Je to sotva pár dní, co se na pultech našich obchodů objevila závodní hra F1 2001 od společnosti Electronic Arts. Ačkoliv míří opravdu hodně vysoko (zvláště co se vizuální stránky týče), bylo by krajně nespravedlivé považovat ji za jediné zdařilé závody formulí tohoto roku. Doslova za rohem je totiž konkurenční hra od Ubi Softu a vývojářů z Video Systems - F1 Racing Championship 2. Stejně jako loni, i letos nehodlá vzdát tato série boj o titul nejlepší hry svého žánru jen tak. Čím nás tedy hodlají její tvůrci překvapit?
Vzhledem k tomu, že předchozímu dílu bylo kromě poněkud slabé umělé inteligence jezdců vyčítáno jen máloco, nelze se divit, že se bude F1 Racing Championship 2 pomyslně odrážet právě od něj. Opět se tedy můžeme těšit na kompletní licenci FIA, což je lákadlo, jakému odolá jen málokdo. Díky ní by totiž vše mělo být zpracováno do nejmenších detailů tak, aby to odpovídalo skutečnosti - jak vozy, tak i tratě, pro jejichž převedení do elektronické podoby bylo opět použito technologie GPS. Ta je schopna docílit relativní přesnosti v řádu centimetrů, takže budou tratě ve hře prakticky shodné se svými předlohami. Na tomto místě si nemohu odpustit trošku jedovatou poznámku, že by nebylo špatné, kdyby se stejnou přesností byly zpracovány též charakteristiky jednotlivých jezdců :o).
Stejně jako předchozí F1 Racing Championship, i druhý díl chce co nejpřesněji mapovat uplynulou závodní sezónu. Samozřejmostí tedy je např. začlenění nové tratě v Indianapolis či provedení modifikací na okruhu v Monze, ke kterým došlo i ve skutečnosti. Trošku nás ale nejspíš překvapí (pravděpodobně velice mile) přítomnost módu, který tvůrci nazvali Scenario. V něm si budete muset poradit s navlas stejnými problémy, jaké potkaly během sezóny některé z jezdců. Nemělo by se přitom jednat pokaždé o prosté vítězství v závodech, ale škála úkolů by měla být mnohem širší. Více podrobností o tomto prvku bohužel zatím není známo, ale uznejme, že to zní nadmíru zajímavě.
Valná většina hráčů se ale na F1 Racing Championship 2 stejně netěší kvůli různým předpřipraveným scénářům, ale kvůli jízdě jako takové a vítězství v šamopionátu. Jak se tedy budou tyto nové formulky řídit? Pravděpodobně stejně jako ty minulé, takže to nebude nic pro naprosté začátečníky. Zapomeňte na automatické brždění a pomoc v ostrých zatáčkách. Pokud zde budete chtít uspět, budete si to také muset trošku zasloužit (ale nebojte, pokud nebudete chtít, tak nebudete muset myslet úplně na všechno). Samozřejmostí je také možnost upravovat si všemožné parametry vašeho vozu. Ale pozor, pokud nevíte přesně co děláte, tak dejte od motoru raději ruce pryč.
Co se grafické stránky týče, zde bychom se neměli dočkat žádného nepříjemného překvapení. Minulý díl série patřil mezi světovou špičku a tam by se měl podle všeho řadit i tento. Pracovníci Video Systems vsadili na osvědčenou kvalitu, a tak nezačali vytvářet nový engine, ale sedli si k tomu starému a jali se jej pouze vylepšovat. Pokud můžeme soudit podle okolních obrázků, vzali to za správný konec. Více detailů, více efektů, realističtější vliv počasí na jízdní vlastnosti... Mohli bychom si snad přát něco víc? Ano, pochopitelně. Majitelé jiných platforem by si jistě přáli, aby se F1 Racing Championship 2 objevil i na jiných mašinkách než jen na PC. Mohou se radovat - Ubi Soft plánuje vydání též pro PlayStation, PlayStation 2 a dokonce i pro GameBoy Advance. A kdy že by k tomu mělo dojít? Pokud se nic nezmění, tak zhruba v listopadu tohoto roku.