Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kritizovaná hra Payday 2 mění majitele, v plánu je třetí díl

  11:35aktualizováno  11:35
Prodej značky PayDay může pro fanoušky znamenat pozitivní změnu. Druhý díl se díky tomu oprostí od mikrotransakcí, nový majitel přitom slibuje hru podporovat nejméně další rok a půl. A kromě toho plánuje i vývoj dalšího pokračování.

Payday 2 | foto: Overkill Software

Změna vlastníka může znamenat vítězství pro všechny zúčastněné. Tituly totiž i nadále budou vyvíjet původní autoři hry ze studia Overkill Software, projekt se však v posledním roce proměnil na dojnou krávu.

Hru je třeba zakoupit, k tomu je však dostupný i placený stahovatelný obsah a loni tvůrci zavedli i mikrotransakce.

Práva ke značce odkoupila společnost Starbreeze Studios, která tvůrce série od roku 2012 vlastní. Majitelem Payday však dosud bylo vydavatelství 505 Games, které v rámci transakce získalo akcie Starbreeze v hodnotě 30 milionů dolarů (zhruba 735 milionů korun).

505 Games navíc z prodejů dosud neoznámeného třetího dílu získá třetinu příjmů, a to až do výše 40 milionů dolarů. Nárok má však na peníze, které hra vydělá po uhrazení vývojářských a marketingových nákladů.

Starbreeze díky tomu získá kompletně celou značku a možnost rozhodovat o jejím dalším rozvoji. Peníze z prodeje Payday 2 si obě firmy budou dělit i nadále stejným způsobem a 505 Games zůstane vydavatelem hry.

„Věříme v pokračující úspěch Payday 2 a budeme titul podporovat i rozvíjet nejméně dalších 18 měsíců,“ prohlásil Bo Andersson Klint, ředitel Starbreeze Studios.

Koza z Goat Simulatoru je dostupná jako stahovatelný obsah pro PayDay 2.

Koza z Goat Simulatoru je dostupná jako stahovatelný obsah pro PayDay 2.

Payday 2 bylo pod palbou kritiky

Druhý díl Payday koncem loňského roku vyvolal vlnu nevole ve fandovské komunitě. Tvůrci totiž porušili slib, že se mikrotransakce ve hře nikdy neobjeví. Po kritice se omluvili a o pár týdnů později nabídku mikrotransakcí rozšířili.

V lednu pak přidali placený stahovatelný obsah, který se inspiroval ve hře Goat Simulator. Hráči ho však označovali za stupidní a jeho zpoplatnění považovali za urážku (čtěte více).

Autor:


Témata: software


Nejčtenější

Battlefield 1
Apokalypsa zatím nehrozí, hry se loni prodávaly lépe než v roce 2015

Řada loňských her v kamenných obchodech dopadla o poznání hůře než předchozí díly. Podle statistik amerického herního průmyslu však celkové příjmy v tomto...  celý článek

We Happy Few
Nejočekávanější nezávislé hry roku 2017

I letos nás jistě čeká nejeden zajímavý projekt, za nímž bude stát méně známé studio. Navíc hned osm titulů, které jsme čekali loni, se nám přehouplo do...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard ve virtuální realitě PlayStation VR
RECENZE: Poznáte, co je strach. Resident Evil 7 se vrací ke kořenům hororu

Série, která etablovala žánr hororu, ho postupem času sama zavrhla. Sedmý díl je však vzkříšením všudypřítomného strachu i hádanek, zkrátka všeho, co dělalo...  celý článek

Foxit PDF Reader
Foxit PDF Reader

Rychlý, přehledný a bezpečný prohlížeč PDF dokumentů a elektronických knih. Nyní ho máte k dispozici i v češtině ve verzi 8.1.4.1208  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.