Black Cactus by bylo dobré jméno pro ledacos. Mohla by se tak jmenovat třeba hudební skupina nebo koktejl nebo ຯ nebo vývojářský tým. Jeden takový opravdu existuje a dost možná o něm za nějakou dobu uslyšíme všichni, protože právě teď ve spojení se Sierrou vytváří svůj velký projekt - realtimovou strategii Warrior Kings.
Svět, do nějž s Warrior Kings zavítáme, bude fantasy prostředí se vším všudy - středověké reálie rozpolceného království a magie, kam se člověk podívá. Tohle království bylo kdysi silné a mírumilovné, ale vlivem špatně zvolených vůdců se postupem času zapletlo do kolotoče korupce, intrik a opatrného nesouhlasu mezi prostým lidem. Aby se tomu všemu učinila přítrž a království konečně nabralo správný směr, dostáváte to do rukou vy. Jako nový panovník Artos musíte na troskách staré říše vybudovat novou, mlékem a strdím oplývající a svou slávu do všech stran šířící říši.
Podmínkou takového úspěchu je především fungující ekonomika. Zdálo by se sice, že silná armáda zastane ledacos sama, ale čímpak byste své vojáky nasytili, kdyby jste neměli plné sýpky? Hladoví vojáci jsou k ničemu, a tak místo pořádání obrovských manévrů na poli za svou pevností musíte začít s maličkostmi. Postavit farmy, kde se budou chovat hospodářská zvířata, postavit další, kde bude pěstovat obilí a ovoce, vytvořit doly na kutání železa a zlata, které zajistí vaší armádě přísun čerstvých zbraní atd. Dojde i na resource management (dřevo, kamen a kov) a zkrátka na většinu věcí, které znáte z jiných realtimových strategií. Warrior Kings však přináší i něco, co jste jinde vidět nemohli. Například svou armádu při tažení kamkoliv mimo pevnost musíte pravidelně zásobovat jídlem a to dokonce tak pracným způsobem, že vyšlete vozy napěchované potravinami, aby je vojsku dovezly. Pokud by se někde stala chyba a potraviny nedorazily nebo by je nedej bože později někdo ukradl, mohlo by se taky stát, že vaši vojáci zemřou při obléhání hlady. Jejich zdraví, morálka i síla jsou navíc pevně spjaty s výkonem vaší ekonomiky.
Kromě systému stravování je taky třeba myslet na systém technologického rozvoje, který do velké míry určuje, jakým směrem se bude vaše hra ubírat. Zvolit si můžete jednu ze tří hlavních cest - dobrou, zlou a technologickou. Ohledně bojů se už z obrázků dá odhadnout, že Warrior Kings není hra pro troškaře. Na bitevním poli se budou míhat desítky postav (lučištníci, kopiníci, jízda atd.), které se nejlépe ovládají ve formacích - těch je několik typů a neslouží jen k lepšímu manévrování, ale například i ke sdílení poškození a zkušeností (vojáci ve formaci snesou větší poškození, než ti osamocení, protože se hodnoty poškození dělí mezi víc postav).
Kromě singleplayeru se nezapomnělo ani na multiplayer a já nesmím zapomenout sdělit vám, že s vydáním se počítá ve druhém čtvrtletí letošního roku.