Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Chrome - první dojmy

  12:00aktualizováno  18. září 12:28
Chrome je 3D akce nabízející možnost hrát stejnou misi různým stylem. Těšit se můžeme na implantáty a používání vozidlel či vznášedel. Více vám již prozradí naše první dojmy z hraní neveřejné novinářské verze.

Chrome "Chrome je taktická 3D akce snažící se vnést..., ale víte co je na Chrome nejzajímavější? Máte misi, jejíž cíle se můžou během jejich plnění změnit. Ovšem to, jak si s každou úrovní poradíte, respektive jakou taktiku si zvolíte, záleží čistě na vás. Můžete hrát jako odstřelovač, plížit se podél nepřátel nebo naopak, zabijete je všechny. Je to jen na vás." vyslechli jsme si na neformální domluvené prezentaci na veletrhu E3. Zajímavé, určitě ano. Následovala zkušební hra hned vedle na počítači, která vesměs potvrzovala vše, co nám bylo řečeno a tak jsme se zeptali, "jestli jako nemůžeme dostat nějakou hratelnou verzi domů". A máme ji.

Na příběh se začíná čím dál tím více her spoléhat a ani Chrome není výjimkou. Hráč alias Logan se stává nájemným žoldákem, jedním z nejlepších, avšak dospěje do okamžiku, kdy musí setnou hlavu minulosti a začít znova. Zatím klišé, avšak přímo ve hře už je všechno jinak. Během první mise máme získat tajné plány, avšak jak už to chodí, jsme zrazeni. Dochází ke změně priorit, spojujeme se s pohlednou ženštinou a společně, misi od mise, vyděláváme peníze. Chrome Samozřejmě nechybí jak lokální příběhové linie pro tu kterou misi – planetu, tak globální příběhová nitka, jež se táhne skrze celou hru. Před misí, dle předpokladu, sledujeme in-game briefing, ovšem i během samotného plnění úkolů se hráč až nebývale často spojuje s operátorkou na lodi. Ale ne samoúčelně. Občas se Logan dozví, že některé věci jsou trochu jinak, jindy získá důležité informace o rozmístění cílových objektů. Tak či onak, atmosféře hry to hutně napomáhá, zejména pak při okamžicích, kdy jste pobízeni tím, že za chvíli místo, kde se právě procházíte, vyletí do povětří.

Příjemné je, že akce se odehrává jak v exteriérech, často velmi pěkných sceneriích s mořem, jezírkem, palmami a kopci, tak stísněných interiérech základen a jejich úzkých chodbičkách. Podstatně se liší taktika boje venku a vevnitř, protože autoři vybalancovali hru tak, aby se hrála celkem realisticky a zábavně zároveň. Co to znamená? Nemůžete si například dovolit jen tak vběhnout do místnosti – za dveřmi klidně čeká voják, jehož dávka z útočné pušky vás rychle přiblíží smrti. Navíc dostane-li hráč zásah, Chromeškubne tělem a mnohem hůře se mu zaměřuje. Také by se nemělo stávat, že sice vychytáte pozici protivníka, ovšem vystřelíte třikrát a dojdou náboje v zásobníku. Než se vám podaří opětovně nabít, opouštíte svět živých. Vyplácí se krýt a spoléhat se na techniku nošenou při sobě (o ní podrobněji později), ovšem tím nejdůležitějším faktorem je zkrátka rozvaha a opatrnost. Ve venkovním prostředí platí trochu jiná pravidla. Pokud už na dálku z lesa z křoví zahlédnete věž s odstřelovačem, buďte si jisti, že se skoro většinou jedná, nezávisle na cílech mise, o první cíl. S odstřelovačem v zádech se totiž nikam moc nehnete a věřte, že žold za svoji práci si zaslouží i s prémiemi za dobrou mušku. A o tomhle jsme slyšeli při prezentaci – po odstřelovači zůstane puška, kterou vyměníme za svoji zbraň a opatrným průzkumem zničíme cíle v oblasti. Nebo budeme dál pokračovat se svoji původní zbraní. Musíte si vybrat, protože klasický adventure či RPG inventář je malý a vejdou se do něj jedna, či podle druhu maximálně dvě slušné střelné zbraně (na sniperskou pušku a útočnou pušku zároveň rovnou zapomeňte).

Chrome - souhrn

Chrome Chrome Cíle mise lze plnit různým způsobem, respektive je na hráči, jakou si vybere taktiku; jedná se sice o herní slogan, ale - jak jsme překvapivě zjistili - mluví pravdu. Hráč může zlikvidovat všechny nepřátele v oblasti, ovšem stejně tak postupovat stylem tichý zabiják, což podporuje i fakt, že se do inventáře vejde maximálně jedna slušná zbraň. Mezi novinkami nalezneme používání implantátů propojených s nervovým systémem a určitě potěší možnost využívání vozového parku ve hře – pozemních vznášedel, bugin, ale ani vzdušný prostor není hráči zapovězen. Slušná umělá inteligence a kvalitně připravené mise – alespoň ty, jež jsme vyzkoušeli v neveřejné verzi hry – pak se všemi ostatními atributy naznačují, že se máme nač těšit.

Tím se dostáváme k výbavě, která zde není jen "pro ten pocit", ale opravdu k využití během hry. Na prvním místě bych zmínil dalekohled s jednou drobnou vychytávkou – jednak dokáže zoomovat, ovšem za druhé Chrome kolem živých cílů v dohledu vytváří jasné zaměřovací kolečko. V exteriérech se jedná o neocenitelnou záležitost, protože přehlédnutí nepřítele v lesíku mezi stromy či travinami je naprosto běžná věc. Stačí, aby vám svítilo do očí sluníčko a najednou nevěříte, jak jste mohli nevidět toho maníka s útočnou puškou vedle vás. Ale pozor, dalekohled vám nic neřekne o nepřátelích schovaných za zdí či za stromem, jedná se také jen o stroj, jenž nemusí nutně fungovat na sto procent. Dále tu máme detektor pohybu – ten v klasických pulsech zobrazuje pohyblivé objekty coby tečky. Pokud ho berete jako pomocníka, který prozradí, že někde blízko něco je, plní svůj účel dokonale. Pokud se na něj ale chcete bezvýhradně spolehnout, zradí vás. K manipulaci se zbraněmi a výbavou mohu dodat, že se jedná o přívětivě vyřešené uživatelské rozhraní. Interaktivní objekty k manipulaci zase vyznačí barevný čtvereček, mezi věcmi v inventáři lze rotovat bez jeho otevření. Prakticky jedna klávesa slouží k používání věcí v inventáři (lékárna, dalekohled, výbušnina...) a druhá k interakci s okolím (logování se do počítače, přivolání výtahu...). V neposlední řadě máme mapu, která zobrazuje cíle mise a Chrome vyznačuje důležité objekty a místa, kde je potřeba něco splnit. Herní radar nás pak k těmto místům spolehlivě navádí. Drobná vychytávka spočívá i v tom, že si na mapu můžeme umístit vlastní bod, ke kterému nás radar taktéž směruje.

Na tom, že hra by měla být svěžím vánkem mezi dnešními 3D akcemi však něco pravda bude. Jednak tu máme implantáty spojené s nervovým systémem, díky nimž si lze dočasně vylepšit dovednostní atributy. Mluvíme o schopnostech lépe zacílit, vidět dál při míření, lepší absorpci zranění, dovednosti hackovat počítač – celkem jich je osm. Nejdůležitější na nich je, že se jejich zapnutí výrazně projeví ve hře a plní tak svůj účel. Jenže... nic není zadarmo. Všechny implantáty jsou přímo napojeny na nervových systém a jejich delší používání zkrátka vede k poškození – ztráty zdraví. Navíc se vám začne motat hlava, zatmí se před očima (přímo ve hře), což rozhodně není to, co během bitvy voják potřebuje. Takže ano, pomáhají, ale každý si musí rozmyslet načasování a hlavně nesmí zapomenout používání implantátu zavčasu vypnout (k indikaci slouží modrý proužek v pravé Chrome dolní části – zelený = náboje v zásobníku, červený = zdraví). Lze používat i více implantátů naráz, ale tím více se krátí čas, během kterého je použití bezpečné.

Mimo implantátů se však dočkáme i dalších zajímavých kousků, mezi které dozajista patří i používání všemožného vozového parku. Projedeme se například na pozemním kluzáku, v bugině – skvěle jezdí do kopců, ale ani vzduch není hráči zapovězen. Jedná se především o sympatické zpestření. Celkem slušně reaguje i umělá inteligence, která ovšem hraje fér – lze se třeba přiblížit k vojákovi zezadu a jednou ranou do hlavy jej sejmout. Pokud vás spatří, kryje se, nadbíhá si do stran – ovšem když jsem se ukryl ve prostorách vznášedla, prakticky sám sebe uvěznil v pasti, žádný z vojáků mi nevběhl dovnitř. Všichni čekali venku stranou až půjdu ven – oni přece měli času dost :-).

Nabídka zbraní je celkem solidní, navíc před každou misí se vyzbrojujeme ze skladu sami. Během mise však Chrome využíváme místní nabídky po nepřátelích, protože pokud nepoužívají stejné zbraně jako vy, musí hráč chtě nechtě po čase přezbrojit – to když mu dojdou náboje. Neocenitelným pomocníkem se stávají granáty. Zaujala i odstřelovací puška s možností přibližování, která při výstřelu logicky trošičku cukne a hráč okamžitě (při maximálním přiblížení) nevidí, jestli zasáhl svůj cíl. Také se mi moc líbí, že se u odstřelovací pušky a dalekohledu, protože se jedná o elektroniku, zobrazuje šum a různé výkyvy. Z hlediska grafického zpracování se jedná o příjemnou záležitost a to i přes fakt, že nelze deformovat terén – jde o taktiku. Ovšem klidně lze nepřítele střelit tak, že přeletí přes zábradlí, spadne na kopec a z něho se sesune dolu. Zkusmo jsem střelil do mrtvoly, která se začala logicky převracet a škubat podle směru a intenzity střelby. Co dodat – Chrome se mezi nadcházejícími akcemi rozhodně neztratí.

Koupit hru na GameStore.cz Tuto hru si můžete koupit na GameStore za zvýhodněnou cenu 899 Kč

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...