Obecné rady
Hned od začátku se snažte co nejvíce vyrábět, k čemuž vám napomůže co nejvíce sběračů rudy.
Nemyslete si, že nějaké dva kombajny budou stačit. Za Spojence mějte vždy nejméně tři a za Sověty, kteří nepoužívají chronotechnologii, mějte tak čtyři a více. Zpočátku myslete spíše na výzkum, co nejrychleji postavte Battle Lab, ale taky nezapomínejte na tanky a, i když si to někteří nepřiznají, i velmi užitečnou pěchotu.
Teď se pusťme do jednotlivých stran a jejich národů.
Spojenci
Spojenci používají svou ultra účinnou chronotechnologii, která jim pomáhá téměř ve všem.
Rafinerie - ukradne určitou částku z konta nepřítele.
Elektrárna - na minutu vyhodí proud, prostě Low Power.
War factory - jakýkoliv vehikl, který teď postavíte, bude mít po výrobě první stupeň hodnosti.
Barracks - to stejné jako u továrny pouze s efektem na pěchotu.
Missle silo, Iron Courtain - dobíjí se znovu.
Sovětská Battle Lab - umožní výrobu Psi komanda, podobné Yurimu. Sice nemůže provést psychobouři, ale může vyhodit jakoukoliv budovu do povětří jako Tanya.
Spojenecká Battle Lab - umožní výrobu Chronokomanda, velmi podobný SEAL jednotce, s tím malým rozdílem, že se teleportuje jako Chronolegionář.
G. I. IFV - změní se v kulometné vozítko.
Engineer IFV - opravárenské vozidlo.
Attack Dog IFV - bez efektu.
Spy IFV- pouze machinegun, škoda.
Chrono Legionnaire IFV - super věc, stane se z něj chronotank, který sice ztrácí schopnost teleportace, avšak daleko rychleji maže. Takto tři vylepšené IFV spolehlivě vygumují celou základnu i se všemi jednotkami.
Sniper IFV - na pěšáky používá sniper pušku, na vše ostatní kulomet.
Flak Trooper IFV - protiletecké auto, vcelku neučinné.
Tesla Trooper IFV - slabší obdoba Tesla tanku.
Crazy Ivan IFV - Při útoku se chová jako libyjský Demo truck, dost silné.
Yuri IFV - vrhá okolo sebe psychovýboje, smrtonosné pro pěchotu.
Desolator IFV - rychlopalné radioaktivní střely obstojí hlavně proti vojákům.
Terrorist IFV - viz. Crazy Ivan IFV.
Spojenecké národy
Zvláštní jednotky, které jsou pro každý národ odlišné, můžete použít pouze v multiplayeru a jeho singlové mutaci Skirmish. Nejprve se podívejme na Spojence.
USA - Pojídači hamburgerů patří k mým oblíbeným národům, neboť jako jediní mohou vysílat parašutisty od chvíle, kdy si postavíte leteckou základnu. Není to až tak silná zbraň, ale o to více vás naštve, když se uprostřed základny objeví šest G. I. kulometníků. Jde s nimi hrát taktiku, kterou jsem nazval ”Stálá buzerace“. Každého protivníky vyvede z rovnováhy, když v době, kdy se soustředí na útok a v bázi nemá ani vojáčka, spadne z nebes několik pěšáků a začnou rabovat jeho základnu. Počítejte ale s tím, že stejnou taktiku může použít i váš soupeř, a tak mějte na základně alespoň jeden usmrkaný Pillbox. Když se rozloží, hodí se na obranu. A jeden trik nakonec. Jestli je na mapě ještě Tech Airport a vy jej zaberete, můžete potom najednou vyslat třeba až 12 pěšáků, a to už za něco stojí.
Jižní Korea - s Korejci jsem moc nehrál, protože patří k nejslabším. Jejich odlišnou jednotkou je stíhač Black Eagle, který nahrazuje normální Harrier, o něco silnější a odolnější. Strategie, jež se docela vyplatí, je mít tak čtyři plně obsazená letiště, a pak poslat Eagly po osmi na War Factory a po osmi na Costruction Yard. Ztráty budou možná veliké, zato při počátku hry to nepřítele vcelku zasáhne a pak je jen otázkou času, kdy jej rozjezdíte tanky.
Německo - Němci mají možnost vyrábět vehikl Tank Destroyer. Tato jednotka se vyznačuje tím ,že je ultra účinná proti vozidlům. Její silný útok se sice kompenzuje s tenkým a snadno zničitelným pancířem, je to však navýsost užitečná jednotka. Dva či tři si hravě poradí s Apocalypse tankem.
Ale pozor na pěchotu a obranné budovy, proti nim je Destroyer bezbranný.
Francie -možná nejlepší spojenecký národ. Francouzi si jen tak za 2000 kreditů postaví jejich Grand Cannon a jsou s obranou za vodou. Proti nim nemá nic a nikdo šanci ani po zemi ani po vodě, má obrovský dostřel a bezkonkurenční sílu. Postavíte-li na každou stranu své báze dva kanóny, buďte si jisti, že neprojde sebevětší útok. Dejte si však pozor na Iron Courtain, na tu je i tak účinná stavba krátká.
Velká Británie - Británie není, jak si někteří myslí, až tak špatná. Speciální jednotka, kterou u nich najdete, je chladnokrevný ostřelovač.Snad proto ho dali tvůrci RA2 k Britům, je to největší suchar ve hře. Anglický sniper dokáže velmi lehce eliminovat jakoukoliv pěší jednotku. V pohodě si kempuje za stromem, kde ho nikdo nevidí, a zabíjí vojáky hned, jak opustí kasárna. To jsem jednou takhle hrál proti Britům a najednou jsem zaslechl nepěkně znějící “Unit Lost“. Kdo si myslíte, že to cinkal s nábojnicemi? No kdo jiný, něž ostřelovač za mojí budovou. A ještě nakonec je dobré si udržovat max. vzdálenost, odkud může sniper střílet - asi tak 3/4 obrazovky.
Zde výčet rad pro spojence končí, teď se podíváme na druhou stranu konfliktu, totiž na Sověty.
Sověti
Sověti jsou, a nevím proč, opět na straně útočníků, dobyvatelů, na straně těch zlých, zákeřných a špatných. Pravidlem Sovětů je, jako v prvním Red Alertu: "Je nás víc, tak jakýpak copak." Ruská technologie je mnohem silnější než ta spojenecká, v určitých ohledech i levnější. Jejich jednotky nejsou až tak variabilní, ale o to tady vůbec nejde, hlavní je množství tanků, lodí a popřípadě i pěchoty. Pokud se jedná o pozemní jednotky jasně vítězí Apocalypse, nejodolnější a nejúčinnější tank ve hře, u něhož jednoznačně platí, čím více, tím lépe. Vaše naděje na úspěch jsou přímo úměrné počtu těchto dvouhlavňových děťátek, nástupci Mammoth Tanku známého z ostatních C&C her. A to ještě není všechno! Jak jsem se již zmínil na začátku, postavením Iron Courtain a poté znesmrtelněním až devíti Apokalypsů před nepřátelskou základnou dokonale soupeře zaskočíte a pravděpodobně i zničíte, ale nepředbíhejme.
Vzducholoď Kirov je, řekl bych, asi to nejlepší, nejsilnější a nejodolnější v celé hře. Obrovský létající kolos, který se pomalu šine po obloze, jeho štíty jsou tak těžké, že i sebevětší armádě dělá problémy ho sejmout, ale je v tom jeden háček- Kirov je neskutečně pomalý, a tak se stává skvělým cílem protiletadlových vozítek. Pokud vás soupeř uvidí, jak se s nimi přesouváte k jeho základně, musíte jich mít alespoň pět, aby na místo vůbec doletěly. Poslední, o čem bych se rád zmínil, je věc nazvaná Terror Drone. Tento parazit je malý, ale velmi zákeřný. Skočí na tank nebo pěšáka a během chvilky jej vycucne a zničí. Pokud těchto udělátek máte více, dokáží zastavit celé postupující armády. Ale pozor, na každé vozidlo může skočit pouze jeden a ostatní pouze chodí okolo, kde jsou pak zranitelní. Infikovaný tank se zbaví drona tak, že zajede do opravny a je po teroru. Jestli ho nijak nevyužijete, tak se hodí alespoň na průzkum.
Sovětské národy
Rusko - je docela průměrné, disponuje Tesla tankem, nic jiného než o něco slabší Tesla věž na kolečkách. Za tento národ doporučuji naprosto normální sovětskou taktiku. Hodně Apokalypsů, Nuke silo a všechny pozabíjet.
Kuba - Kubánci trénují své sebevražedné teroristy, kteří jsou extrémně levní. V klidu si dojdou k nepřátelské budově s výbušninami po celém těle, kde pak rozpráší sami sebe a vše kolem. Protože si je pořídíte za babku, postavte jich tak pět, naložte je do Flak trucku a zajeďte do nejbližší cizí základny a tam si udělejte ohňostroj.
Libye - nejskvělejší a nejdrsnější, a to pouze díky jedné jednotce, totiž Demo trucku.
Jestli si vzpomínáte na datadisk k původnímu Red Alertu, Aftermath, tak tam se tento náklaďák objevil též. Způsoboval menší atomový výbuch, jenže se nedal pomocí Iron Courtain znesmrtelnit. Mohu vás ujistit, že v RA2 to už možné je. Takže máte, dejme tomu, sedm Demo trucků, jedete s nimi tak jednu obrazovku před nepřátelskou bázi, pak je zformujete nejblíže k sobě, použijete na ně nesmrtelnost a nakonec je v klidu rozmístíte po soupeřově základně. Potom se rozjede pravé peklo! Všechny náklaďáky vybouchnou a dokonale zničí budovy okolo a z těžce opevněné základny během chvilky nezůstane nic.
Irák - je poslední národ. Používají svou chemickou a radioaktivní technologii proti všemu živému. Desolator, který to umí, je voják s toxickou zbraní. Na jednu zničí nepřátelského vojáka, vozidla mu trvají o něco déle. Druhý způsob použití je znečištění krajiny okolo Desolatora. Prostě se rozloží a pak okolo něj zezelená terén a žádný voják neprojde.
Tak a to je konec. Jestli vám to nestačí, musíte si počkat, až se Westwoodi rozhoupají a vydají další pokračování nebo datadisk. Doufám, že jsem vám alespoň trochu pomohl a pokud ne, tak mi napište.
Návod nám zaslal náš čtenář Adam Drozd alias Traitor (traitor@atlas.cz)