Ilustrační fotografie futuristického počítače

Ilustrační fotografie futuristického počítače | foto: Alienware

PC hraní zvěstovali konec, od roku 2019 platforma může dominovat

  • 29
Jeden čas to s budoucností hraní na PC vypadalo bídně. Počet značek vycházejících exkluzivně pro konzole byl o poznání vyšší a analytici v nich viděli jedinou možnou budoucnost.

Práce analytiků je však do jisté míry věštěním z křišťálové koule a řada odhadů tak po letech působí úsměvně. Například mobily dříve nikdo nevnímal jako konkurenci konzolí.

Nejnověji však výzkumná společnost DFC Intelligence odhaduje, že by se v roce 2019 mohly stát počítače nejoblíbenější herní platformou.

DFC Intelligence předvídá, že za tři roky celková hodnota herního softwaru vzroste na 100 miliard dolarů a nejziskovější bude právě sektor PC her. Generovat má 36 miliard, tedy o 35 % více než v současné době.

„Velikým motorem pro (herní) průmysl není jen software, ale i hardware. Rostoucí popularita profesionálního hraní (eSports, pozn. red.) zákazníky motivuje k nákupu výkonných počítačů nejen k vlastnímu hraní, ale i ke sledování jiných lidí,“ řekl analytik David Cole pro server Games Industry.

Zástupce Intelu Matt Ployhar pro změnu věří, že PC herní sektor lotos pokoří obrat ve výši 30 miliard dolarů. Za loňský rok číslovka dosáhla 28 miliard.

„Nejen že loni došlo na sklizeň nových PC her jako Fallout 4, Grand Theft Auto V, Metal Gear Solid V, které si v roce 2015 vedly opravdu dobře. Ale letos je na řadě další sada skvělých projektů jako World of Warcraft Legion, Civilization VI, Doom 4 i Dishonored 2. A silná nabídka her bývá dobrá také pro prodejce hardwaru,“ tvrdí Ployhar.