Payday 2

Payday 2 | foto: Overkill Software

Kritizovaná hra Payday 2 mění majitele, v plánu je třetí díl

  • 1
Prodej značky PayDay může pro fanoušky znamenat pozitivní změnu. Druhý díl se díky tomu oprostí od mikrotransakcí, nový majitel přitom slibuje hru podporovat nejméně další rok a půl. A kromě toho plánuje i vývoj dalšího pokračování.

Změna vlastníka může znamenat vítězství pro všechny zúčastněné. Tituly totiž i nadále budou vyvíjet původní autoři hry ze studia Overkill Software, projekt se však v posledním roce proměnil na dojnou krávu.

Hru je třeba zakoupit, k tomu je však dostupný i placený stahovatelný obsah a loni tvůrci zavedli i mikrotransakce.

Práva ke značce odkoupila společnost Starbreeze Studios, která tvůrce série od roku 2012 vlastní. Majitelem Payday však dosud bylo vydavatelství 505 Games, které v rámci transakce získalo akcie Starbreeze v hodnotě 30 milionů dolarů (zhruba 735 milionů korun).

505 Games navíc z prodejů dosud neoznámeného třetího dílu získá třetinu příjmů, a to až do výše 40 milionů dolarů. Nárok má však na peníze, které hra vydělá po uhrazení vývojářských a marketingových nákladů.

Starbreeze díky tomu získá kompletně celou značku a možnost rozhodovat o jejím dalším rozvoji. Peníze z prodeje Payday 2 si obě firmy budou dělit i nadále stejným způsobem a 505 Games zůstane vydavatelem hry.

„Věříme v pokračující úspěch Payday 2 a budeme titul podporovat i rozvíjet nejméně dalších 18 měsíců,“ prohlásil Bo Andersson Klint, ředitel Starbreeze Studios.

Koza z Goat Simulatoru je dostupná jako stahovatelný obsah pro PayDay 2.

Payday 2 bylo pod palbou kritiky

Druhý díl Payday koncem loňského roku vyvolal vlnu nevole ve fandovské komunitě. Tvůrci totiž porušili slib, že se mikrotransakce ve hře nikdy neobjeví. Po kritice se omluvili a o pár týdnů později nabídku mikrotransakcí rozšířili.

V lednu pak přidali placený stahovatelný obsah, který se inspiroval ve hře Goat Simulator. Hráči ho však označovali za stupidní a jeho zpoplatnění považovali za urážku (čtěte více).