Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autoři zlodějské hry: Posledních pár týdnů jsme zpackali

  15:23aktualizováno  15:23
Ačkoliv je titul Payday 2 nejúspěšnější hrou v portfoliu jeho majitele Starbreeze Studios, vývojáři učinili kroky, které hru mohou pohřbít. Posledních několik týdnů proto vedlo k horlivým diskusím a nepřehlédnutelné kritice ze strany hráčů.

V PayDay 2 hrajete za zloděje, přepadáváte banky a pomáháte zmanipulovat volební kampaně. A tvůrci se nyní omlouvají za přístup, který by na hráče mohl působit obdobně.

Producent Almir Listo nakonec v obsáhlém prohlášení na Steamu napsal: „Řadu věcí jsme udělali správně, ale těch posledních několik týdnů jsme zpackali.“

Tvůrci totiž v dřívějším rozhovoru tvrdili, že mikrotransakce do hry nikdy nepřidají. Přesto se ve hře nakonec objevily. Titul je přitom potřeba koupit a zahrnuje bohatou nabídku stahovatelného obsahu, za který se platí.

Nedávná aktualizace Road to Crimefest navíc přidala speciální sejfy, které bylo možné odemknout pouze prostřednictvím vrtáků kupovaných za skutečné peníze. A v těchto trezorech je možné objevit jinak nedostupné zbraně s nadstandardními statistikami.

Payday 2
Payday 2
Payday 2

Vývojáři později kvůli kritice přidali malou šanci vrtáky nalézt i během hraní, aby nový arzenál nebyl vyhrazen pouze pro platící fanoušky. Pravděpodobnost jejich získání je však malá.

A ačkoliv vývojáři čelili hlasité kritice, přidali později ještě speciální bonusy. Pokud někdo z týmu vlastní vybrané zbraně, celý tým získává více zkušeností a plněním misí vydělává více virtuálních peněz. Nenávistné reakce komunity na tento krok vedly k tomu, že několik dobrovolných komunitních manažerů z pozice odstoupilo.

Tvůrci hry nakonec s několika z nich strávili dvě hodiny na telefonu a v reakci na to vydali oficiální omluvu. „Hráči na nás byli naštvaní, média o nás psala jako na běžícím pásu a komunitní manažeři stávkovali. Chtěl bych se omluvit za všechny komplikace, které jsme v posledních týdnech způsobili,“ řekl Almir Listo.

Payday 2

Producent přiznává, že se studio musí v řadě věcí zlepšit. A udělají prý vše pro to, aby se to stalo co nejdříve. Mikrotransakce přesto ze hry nezmizí. Tvůrci se místo toho budou pokoušet objevit kompromisní řešení.

Snaha o získání dodatečných příjmů prý není motivovaná chamtivostí, nýbrž rostoucí velikostí autorského týmu. Hru totiž i po vydání neustále vylepšují a rozvíjejí, údajně na ní pracuje třikrát více lidí než před vydáním. Samotné prodeje hry přitom nestačí na uhrazení stávajících nákladů.

Fotogalerie

Společně s komunitními manažery tak vývojáři hledají mikrotransakční model, který nepovede k tak negativním reakcím komunity. Z předmětů získávaných z trezoru například chtějí odstranit náhodnost a objevit se mohou některé koncepty z titulu Counter-Strike: Global Offensive.

Vývojáři hovoří především o prvku StatTrak, který na zbraně přidává displej zobrazující celkový počet zabitých nepřátel.

Tvůrci by se měli také aktivněji začít zapojovat do diskusí na oficiálních fórech. „Musíme s vámi lépe komunikovat. A toto je první krok tímto směrem,“ uzavírá Listo.

Autor:




Nejčtenější

Gesto Inkling Girl před patchem
Tohle se nepovedlo. Nintendo muselo odstranit ze hry obscénní gesto

Společnost Nintendo v novém patchi odstraňuje vítězné gesto jedné z herních postaviček, protože je v některých státech vnímáno jako silně urážlivé.   celý článek

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Far Cry 5
První trailer potvrzuje zasazení Far Cry 5 do americké Montany

Firma Ubisoft zveřejnila krátké poutací video, z něhož je patrné, že pátý díl populární akční série Far Cry bude zasazen na americký severozápad.  celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.