Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autoři zlodějské hry: Posledních pár týdnů jsme zpackali

  15:23aktualizováno  15:23
Ačkoliv je titul Payday 2 nejúspěšnější hrou v portfoliu jeho majitele Starbreeze Studios, vývojáři učinili kroky, které hru mohou pohřbít. Posledních několik týdnů proto vedlo k horlivým diskusím a nepřehlédnutelné kritice ze strany hráčů.

V PayDay 2 hrajete za zloděje, přepadáváte banky a pomáháte zmanipulovat volební kampaně. A tvůrci se nyní omlouvají za přístup, který by na hráče mohl působit obdobně.

Producent Almir Listo nakonec v obsáhlém prohlášení na Steamu napsal: „Řadu věcí jsme udělali správně, ale těch posledních několik týdnů jsme zpackali.“

Tvůrci totiž v dřívějším rozhovoru tvrdili, že mikrotransakce do hry nikdy nepřidají. Přesto se ve hře nakonec objevily. Titul je přitom potřeba koupit a zahrnuje bohatou nabídku stahovatelného obsahu, za který se platí.

Nedávná aktualizace Road to Crimefest navíc přidala speciální sejfy, které bylo možné odemknout pouze prostřednictvím vrtáků kupovaných za skutečné peníze. A v těchto trezorech je možné objevit jinak nedostupné zbraně s nadstandardními statistikami.

Payday 2
Payday 2
Payday 2

Vývojáři později kvůli kritice přidali malou šanci vrtáky nalézt i během hraní, aby nový arzenál nebyl vyhrazen pouze pro platící fanoušky. Pravděpodobnost jejich získání je však malá.

A ačkoliv vývojáři čelili hlasité kritice, přidali později ještě speciální bonusy. Pokud někdo z týmu vlastní vybrané zbraně, celý tým získává více zkušeností a plněním misí vydělává více virtuálních peněz. Nenávistné reakce komunity na tento krok vedly k tomu, že několik dobrovolných komunitních manažerů z pozice odstoupilo.

Tvůrci hry nakonec s několika z nich strávili dvě hodiny na telefonu a v reakci na to vydali oficiální omluvu. „Hráči na nás byli naštvaní, média o nás psala jako na běžícím pásu a komunitní manažeři stávkovali. Chtěl bych se omluvit za všechny komplikace, které jsme v posledních týdnech způsobili,“ řekl Almir Listo.

Payday 2

Producent přiznává, že se studio musí v řadě věcí zlepšit. A udělají prý vše pro to, aby se to stalo co nejdříve. Mikrotransakce přesto ze hry nezmizí. Tvůrci se místo toho budou pokoušet objevit kompromisní řešení.

Snaha o získání dodatečných příjmů prý není motivovaná chamtivostí, nýbrž rostoucí velikostí autorského týmu. Hru totiž i po vydání neustále vylepšují a rozvíjejí, údajně na ní pracuje třikrát více lidí než před vydáním. Samotné prodeje hry přitom nestačí na uhrazení stávajících nákladů.

Fotogalerie

Společně s komunitními manažery tak vývojáři hledají mikrotransakční model, který nepovede k tak negativním reakcím komunity. Z předmětů získávaných z trezoru například chtějí odstranit náhodnost a objevit se mohou některé koncepty z titulu Counter-Strike: Global Offensive.

Vývojáři hovoří především o prvku StatTrak, který na zbraně přidává displej zobrazující celkový počet zabitých nepřátel.

Tvůrci by se měli také aktivněji začít zapojovat do diskusí na oficiálních fórech. „Musíme s vámi lépe komunikovat. A toto je první krok tímto směrem,“ uzavírá Listo.

Autor:




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.