Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zavedení mikrotransakcí vyvolalo odpor. Vývojáři přesto přidali další

  16:00aktualizováno  16:00
Payday 2 v očích části komunity ztrácí dobrou pověst. Vývojáři nejprve tvrdili, že hra nikdy nebude obsahovat mikrotransakce. Ty nakonec přidali bez změny obchodního modelu. Titul je tak stále třeba koupit a kromě toho zahrnuje ještě dodatečných 27 kusů placeného obsahu.

Kdybyste ho kupovali jednotlivě po kusech, vyjde kromě plné hry ještě na dalších 110,73 eura. Tedy téměř na tři tisíce korun. Když k tomu vývojáři přidali mikrotransakce, které umožňují získávat lepší výbavu, internetové diskuse se rozhořely plamennými příspěvky.

Vývojáři se za situaci omluvili a ospravedlňovali ji rostoucím vývojářským týmem, který je oproti stavu při dokončení hry trojnásobný. Prodeje titulu však nestačí na to, aby pokračující vývoj zaplatily, a tvůrci se ho proto rozhodli financovat dalšími způsoby.

Fotogalerie

Tím bylo zavedení sejfů, které lze otevřít pouze speciálními vrtáky. Ty byly původně dostupné jen za peníze, vývojáři však v reakci na kritiku do titulu přidali malou šanci na jejich získání i během hraní.

Po prvním negativně přijatém kroku však v rozvoji mikrotransakcí pokračují. S novou aktualizací se ve hře objevily vzhledy zbraní, ze kterých profituje celý tým. Stačí, aby alternativní vzhled vlastnil jeden z jeho členů. Celá skupina pak díky tomu získává více zkušeností a virtuálních financí.

Hráče to tak nenápadně motivuje k nákupu za skutečné peníze a ostatní na ně nenahlíží tolik skrze prsty. Ze situace totiž profitují. Tyto verze zbraní však máte šanci objevit i bez finanční investice.

Krok přesto u hráčů vyvolal kritiku a někteří z dobrovolných komunitních manažerů vyhlásili stávku. Situace je údajně neúnosná a značně stresující.

Co je to PayDay?

Payday 2 je kooperativní akce, ve které se hráči vžijí do role zlodějů. Přepadáváte například banky, pašujete drogy a napomáháte s volebními podvody. Na výběr je pět obtížností a na vyšších z nich je spolupráce klíčem k úspěchu.

Hra vyšla pro Windows, Linux a konzole Xbox 360, Xbox One i PlayStation 3 a 4.

Autor:




Nejčtenější

The Occupation
V The Occupation budeme zachraňovat britskou svobodu

Je právě 24. října roku 1987 a hlavní hrdina, novinář, má čtyři hodiny na to, aby zabránil přijetí kontroverzního zákona.  celý článek

GoG Galaxy
Vyšla dosud největší aktualizace GoG Galaxy, konec bety je na spadnutí

Nepovinný klient GoG Galaxy digitální distribuce GoG se naučil spoustu nových funkcí a brzy opustí betu. Finální verze bude dostupná během dubna, zájemci však...  celý článek

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
V parádní slevové akci koupíte výhodněji Tomb Raider, Hitmana i Deus Ex

Vydavatelství Square Enix spustilo slevy, díky kterým výhodněji zakoupíte celou řadu z jeho značek. Na výběr jsou například Final Fantasy XV, Life is Strange...  celý článek

No Man's Sky
Fanoušek snů? Utratil 109 tisíc kvůli nejkritizovanější hře roku 2016

Hra No Man’s Sky jednoho Američana vedla ke změně platforem, nákupů tří kopií ale i řady fandovských předmětů. Řeč o kontroverzním titulu, jehož autoři loni...  celý článek

Streets of Rogue
Tohle nezvládneš, ty nulo. Titul paroduje výukové pasáže a herní klišé

Chválí vás za nic. Přesně tak mnohdy působí výukové sekce ve hrách, kde si máte osvojit základy ovládání. Vyskočit, vystřelit, učinit krok vpřed. Nezávislý...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.