Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Fahrenheit - revoluční vyprávění

  12:00
Hra The Nomad Soul byla svého času natolik experimentální, že se dodnes nenašel plagiátor a jedině mateřská firma Quantic Dream na ní může důstojně navázat... Třeba zajímavě pojatým Fahrenheitem o brutálních vraždách v New Yorku. Příběh sám o sobě zní zajímavě, překvapivé je jeho vyprávění - něco takového tu dlouho nebylo.

Fahrenheit Když David Cage před pěti lety založil španělsko-francouzské studio Quantic Dream, netušil, že jeho jediná hra, adventura Omikron: The Nomad Soul, splní pověstné pořekadlo o nalezení Eldoráda - 400 000 prodaných kopií položilo základ fenoménu. Omikronská chromovitě lesklá města ožila virtuálními chodci, po ulicích jezdila auta, v ilegálních klubech vystupoval David Bowie a hrdina hry se snažil najít příčinu všeho zla - Arciďábla. V rámci civilní atmosféry byla zjevení ďáblových služebníků, démonů, při kterých se hra přepnula z 3D adventurního módu do pseudo-tekkena, tak odcizená, že zahákovala všechny příznivce mystérií, kyberpunku a samozřejmě adventur, výsledně pak Omikron získala ocenění nejen za originalitu, ale také za technologické zpracování. Domácí engine ICE 3D umožňoval synchronizaci reálných herců s virtuálními avatary a propracovanou stínohru - na stínech šlo rozlišit jednotlivé prsty! Od doby Omikronu prochází ICE 3D zásadními změnami, které by měly zasadit hru Fahrenheit (nejde o adaptaci Bradburyho) do technologicky vyspělé formy pro několik let psaní filmového příběhu.

"Fahrenheit byl napsán, vymyšlen a zrežírován pro kapitolovou zábavu - jde o zcela nový žánr."
- David Cage

Fahrenheit Ne, Fahrenheit není typickým konzumním produktem "koupím-zahraji-dám do poličky". Fahrenheit přináší nový a do jisté míry revoluční přístup k příběhu, který je rozdělen na několik kapitol a bude doplňován každý měsíc. Návrháři doufají, že se jim podaří v hráčích vzbudit stejnou chuť pro kapitoly hry, jakou mají při zapínání televize pro shlédnutí dalšího dílu Akt-X nebo Star Treku. K zaujmutí pozornosti sekundovým lepidlem sitcomů používají scénáristé osvědčené postupy příběhových "přepadáváků" a "vyvrcholení": závěr každé kapitoly bude mít otevřený konec a skončí v tom nejnapínavějším okamžiku. Podobně se zachovala Sierra při finišování posledního Gabriela Knighta, kdy Gabrielovi z ničeho nic zmizí dlouholetá spolupracovnice a milenka v jednom a tím je zaděláno na další pokračování, anebo v hororu Jeepers Creepers, kdy na úplném konci upozorňuje průjezd vražedné dodávky, že ničemu není konec. Fahrenheit tedy bude fungovat obdobným způsobem a jak bylo zmíněno před 839 znaky (i s mezerami), nejde zase o tak přelomový přístup. Podobně se snažil Siege of Avalon navazovat na středověký svět a Majestic od Electronic Arts pokusně vymazal hranici mezi reálným světem a hrou, když nechal hráče řešit herní problémy v realitě. U obou produktů šlo o zběsilé a nefunkční pokusy, jak překlenout demografické rozdělení hráčů online a offline her - každý návrhář si přece chce zobnout z koláče nekonečně dlouho generovaného příběhu, protože to znamená stálý příjem a ten je v herním byznysu do značné míry nejistý - podívejte se na Romera, co teď dělá za hry...

"Sériové vraždy jsou fascinující a dostatečně známé, aby posloužily jako základ pro divácky úspěšný scénář."

Fahrenheit Předehra k celému vyprávění je na rozdíl od Omikronu zasazena do reálného světa, tedy do New Yorku blízké současnosti - píše se rok 2005. Prostí lidé na ulicích z ničeho nic rituálně vraždí jiné prosté lidi; je to jako infekce přechodného šílenství. Lucas Kane jde takhle v baru na záchod, když to na něj přijde a ten druhý u mušle jeho záchvat šeredně odskáče. S policií na krku a ublíženým svědomím Kane - tedy hráč - hledá odpovědi. Opět se setkáme s fantastickou "okultní" výměnou avatara, kdy hráč v první řadě hraje sám za sebe, za "vědomí" a teprve pak za grafickou reprezentaci svého ega. Jako vědomí může mezi reprezentacemi přestupovat a třeba opanovat náhodného kolemjdoucího. Graficky depresivní exteriéry přinášejí oblíbený-ale-už-trochu-okoukaný svět temného Blade Runnera, industriálního Finchera, Lynchovy neuchopitelně nebezpečné reality a neogotického hororu. Úvodní kapitola by měla být nabídnuta za nulový nebo snížený poplatek a hned po jejích zakončení přichází na řadu placené kapitolování. Podívejme se, jaké možnosti Quantic Dream může (ale nemusí) využít. Především celou dobu pracuje se stejnými postavami a lokacemi (produkce) a scénářem, ale může nabídnout variabilní řešení problémů, které se promítne do naprosto odlišného zakončení kapitoly u několika hráčů (viz tři cesty v Indiana Jones and the Fate of Atlantis). Podle toho pak návrháři mohou vydat dvě kapitoly se stejným pořadovým číslem, ale s odlišným příběhem! Poté se opět mohou nitky svázat zpět v další kapitole a pokračovat dál. Každý hráč hraje sám za sebe, navzájem se potkají maximálně v internetových diskusních fórech, kde bude unikátní herní zkušenost pseudo-online hry jasně viditelná. Všichni žijí v jednom světě. Každý hraje sám za sebe.

"Chtěli jsme vytvořit co nejjednodušší ovládání: žádné ikonky, menu nebo podmenu, žádné ukazatele zdraví. Hráči se musí soustředit na vyprávění."

K pocitu filmovosti napomůže právě ICE 3D přizpůsobený motion-capture technologii. Návrháři slibují kaskadérské výkony a věrohodnou dynamiku lidských pohybů. Interface nemá složitostí překročit používání dálkového ovladače pro televizi. Fahrenheit rozhodně slibuje neobvyklý herní zážitek, nejen pro PC hráče, ale také pro majitele Playstation a X Box. Cena jedné kapitoly zatím nebyla oznámena (ostatně, dlouho se mlčí i na oficiální stránce), ale je jisté, že kromě internetu budou kapitoly dostupné na CD v obchodech. Snad i v těch našich...


Autor:
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

Nezávislá hra ukazuje, jak to vypadá, když se ze stormtrooperů stanou zombie

Nezávislý vývojář Stefano Cagnani ve své hře Deathtroopers zkombinoval dva popkulturní fenomény. Co...

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

Proč by to někdo chtěl? Populární hru rozjeli na chytrých hodinkách

Mít svou oblíbenou hru na zápěstí by možná někteří fanoušci daného titulu chtěli, jenže jak ukázal...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...