsme zatím moc neukázali a myslím že ještě tak 2-3 měsíce neukážeme.


Autor dotazu: jirka modry, odpovězeno: 19:51:34
Otázka: Bude Team Factor obsahovat dostatečně rychlý síťový kód, aby se dalo hrát i přes modem bez lagu?
Odpověď: Ano, chtěli bychom aby se Team Factor dal hrát i přes rychlejší modemy.

Autor:
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Fortnite umožňuje vypínat oslavné animace, aby se poražení hráči neurazili

Provozovatelé hry Fortnite nyní umožňují všem hráčům vypnout zobrazování oslavných animací, jež prý...

World of Warcraft: Dragonflight se rozloučí remixem Mists of Pandaria

Zatímco separátní battle royale režim Plunderstorm se pomalu blíží ke konci, tvůrci během května...

V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín

Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...