Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cypher: Kód zkázy – 1. část návodu

  12:00aktualizováno  5. ledna 11:29
Ti, kdož do adventury Cypher (známé též jako Traitors Gate 2) pronikli a nenechali se odradit četnými nepříliš oslavnými recenzemi, jistě přišli na to, že je to po čertech obtížná hra. Záchranou se tak pro ně může stát náš dvoudílný návod.

Logická dobrodružná hra Cypher: Kód zkázy je poněkud tvrdším oříškem i pro zkušené adventurní harcovníky. Proto je zde kompletní návod, který popisuje průchod hrou místnost po místnosti. Na úvod si vás ještě dovolím varovat před nebezpečím časté smrti, tudíž doporučuji hru pravidelně ukládat vždy přo vstupu do nové místnosti a též vždy po vyřešení puzzlu v místnosti předchozí. Žádný strach, počet save pozic je neomezený.

Ziggy Room:

Úkol: otevření průchodu do další části komplexu
Cypher: Kód zkázy

  • V první místnosti podzemního komplexu se na první pohled zdá, že zde nelze nic dělat. Zdání ovšem klame.
  • Otevřete Lynardův deník (klávesa N) a na stránce 14 se dozvíte, jakým způsobem se zde otvírá tajná chodba.
  • Na stěnách jsou 3 fresky. Jedna znázorňuje koně, prostřední draka a třetí lva. Přistupte k fresce s drakem, respektive k jeho hlavě, stiskněte Enter a ustupte – otevře se tajný vchod. Sejděte dolů.

    Oil Room:

    Úkol: otevření průchodu do další části komplexu

  • Projděte potemnělou chodbou až do okrouhlé místnosti. Po stranách ochozu jsou dvě páky. Jedna otevírá okna v místnosti a rozzáří červený krystal uprostřed, druhá vpustí olej do kanálku uprostřed. Za obě páky zatáhněte
  • Sejděte po schodech dolů. Na centrálním sloupu je umístěné kolo, pomocí kterého lze otáčet červeným krystalem.
  • Otáčejte kolem, dokud sluneční paprsek odrážející se od krystalu nezažehne olej a celá místnost, stejně jako zbytek chrámu, se neosvětlí.
  • Tímto jste též otevřeli dveře nad schody, kterými projděte do další chodby a tou proběhnete do místnosti se symbolem slunce (cestou pozor na kachli, z níž vyjíždějí hroty! Musíte ji obejít zprava).

    Sun Room:

    Úkol: otevření průchodu do další části komplexu

  • V místnosti se symbolem slunce na stěně vystoupejte po schodech u levé stěny.
  • V místě, kde je schodiště zablokované, zatlačte do uvolněného sloupu (i několikrát za sebou) – převrhnete jej a schodiště bude opět průchozí.
  • Vystoupejte až na vrcholek velkému symbolu slunce a zatlačte na něj – dole v sále pod schody se pootevřou dveře.
  • Sejděte dolů a na pootevřené dveře zatlačte – tím je otevřete úplně a můžete projít dále.

    Cypher: Kód zkázy

    Record Room:

    Úkol: otevření průchodu do další části komplexu

  • Na chodbičce před místností je kamenná freska muže se psem. Pohněte se psem doprava.
  • Uvnitř místnosti naleznete u zdi upevněné otočné kolo. Zatočte jím třikrát – tím byste měli otevřít tajné dveře. Projděte.

    Proběhnete po mostě a spletí chodeb. Na křižovatce chodeb se dejte doprava (kdybyste šli rovně, dostali byste se do spodní části místnosti s mostem).

    Pump Room:

    Úkol: roztočení vodního kola a otevření průchodu do další části komplexu
    Cypher: Kód zkázy

  • Úkolem v této místnosti je otevření dveří na prostředním ochozu tím, že zprovozníte velké vodní kolo.
  • Na horním ochozu si všimněte několika fresek se zvířaty. Nad každým zvířetem je zakreslen symbol s čarou, která může být svislá, vodorovná nebo šikmá. Příslušnost symbolů k jednotlivým zvířatům si zakreslete. (viz obrázek)
  • Sejděte do přízemí místnosti. Ta je rozdělena kanálem s tekoucí vodou na dvě poloviny. Na každé straně jsou pak tři klenutí s pákou a kamennou deskou. Když kteroukoliv desku prozkoumáte, zjistíte, že z ní trčí dvě ruce držící mosazný kruh. Na desce je též kolo, jehož otáčením natáčíte levou ruku s kruhem. Kruh se tak dostává do polohy vodorovné, svislé nebo šikmé – přesně jako na freskách se zvířaty. Každá kamenná deska pak za sebou skrývá fresku zvířete, ke kterému přísluší – tu odhalíte stisknutím páky. Cypher: Kód zkázy
  • Zjistěte si, za kterou kamennou deskou se skrývá freska jakého zvířete a pak pomocí kola na deskách nastavte ruku s kruhem do takové polohy, aby odpovídala nákresu na freskách se zvířaty na horním ochozu (ty, které jste si zakreslili).
  • Jakmile nastavíte všechny ruky s kruhy do správné polohy, zatáhněte za páky, čímž se desky sklopí a kruhy zajedou do podlahy. Pokud jste pozice všech kruhů nastavili správně, do kanálu začne vtékat voda, kolo se roztočí a dveře v prostředním ochozu se otevřou.
  • Vyběhnete na prostřední ochoz a do otevřených dveří vejděte.

    POZOR: následuje řešení nepovinného puzzlu, který není nutné vyřešit ke zdárnému dokončení hry!!!

    Revolving Knife room:

    Pokud si chcete v dalších částech hry usnadnit průchod mezi místnostmi, je vhodné vyřešit hádanku v místnosti s rotujícími noži a tuto místnost tak učinit průchozí.

    Cypher: Kód zkázy

  • Abyste se do místnosti s otáčejícími noži dostali, odejděte ze sálu s vodním kolem nikoliv nově otevřeným východem, ale vchodem, kterým jste sem přišli. Vrátíte se tak do místnosti s mostem, který se nyní – po spuštění vodního kola – překlání z jedné strany na druhou. Vejděte na most a čekejte, až se tento překlopí a vyzdvihne vás ke vchodu do chodby o patro níž. Vejděte a projděte až do místnosti s rotujícími noži. Tyto je nutno zastavit.
  • Stoupněte si na dvojitou lávku vedoucí k soše s ozubenými koly. Pod ní je dole na zemi 8 kachliček – na každé straně lávky čtyři. Mezi kachličkami je kamenný obrazec sochy, jejíž ruce ukazují na vždy na jednu ze čtyř kachliček. Vaším úkolem je nastavit tyto ruce tak, aby na každé straně směřovaly ke kachličce se symbolem hada (jediný symbol, který se nachází na obou stranách lávky).
  • S pažemi sochy na podlaze pohybujete pomocí ventilu na konci lávky. Před vztyčenou sochou s ozubenými koly je ještě páka – tou se přepínáte mezi tím, se kterou paží (levou/pravou) budete ventilem pohybovat).
  • Pomocí páky a ventilu nastavte obě paže tak, aby směřovaly ke kachlím se symbolem hada.
  • Nyní stiskněte páku poblíž rotujících nožů, které by se měly zastavit.

    V případě, že jste paže sochy nenastavili správně, se nože nezastaví a vy se naopak propadnete do úzké podzemní místnůstky. Pokud se tak stane, je ještě cesta k záchraně.

  • Projděte velkou lebkou do místnosti se zavřenými dveřmi a čtyřmi pákami uprostřed. Na podstavci mezi pákami je zlatá soška škorpióna, která se po zatáhnutí za páky otáčí. Zároveň se po zatáhnutí za páky propadají některé části podlahy, takže je třeba přijít na přesné pořadí, v jakém za které páky zatáhnout.
  • Při prvním vstupu do místnosti je škorpión nasměrován hlavou k lebce. Stoupněte se k jeho ocasu (čelem k lebce) a zatáhněte za páku dvakrát.
  • Škorpión nyní směřuje ocasem k lebce. Opět si stoupněte k jeho ocasu (budete stát zády k lebce) a zatáhněte za páku jedenkrát.
  • Opět přejděte k ocasu škorpióna (zády ke dveřím) a zatáhněte za páku.
  • Stoupněte si k páce čelem ke dveřím (tentokráte k vám bude výjimečně škorpión natočen stranou) a zatáhnete za páku. Dveře se konečně otevřou a vy můžete proběhnout ven. Dostanete se tak na chodbu těsně před vchodem do místnosti s rotujícími noži.

    Pozn: Po zastavení nožů získáte přístup do dvou nových místností, na ty ale přijde řada až v pozdější fázi hry, takže se vraťte do místnosti s vodním kolem a nově otevřenými dveřmi pokračujte dále do „Trumbler room“.

    Trumbler Room:

    Úkol: otevření průchodu do další části komplexu
    Cypher: Kód zkázy

  • Při vstupu do místnosti si všimněte fresky napravo – přesně takovou nyní musíte složit ze čtyř otočných kamenných válců v čele místnosti.
  • Před válci jsou 3 ventily. První ventil otáčí 1. a 3. válcem seshora, druhý ventil otáčí 2. a 4. válcem seshora, a třetí ventil otáčí 1. a 2. válcem seshora..
  • Otáčejte ventily, dokud nenastavíte správný obrazec (viz obrázek) a neotevřete tím tajný východ v podlaze.
  • Sejděte po schodech do další temné chodby.

    Po chvíli dorazíte na křižovatku chodeb. Pokud se vydáte rovně, dorazíte do místnosti s vodním výtahem, kde prozatím nelze nic dělat. Pokud zahnete po schodech dolů doprava, dorazíte brzy na další křižovatku. Chodba vlevo vede do místnosti s hadem, kde taktéž nelze nic moc dělat. Pokračujte tedy rovně a před slepým koncem se dejte do třetice doleva.

    Sin Room:

    Úkol: získání býčí hole a bezpečný únik z místnosti
    Cypher: Kód zkázy

  • Objevíte se v chodbě, kde jsou po stranách ostny a sekery. Prozatím se nemusíte ničeho bát – tyto pasti se spustí až při vašem odchodu :o). Projděte touto chodbou až před menší šestihrannou místnůstku s podstavcem, v němž stojí hůl s býčí hlavou.
  • Před vstupem do místnosti se zastavte – u dveří se totiž spustí kyvadlo s čepelí. Proběhněte dveřmi tak, aby vás kyvadlo nezasáhlo.
  • Než hůl z podstavce seberete, hru si ULOŽTE… protože teď začne pravé peklo.
  • Po sebrání hole se spustí mechanismus pasti - šest trojhranných ostnatých plátů u stěn padne k podlaze a začne se pomalu zdvihat. Na dlouhé přemýšlení teď není čas.
  • Jakmile dostanete Ravena opět pod kontrolu, na nic nečekejte a vyběhnete z podstavce směrem ke dveřím. Pochopitelně si dávejte pozor na ostny vyjíždějící z podlahy a na sekeru u dveří.
  • Vběhnete do chodby. Tím aktivujete další část pasti - bodáky u stěn se spustí, stejně jako kyvadla s čepelemi. Opět na nic nečekejte, nezdržujte se zbytečně ani na vteřinku, a vyrazte směrem kupředu (maximálně se na zlomek sekundy pozastavte, aby vás nesetnulo kyvadlo). Snažte se ani na vteřinku nezastavovat, pouze asi v polovině chodby budete chliličku počkat, než se blok před vámi odsune. Proběhnutí místností musíte zvládnout „na první zátah“ ihned poté, co se past spustí. Pokud se vám to nepodaří, načtěte uloženou pozici hry a zkoušejte to znova.

    Snake Room:

    Úkol: získání prvního zlatého klíče
    Cypher: Kód zkázy Úkolem v této místnosti je nastavit 7 otočných hadích hlav do správné polohy a následně vložit do podstavce před velkou hadí sochou býčí hůl, čímž otevřete tajnou přihrádku v soše.

  • Než do Hadího sálu vstoupíte, povšimněte si dvou podstavců po straně vstupní chodby – na obou je znázorněn rozvod vody v místnosti. U malých koleček, která představují otočné hadí hlavy, jsou vždy nakresleny jeden nebo dva trojúhelníčky. Jeden trojúhelníček znamená, že má být hadí hlava natočena směrem k čelu velké sochy hada (ke vstupu do místnosti), a dva trojúhelníčky znamenají, že má být natočena obráceně. Jeden z podstavců je označen symbolem slunce a druhý symbolem lebky. To znamená jediné – pokud hlavy natočíte obráceně (podle podstavce se symbolem lebky), čeká vás smrt. Musíte se tedy řídit nastavením uvedeným na podstavci se symbolem slunce.
  • V hadím sále nastavte pomocí pák hadí hlavy tak, aby odpovídaly symbolům na podstavci (viz obrázek).
  • Poté použijte na podstavec před čelem hadí sochy býčí hůl, čímž byste měli otevřít v krku sochy malá dvířka. Z nich seberte klíč.

    Water Elevator Room:

    Úkol: zprovoznění vodního výtahu a otevření průchodu do další části komplexu
    Cypher: Kód zkázy Úkolem v této místnosti je zprovoznit vodní výtah. Abyste tak učinili, musíte otevřít mříže po stranách místnosti, sebrat z nich dva ventily, umístit je na výčnělky v čele místnosti a jejich otáčením nastavit správnou pozici velkého kamenného kola na stěně.

  • Po stranách schodů, po nichž jste do místnosti sešli, jsou dvě dírky. Do obou vsuňte klíč, čímž odemknete upevnění kopí ve stojanu u vedlejší stěny. Po pravé straně schodiště zatáhněte za levé kopí, po levé straně schodiště za prostřední kopí – otevřete tím mříže po stranách místnosti.
  • Z fresek za oběma mřížemi seberte dva ventily (z každé fresky jeden ventil).
  • Zasuňte oba ventily na výčnělky v čele místnosti.
  • Nyní je třeba s oběma ventily otáčet tak, aby kamenné kolo na stěně, skládající se ze tří částí, utvořilo smysluplný obrazec. Výsledek snažení vidíte na okolním obrázku. (otočte 2x s levým ventilem a 4x s pravým ventilem).
  • POZOR! Před posledním otočením si uložte pozici hry. Pokud vlastníte US verzi hry, vyskytuje se v ní bug, který vám může znemožnit další postup ve hře!)
  • Jakmile nastavíte kamenné kolo do správné polohy, vodní výtah se spustí. Přistupte k blízké páce a zatáhněte za ni – výtah sjede zpět dolů. Rychle na něj nastupte, načež budete vyvezeni do vyvýšeného výklenku a další spleti chodeb.

    Ihned po vyjetí výtahem máte možnost dát se na křižovatce chodeb doleva nebo doprava. Chodbou doleva se dostanete do místnosti s otočným žebříkem (Turntable Room), kde ale prozatím nelze nic moc udělat. Dejte se tedy chodbou doprava.

    Chime Room:

    Úkol: získání čtyř sošek a otevření průchodu do další části komplexu
    Cypher: Kód zkázy

  • Jediná věc, s níž lze v místnosti manipulovat, je páka. Zatáhněte za ni – před vámi se vysunou schůdky vedoucí do úzké chodby.
  • Podél schůdků jsou čtyři sloupky s malými soškami. Tyto sošky můžete sebrat, i když jsem pro ně ve hře nikde nenašel uplatnění.
  • Když vyjdete po schůdcích na plošinu, dveře se před vámi zavřou. Zato se ale otevřou dveře venku na chodbě, vedoucí do sálu s obří zvonkohrou.

    Úkolem v místnosti se zvonkohrou je reprodukovat 4 tóny, které zazní po stisknutí každého ze čtyř panelů se symbolem hudebníka, pomocí stlačení pák po obvodu místnosti. Tyto páky představují tónovou stupnici (zprava doleva – klasika C1, D, E, F, G, A, H, C2).

  • Spusťte 1. část zvonkohry (stiskněte panel se symbolem okřídleného koně) - uslyšíte tóny C2, H, A, G. Stiskněte příslušné páky u stěn (zleva: 1,2,3,4).
  • Spusťte 2. část zvonkohry (stiskněte panel se symbolem zakukleného loutnisty) - Uslyšíte tóny A, A, E, E. Stiskněte příslušné páky u stěn (zleva: 3,3,6,6).
  • Spusťte 3. část zvonkohry (stiskněte panel se symbolem harfistky) - Uslyšíte tóny D, H, E, F. Stiskněte příslušné páky u stěn (zleva: 7,2,5,6).
  • Spusťte 4. část zvonkohry (stiskněte panel se symbolem holohlavého loutnisty) - Uslyšíte tentokrát jen tři tóny C2, C2, G, protože čtvrtý zvonek chybí. Stiskněte příslušné páky u stěn (zleva: 1,1,4, čtvrtou pákou je pak páka č. 8 reprezentující tón C1).

    Po zahrání každé série tónů se otevřou jedny ze čtyř dveří v protější místnosti. Po otevření všech čtyř dveří se zpřístupní místnost s bludištěm. Z bludiště vedou celkem 4 východy – jeden do místnosti s hrobkou (a dále do sálu se zámky), druhý do místnosti s rotující lávkou, a třetí pouze do prázdné chodby. Můžete se již nyní několikrát trmácet přes bludiště, ale vhodnější je zpřístupnit téměř všechny místnosti přes sál s otočným schodištěm (Turntable Room).

    Turntable Room:

    Úkol: otevření tří tajných průchodů v horním patře místnosti
    Tato místnost se skládá ze tří pomyslných pater. V přízemí jsou kromě vchodu troje zavřené dveře, a vedle každých z nich je na stěně malý zavřený panel. V prostředním patře jsou pak nad těmito zavřenými dveřmi tři průchody, no a nad nimi – ve třetím patře – se po zdárném otevření dveří v přízemí otevřou tajné průchody, kterými se můžete dostat do stejných místností, kam se dá projít přes komplikované bludiště. Cypher: Kód zkázy

  • Uprostřed místnosti je otočné schodiště se dvěma ventily. Jedním z nich se ovládá natočení schodiště, druhým pak jeho sklon (mezi 2. a 3. patrem).
  • Natočte schodiště k jednomu ze tří průchodů v prostředním patře, vylezte k němu a proběhněte chodbou až k zavřeným dveřím.
  • Zatlačte do nich, čímž je otevřete a objevíte se zpět v místnosti s otočným schodištěm. Nyní ovšem musíte jednat rychle! Spolu s dveřmi se otevřel i malý panel vedle nich, ale ten se, stejně jako ony dveře, po několika vteřinách zavře. Rychle tedy přistupte k panelu a všimněte si, že je v něm klíčová dírka. Ta má u každých dveří různý tvar (kříž, trojúhelník, čtverec). Otevřete tedy inventář, označte bílou sošku, která má ve své spodní části výstupek stejného tvaru, a použijte ji. Tím dveře zablokujete. Pokud se dveře zavřou dříve, než je stačíte zablokovat, musíte je znova z druhé strany otevřít.
  • Stejným způsobem postupujte i při otevření zbylých dvou dveří – tedy natočte schodiště do jiného průchodu, proběhněte chodbou, otevřete dveře zevnitř a vložte do panelu vedle dveří správnou sošku.
  • Jakmile otevřete a zablokujete všechny tři dveře, otevřou se tajné průchody v nejvyšším patře, a tím se zpřístupní další místnosti s logickými puzzly.

    Bull Room:

    Úkol: získání druhého zlatého klíče
    Cypher: Kód zkázy Jednou z chodeb v horním patře se dostanete do místnosti se sochou býka uprostřed. Na podstavci pod býkem je hromádka soli a uhlí, po stranách pak osm barevných destiček. Každá destička má v sobě díru, do níž musíte vsunout býčí hůl. Ovšem pozor! Hůl je třeba vložit jen do několika správných destiček. Pokud hůl vsunete do nesprávné destičky, vyprodukuje socha otrávený plyn, který vás zadusí. V takovém případě urychleně použijte plynovou masku z inventáře, která vám zachrání život.

  • Otevřete Laynardův deník na straně 34 – zde se dozvíte, že je posvátného býka je nutno nakrmit trávou a napojit zmrzlou vodou. Z těchto slov lze vydedukovat dvě barvy – zelenou (tráva) a bílou (led).
  • Použijte býčí hůl na zelenou a bílou destičku po stranách podstavce pod býkem – býkova hlava se sníží a z podstavce před sochou se vysune klíč. Seberte jej.

    Boat Room:

    Úkol: získání třetího zlatého klíče
    Cypher: Kód zkázy Toutéž chodbou, která vede do místnosti s Býkem, se dostanete do místnosti s vodním bludištěm. To má ve svém středu jednu lodičku a tři stavidla. Na každém stavidle je upevněn klíč, který je možno nabrat do lodičky. Z každé strany bludiště je pak jeden větrák, který – když se točí – pohybuje s lodičkou daným směrem. Vaším úkolem navigovat lodičku bludištěm pomocí správného spouštění větráků, nabrat na ni ten správný klíč, a dovést lodičku k okraji bludiště, odkud z ní klíč lze sebrat.

    Přepínání větráků se provádí pomocí páky na můstku. Větráky nelze aktivovat libovolně, ale pouze proti směru hodinových ručiček. Všimněte si, že loďka se nerozjede ihned po aktivování patřičného větráku, ale asi až tři sekundy poté. Stejné je to i s jejím zastavením. Proto můžete lodičku natáčet různými směry na jednom místě tím, že budete tahat za páku několikrát rychle za sebou.

  • Vyjděte na malý můstek s pákou a ventilem a nejdříve zatočte ventilem, čímž mechanismus větráků spustíte.
  • Nyní tahejte za páku tak, abyste navigovali lodičku bludištěm. Pouze jeden ze tří klíčů v bludišti je ten správný, a jeho pozice je označena na obrázku. Cypher: Kód zkázy
  • Jakmile klič na loďku naberete, nasměrujte loďku k „východu“ z bludiště (pravý dolní roh bludiště – tam kde chybí osten).
  • Sejděte po schodech do spodního patra, přejděte k místu, kam jste dopravili lodičku, a klíč s ní seberte. Že máte správný klíč poznáte podle jeho tvaru. Správný klíč má tvar „Z“, ony dva špatné nemají tvar žádný (jen holé kulaté zakončení).

    Maze Room:

    Úkol: získání čtvrtého zlatého klíče
    Místnost s bludištěm má několik vchodů/východů, které jsou popsány na okolním obrázku. V centru místnosti je sloup se schodištěm, na němž je panel se zasunutým zlatým klíčem. Místnost má dva vstupy – jeden z místnosti se zvonkohrou, druhý z místnosti s otočným schodištěm. Vejděte druhým zmíněným vstupem.

    Cypher: Kód zkázy

    Bludiště je tvořeno mnoha brankami a nášlapnými dlaždicemi. Každá nášlapná dlaždice má nějaký symbol, a téže symboly mají nad sebou jednotlivé branky. Stoupnete-li na dlaždici s určitým symbolem, zavře/otevře se branka, která má nad sebou tentýž symbol. Pokud tedy narazíte na zavřenou branku, hledejte v okolí dlaždici se stejným symbolem, a šlápněte na ni – branka se otevře a vy můžete projít dále.

    Nyní ale již ke konkrétnímu postupu bludištěm. To je znázorněno na dvou obrázcích, včetně dlaždic, na něž musíte stoupnout. Jakmile se dostanete na schůdky ve středu bludiště, seberte klíč, a pokračujte dle obrázku až k východu. Měli byste se objevit v místnosti se zvonkohrou. Odsud odběhněte chodbami do místnosti s otočným schodištěm a pokračujte až do místnosti s hrobkou.

    Cypher: Kód zkázy

    Tomb Room:

    Úkol: otevření průchodu do další části komplexu
    Po obvodu rozsáhlé místnosti jsou výklenky z hlavami a meči. V čele místnosti je trůn, po levé straně pak schodiště vedoucí k nekompletní soše, a hrobka. Cílem je naleznout správnou hlavu a meč, a tyto objekty použít na nekompletní sochu.

  • Onou správnou hlavou není žádná z hlav ve výklenku, ale lebka ležící na okraji hrobky v písku. Tuto seberte.
  • Správným mečem je první meč napravo od trůnu.
  • Oba předměty, tedy meč a lebku, použijte na nekompletní sochu – otevřete tak vchod do hrobky. Sejděte dolů…

    Five Key Room:

    Úkol: nalezení pátého zlatého klíče a vsunutí všech pěti klíčů do správných zámků
    Cypher: Kód zkázy Místnost má trojúhelníkový půdorys. V jednom z rohů se nachází výtah. Po stranách je celkem 24 zámků, každý označený vlastním číslem (symboly trojúhelníků – číslování začíná od výtahu ve směru hodinových ručiček). Uprostřed místnosti je několik sloupů, na nichž jsou vyobrazeny symboly klíčů. V horní části místnosti je ochoz, ke kterému vyjíždí výtah. Z ochozu jsou vidět čísla sloupů, které označují, který klíč do kterého zámku patří.

  • Nejdříve jděte do rohu místnosti s výtahem a použijte na něj býčí hůl, načež vás výtah vyveze na horní ochoz.
  • Proběhněte až na konec ochozu, kde seberte pátý zlatý klíč. Pak se zase výtahem vraťte zpět dolů na podlahu místnosti.
  • Zasuňte všech 5 klíčů do patřičných zámků – viz obrázek (správné zámky mají čísla: 4, 5, 9, 16, 21).
  • Po zasunutí všech pěti klíčů se ve středu místnosti otevře tajná chodba vedoucí do podzemí.

    Podzemní chodbou se dostanete až do místnosti s poslední hrobkou, ale ta už bude obsahem druhé části návodu.

  • Autor:
    Témata: Socha
    • Nejčtenější

    Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

    novinky 20. 4. 2024 52

    Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

    Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

    novinky 18. 4. 2024,  aktualizováno 19. 4. 2024 130

    Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

    novinky 22. 4. 2024 7

    Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

    KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

    magazín 21. 4. 2024 18

    Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

    novinky 18. 4. 2024 9

    Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

    Hry ze známých sérií najdete i v mobilech. Co si zahrát?

    magazín 25. 4. 2024 13

    Zlatá éra mobilních her je sice dávno pryč, ale i tak se dá najít celá řada mobilních variant her...

    Škoda představila závodní elektroauto, objeví se ve hře Gran Turismo

    novinky 24. 4. 2024,  aktualizováno  8

    Poprvé ve víc než čtvrt století dlouhé historii závodní série Gran Turismo dostanou její hráči...

    Autoři prvních The Elder Scrolls chystají novou hru. Má být zase obrovská

    novinky 24. 4. 2024 11

    Dvojice herních vývojářů, která stála u zrodu dodnes oblíbené série The Elder Scrolls, představila...

    85 %

    RECENZE: Stellar Blade je poctivá řežba, která se nebojí násilí ani erotiky

    ps5 24. 4. 2024 5

    Měla to být jen klasická výplňovka vydavatelského plánu ve slabším období roku, nakonec se však...

    Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

    Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

    Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

    Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

    Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

    Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

    Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

    Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

    Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

    Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...