|
Atlanťané na první pohled připomínají spíše Řeky, v hraní ale určité rozdíly budou. První se týká už nejzákladnější jednotky – vesničanů. "Každý z nich má osla, což znamená, že nemusí nikam suroviny nosit, nemají skladovací budovy, ale stojí třikrát více než obyčejný vesničan." Další jednotky Atlanťanů budou originálnější, celkem se v datadisku objeví 18 nových jednotek, 10 mytologických jednotek a 12 božských sil. Tři hlavní bohové potopeného národa jsou Gaia, Oranos (nikoliv Uranos) a Kronos. Na E3 nám Lance ukázal zajímavou vlastnost první jmenované bohyně – ta okolo všech budov vytváří jakousi ochrannou vrstvu, na níž nepřítel nemůže postavit žádnou svoji budovu. Uranos zase nabízí hráči možnost stavět budovu Sky Passage. "Ta umožňuje transport jednotek i vesničanů kamkoliv na mapě, kde stojí jiná Sky Passage." Funguje tedy podobně jako GP podzemního průchodu. Chronos má zase fintičku, která se jmenuje Timeshift. S její pomocí lze přesunout libovolnou budovu na jiné místo na mapě, jedinou podmínkou je, že musí být v zorném poli libovolné jednotky.
Timeshift Lance demonstroval na kasárnách, čímž se otevřel pohled na něco nových pěšáků. První pán na holení je Destroyer – těžká, pomalá pěší jednotka, která se hodí na ničení budov, má dlouhé kopí a slušnou zbroj. Pro řežbu muže proti muži tváří v tvář se hodí Fanatic, drsný pěšák se dvěma meči, ale prakticky nulovým brněním, což ho činí zranitelným střeleckými jednotkami. "Místo průzkumníka mají Atlanťané Oracle. Ten když se na chvíli zastaví, tak se mu zvětší dohled," ukazuje ještě Lance, pak se ale vrací k bojovým jednotkám. Už v základních kasárnách (které se jmenují Palace) lze postavit jednu dobývací jednotku – Fire Siphon, plamenometný vůz. Zajímavé na Atlanťanech je, že nemají na první pohled žádné hrdiny. "Každá jejich jednotka se ale může hrdinou stát," dodává Lance. Tím získá bonusy k boji s mytologickými jednotkami, ale ponechá si i všechny své předchozí schopnosti. Co se kavalérie týče, dostali Atlanťané do vínku kupříkladu rytíře Murmalose, lehké jezdectvo v podobě Contariů, kteří se hodí proti lučištníkům, v budově Counter-Barracks budou vznikat ale i speciální jednotky proti jízdě a pěchotě. Mezi mytologickými jednotkami se objeví obrněný pásovec, variace na enty jménem Treant, drsný a prakticky nezranitelný kamenný voják, harpyje, satyrové či jakási podivná šedá ryba.
Nyní něco k novým božským silám. Zásadní změna se týká jejich vyvolávání – některé z nich je totiž teď možné použít vícekrát. Ty nejslabší až pětkrát, naopak ty nejsilnější budou skutečně unikátní. Probíhá to jednoduše – po použití vícenásobné GP se prostě na panelu nezačerní, ale je okamžitě připravena pro další využití v boji. Mezi novými GP se objevuje zákeřné Spider Lair. To vytvoří na mapě pavučinu, kterou ale vidí jen autor. "Jeho jednotky přes ni můžou volně přecházet, ale když do ní vleze nepřítel, objeví se tam obří pavouci a zaútočí na něj." Mezi slabší, i když velice nepříjemné GP patří Deconstruct, která nepříteli suše zboří libovolnou budovu – ale aspoň mu vrátí suroviny potřebné k její výstavbě. Dále je tu Vortex, který přivolá všechny vojenské jednotky na jedno místo, nebo Implode, jež vytvoří nejprve efektní černou kouli. Následně k sobě přitáhne všechny jednotky v okolí, vybuchne a odhodí je zase zpět s patřičným poškozením. Graficky je imploze úžasná – i budovy v okolí se naklánějí nejprve k ní a následně jen těžce odolávají poryvům při výbuchu.
Nyní už ale k další veledůležité novince, podle které byl nakonec datadisk pojmenován – titánům. Ti zabírají 20 míst v populačním limitu, mají 7 000 životů, 90% obranu a útok 175. Připomínají trochu Guardiana z kampaně, ale narozdíl od něj budou vyrobitelní a použitelní v boji. A bude se jednat o skutečně smrtící zbraň – ukázka, kterak se Atlantský titán (každá civilizace bude mít svého) klube z pentagramu z hlubin země a následně na dvě rány ničí budovy a pouhým dupáním odhání otravný hmyz v podobě pěšáků nepřítele, byla skutečně impozantní. "Titáni budou odolní proti GP, ale na začátku a vprostřed jejich stavby na ni budou ostatní hráči upozorněni jako u divů světa," dodává Lance. Navíc budou pokaždé viditelní na mapě.
Naši zástupci se v rozhovoru zajímali i o způsob, jakým budou Atlanťané získávat Favor, klíčovou surovinu pro výrobu mytologických jednotek. Mělo by to být stavbou osad, tedy trochu podobně jako u Egypťanů, efekt by měl být ale vždy o něco slabší. Novinkou je i přítomnost nové epochy – Mythic Age. "Teprve v ní bude možné vyrábět Titány a objeví se nové technologie a božské síly."
Age of Mythology: The Titans nabídnou singleplayerovou kampaň o dvanácti misích navazující na děj původní hry, hlavním hrdinou bude Arkantosův syn, jenž se bude snažit zabránit otevření brány říše Tartaros. Na cestě ho budou provázet staří známí Ajax a Amanra. Vše se bude točit pochopitelně okolo titánů, více o ději však známo není. Přítomnost nové civilizace pochopitelně zasáhne i multiplayer, chystají se ale i nové módy, mapy a vylepšení by se podle všeho měl dočkat editor. Zatím se fanoušci shodují, že Atlanťané vypadají až příliš silně, jelikož staré národy krom svého titána už žádné jednotky nedostanou. Tvrdit ale cokoliv před betatestem je značně předčasné a Ensemble Studios se dá věřit, že balancování hry více hráčů určitě nepodcení.
Prezentace datadisku Titans na E3 ukázala zcela jasně, že nepůjde jen o nastavovanou kaši v podobě několika málo nových misí, ale o skutečně hodnotný přídavek, který radikálně změní hratelnost. Nezbývá, než se těšit – naštěstí je datum vydání stanoveno už na 9. září letošního roku.
Atlantis je legendární země, jež prý se se vším svým obyvatelstvem vysoké kultury propadla v dávných dobách do moře. O katastrofě vypravovali egypští kněží už athénskému zákonodárci Solónovi, došlo k ní prý za herkulovými sloupy v Atlantickém oceáně. Výklad o ní dává filozof Platón ve svých dialozích Tíamos a Kritias. Nelze už ale poznat, co tu je básnická fantazie a má-li snad tato událost historický podklad. Atlantis byla hledána na všemožných místech, kdekteré ostrovy v oceánu byly označovány za její zbytky. Někteří ji nalézali v Africe, ba i v Mexiku, střízlivější na Helléspontu nebo na Krymu. Na dně Atlantiku se skutečně táhne od severu k jihu podmořský hřeben v podobě propadlé pevniny. Dnes ožila teorie, že Atlantis je ostrov Théra, zničený sopečným výbuchem, jehož sílu lze vysledovat i na popelu z Kréty. Také vznik golfského proudu ruští vědci vysvětlují klesnutím rozsáhlé země ke dnu. |