TIP: Recenzi této hry naleznete zde.
Kapitola 1 – Pronásledování lumpů
Poté, co skončí intro, se Assil probouzí na ulici před palácem. Vydejte se tedy hned doprava na náměstí před arabskou ambasádou a promluvte si se všemi přítomnými. Od věštce dostanete sázkový tiket a od plivače ohně se dozvíte, že se zloději Ankhu pravděpodobně skrývají v baru. Poté se vydejte doleva, směrem k bazaru. Z obchodníka s vínem vymamte sklenici s koktejlem a pokračujte dále až k obchodu s papouškem. Zazvoňte na zvonek a až vyjde prodavačka Fatima ven, požádejte ji právě o klec s papouškem. Nechce ho prodat, tak ji poproste alespoň o zapůjčení. Svojí prosbu odůvodněte tím, že se ho pokusíte naučit mluvit. Fatima se slituje a ptáka vám zapůjčí. Vedle obchodu se nachází bar, vyhazovač Vás ale odmítá vpustit dále, dokud se neoholíte. Seberte tedy alespoň velbloudí trus a opusťte ulici směrem ke svému domovu. Zde pošlete plnou popelnici dolů ze svahu – pokud se pudete podívat tam, kam se dokutálela, naleznete ruskou panenku. Nyní dojděte do ulice, kde dříve prodávala tlustá kuchařka Helga své hamburgery. Stánek je ale opuštěný a kolem se potloukají hladové kočky. Povšimněte si provazu s hákem, visícího z polorozpadlého stánku a pověste na něj klec s papouškem. Je to sice poněkud drastické řešení, ale účel světí prostředky. Seberte truhlu, v níž se nachází faraónská pečeť a vosk a nezapomeňte ani klec s papouškem. Otevřte ruskou panenku a zasaďte do ní špalíček vosku. Zajděte za plivačem ohně Vulkánem a nechte si vosk rozehřát. Dále ještě znehodnoťte velvyslancovu vodní dýmku velbloudím trusem a až si půjde pro nový tabák sprostě ji ukradněte. Zajděte si za holičem a zvolte si méně nebezpečnou metodu holení – voskem. Assil konečně vypadá jako slušný člověk, takže ještě seberte ponožku ležící na regálu a může vstoupit do baru.
Uvnitř vraťte Fatimě jejího papouška. Po právu se naštve a odmítne Vám sdělit důležité informace do doby, dokud nerozveselíte všechny hosty v baru. Z baru si vemte skleničku z džusem a promluvte se zkrachovalým otrokářem. Darujte mu sázkový tiket, jeho nálada se rázem zlepší. Nyní si promluvte s plešatým mladíkem, sedící ke kameře zády - ukáže se, že se jedná o starého Assilova přítele. Proberte s ním všechna témata a on Vám daruje leták do Luxorského kabaretu. Zajděte hlouběji do baru a popovídejte si se skupinou znuděných obchodníků. Dejte jim vodní dýmku, za odměnu dostanete stříbrňák a pivní tácek. Stříbrňák vhoďte do jukeboxu, bohužel je však jehla rozbitá a přístroj nehraje. Promluvte si s posledním zákazníkem v baru – mužem v podivné masce. Podložte jeho kývající stůl pivním táckem a darujte mu leták z kasína – nepřijme ho. Namočte tedy razítko do datlového džusu, vytvořte na letáku falešnou pečeť a zkuste to znovu. Seberte kominické vybavení u vchodu a vyjděte před bar. Venku najděte okno do baru a rozbijte ho kleštěmi. Vraťte se dovnitř a seberte střep, který použijte místo jehly do jukeboxu. Vyběhněte opět ven až do Fatimina obchodu a opět na ní zazvoňte. Nyní musíte rychle doběhnout do baru a dát Badawimu koktejl, dříve než se barmanka vrátí.
Teď už jsou všichni v baru spokojeni, takže o tom informujte Fatimu. Konečně se slituje a sdělí Vám informace o dvou zlodějích, navíc dostanete ještě prázdnou skleničku od koktejlu. Před barem ještě rozpárejte kleštěmi lampion a světlušky pochytejte do skleničky. Vraťte se do uličky, kde jste se probudili a rozsviťte improvizovanou lamou. Otevřte dveře vedoucí na hřbitov a vychutnejte si závěrečné titulky...
Kapitola 2 - Vetřelci
Jednalo se samozřejmě o vtip, naše dobrodružství se teprve rozjíždí. Druhou kapitolu prožijeme v kůži Thary, která se snaží z faraónova paláce ukrást trofej pro vítěze fotbalového poháru. Začínáte na střeše s malou zahrádkou. Seberte vázu s malým stromečkem a v inventáři jí rozeberte. Ze stromu seberte vinnou révu a použijte ji na díru v zábradlí. Požádejte své kolegy o pomoc a sešplhejte po ní na římsu. Jděte až na její konec, cestou nezapomeňte sebrat nezralé ovoce. Za zády hlídače zapalte větývku o pochodeň a tou pak podpalte netopýří trus. To zažene princeznu zpět do jejích komnat, takže je cesta dál volná. Vaši kolegové se ale zakecali, takže neslyší Thařino volání o pomoc, proberte je tedy tím, že po nich hodíte ovoce. Pokračujte dál, ze země seberte čisticí prostředek a z umyvadla vychlazené šampaňské. Povšimněte si odpadní roury ve tvaru sloní hlavy, která ústí přímo za hlídačovými zády. Promluvte do ní a vydávejte se za hlas svědomí a přinuťte ho příště prohrát ve hře kámen, nůžky, papír. Nyní vystřelte šampaňským do okna, tak aby dovnitř mohl vlétnout netopýr (jestli chcete použijte šampaňské i na hlavu princezniny sochy, není to však nutné pro dohrání hry). Nymfomanská princezna chudáka hlídače pozdrží dostatečnou dobu, aby jste mohli bezpečně proběhnout až do paláce. Uvnitř proběhněte dlouhou chodbou se závěsy až do trůnního sálu. Vydávejte se za pomocnici v kuchyni, která jde odnést kosti. Kromě kostí seberte i kovový předmět uchycený nad trůnem. Vraťte se do chodby se závěsy a ten nejvíce vpravo odhrňte. Místnost slouží jako odpočinková místnost pro vrchní kuchařku, díky bohu ale právě spí. Seberte ze země kuchyňský nástroj a kuchařské desatero. Povšimněte si, že má kuchařka u sebe svazek klíčů, opatrně je tedy vyměňte za kovové kolečko. Klíči odemkněte dveře do kuchyně, kde posbírejte všechny kuchařské přísady, které lze sebrat. Je jich opravdu dost, ale nejsou nijak schované, proto zde jejich polohu vypisovat nebudu. Do květináče naberte trochu vody z umyvadla a do malé hliněné misky naberte trochu oleje z jednoho ze sudů. Olej použijte na zaseklou páku uprostřed místnosti. Zatáhněte za ni, a z háku seberte pytlík s malinami. Pověste ho na druhý hák, který se nyní nachází vedle sporáku. Vložte do něj rybí kost a opět zatáhněte za páku – tím jste se zbavili nebezpečné kočky. Z lednice, kterou hlídala, si vemte skřivánčí jazyky. Ještě oloupejte okurku na kuchyňském noži a můžete se pustit do vaření kuskusu. Do hrnce postupně přidávejte tyto přísady, přesně v tomto pořadí:
1. Čistící prostředek
2. Piliny
3. Voda
4. Kuřecí maso
5. Cibule
6. Okurka
7. Rybí tuk
8. Pálivé papričky
9. Zamíchejte
10. Skřivánčí jazyky
Výsledek naberte na talíř a odneste hlídačovi v trůním sále. Ten Vám nyní pomůže zprovoznit výtah v kuchyni. Přehoďte páku u dřezu tak, aby voda stékala směrem k výtahu. Sjeďte výtahem až do sklepa, a kuchyňským nástrojem otevřte velikou krabici v níž se nachází trofej a v inventáři jí rozbalte. Nyní již zbývá jen dostat se bezpečně zpět na střechu. Vraťte se do kuchyně, kde Vás bohužel překvapí sám faraón. Zbavte se ho pomocí banánu a rychle se běžte připojit ke zbytku své skupiny. Každému z jejích členů dejte kus látky, v níž byla uložena trofej.
Kapitola 3 – Zpátky do paláce
Až se Assil probere, seberte z poštovní schránky ptačí pírko. Polochtejte jím mumii na noze a ona Vám otevře dveře do kobky. Uvnitř posbírejte vzkazy, otevřte víko od jedné z krabic vlevo a vyndejte zevnitř sošku boha Setha. Seberte i krabici, v které se nacházela. Otevřte krabici vepředu v níž naleznete kokos – ten rozlouskněte pomocí kukačkových hodin. Ještě posbírejte karty, velbloudí imobilizér a rozbitou láhev. Položte krabici na stůl pod papouškem a přeřízněte provaz, který klec drží ve vzduchu. Uklidněte papouška pomocí kokosového mléka a poté vypáčete dvířka od klece pomocí hracích karet. Přivažte k papouškovi vzkaz a vyšlete ho pro pomoc. Až Vás osvobodí převozník, vydejte se směrem k baru. Dejte velbloudovi botičku a běžte od obchodníků v baru vyberte pokutu. Peníze nabídněte jako úplatek pro hlídače před palácem...
Pokračování příště