Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Empires: Dawn of the Modern World

  12:00
Stainless Steel, autoři bezvadné real-time strategie Empire Earth, pracují na hře podobného rázu – historické strategii Empires, která provede hráče tisíci lety dějin od středověku po boje druhé světové války.

Empires

EMPIRES
Výrobce: Stainless Steel
Vydavatel: Activision
Datum vydání: N/A
homepage N/A
Jméno designera Ricka Goodmana je v herních kruzích poměrně známé. Pracoval na Age of Empires, pak ale od Ensemble Studios odešel a založil si vlastní firmu Stainless Steel. Jejím jediným dokončeným projektem byla další historická strategie – Empire Earth. Úžasná trojrozměrná hra, která postihla prakticky celou lidskou historii a nabídla jedinečný hráčský zážitek. Jednalo se prakticky o Civilizaci Sida Meiera (profil), avšak v reálném čase. Nyní se objevují první informace o dalším Rickově připravovaném projektu, který je Empire Earth velice podobný, dokonce tak, že by klidně mohl být druhým dílem, avšak nese prostší název Empires.

V zásadě půjde o totéž – velmi komplexní historickou strategii, která obsáhne tisíciletý prostor od středověku po druhou světovou válku. Empires Přitom bude mít co nabídnout jak hráčům, kteří žádali rychlejší a akčnější záležitost soustředící se více na boje, tak i hračičkům, kteří se raději piplali s výstavbou impéria a výrobou nových technologií.

Možností hry bude v Empires poměrně hodně. Osamocené hráče čeká hned několik kampaní založených na příbězích velkých válečných či jiných hrdinů, které budou zpracovány ve filmovém stylu. Samozřejmě tu bude skirmish mód proti počítači – a veledůležitý multiplayer s řadou módů a interními žebříčky hráčů, podle kterých budou přiřazováni k sobě, aby tak nováčci nebyli frustrováni a i zkušení stratégové naráželi na srovnatelné soupeře.

K naplnění vladařských ambicí bude v Empires přichystáno relativně menší množství více diferenciovaných národů. Konkrétní číslo zatím Stainless Steel tají a stejné je to i s příklady, určitě se ale objeví Angličané (národ militaristický a ekonomický se slušnou armádou, průzkumníky a špióny), Němci (extrémně vojensky založení, schopni smést z povrchu takřka kohokoliv) a Korejci Empires (využívající nekonvenčních zbraní, schopni vrhnout do boje velmi rychle obrovské množství jednotek).

Jak již bylo řečeno, Empires pokrývají 1000 let historie počínaje středověkem. Tento čas je rozdělen do pěti věků, ne nepodobně Empire Earth. V jejich průběhu budou na základě hráčových investic do vývoje zpřístupňovány nové technologie. Zajištění technologické převahy je důležitou věcí, může vést až ke specifickým „vynálezům“ jednotlivých národů, proti kterým prakticky není protizbraně – Němci využijí bleskové války, gestapa a chemických zbraní, Angličané využijí naplno ekonomickou převahu v koloniální éře a nepřátele potrápí černou smrtí apod.

Každý národ bude mít svůj vlastní styl ekonomiky, lišit se budou postavitelné budovy, jiné budou „divy světa“ – a přitom nebude platit, že ve výsledku se síla anglického zázemí rovná síle korejského, že efekty německých divů světa budou stejně silné s anglickými – autoři zvolili možná diskutabilnější, Empires ale potenciálně zajímavější cestu obecné rovnosti, tedy že civilizace jsou stejně silné, ale jen když se vezmou v potaz všechny aspekty.

Hraní bude jinak probíhat dosti podobně současným RTS. Hráč nejprve vybuduje několik základních budov (nicméně lišících se pro jednotlivé civilizace), pak začne těžit klasické suroviny jako dřevo, nerostné suroviny, různé druhy jídla, zpracovávat je, spotřebovávat, či s nimi obchodovat. Když bude zajištěna ekonomická soběstačnost, vrhne se hráč na vojenské budovy, začne trénovat pozemní pěší jednotky, vyrábět jízdu, střelce, později letecké, vodní či podvodní jednotky, tanky a vše, co k moderní válečné výbavě patří. Škála jednotek bude ještě širší než v Empire Earth a chybět nebudou ani „celebrity“ – vojevůdci a osobnosti ovlivňující dění na bojišti poskytováním bonusů jednotkám. Vojáci budou získávat zkušenosti a zlepšovat své schopnosti, unikátní postavy důležité pro příběh se pak budou rozvíjet ještě mnohem dynamičtěji.

Empires Empires jsou hrou velmi komplexní. Ovládnout vše nebude jednoduché, nicméně o interface a umělé inteligenci jednotek toho zatím mnoho nepadlo. Sliby, že vše bude dokonalé, si raději strkáme za klobouk do vydání první hratelné verze, takže tady zatím velká neznámá. Zdá se ale, že Rick Goodman a jeho hoši dobře vědí, co a pro koho dělají. Většina běžných hráčů chce klidnou hru, kde by si mohli vybudovat říši, vyupgradovat jednotky, vymyslet nové technologie a pak se vrhnout na nepřítele. Taková hra zabere od jedné do tří hodin. Je tu ale i možnost rychlého souboje v turnajovém stylu, který trvá od 15 do 45 minut, soustředí se plně na boj a umožňuje rushovací taktiky (~ rychlé posílání velkého počtu slabých jednotek na nepřítele už od začátku hry, narušení výstavby a zničení dříve, než si stihne vybudovat vlastní armádu).

Grafické zpracování už na prvních zveřejněných screenshotech vypadá bezvadně. Hra bude pochopitelně kompletně 3D a poběží na druhé generaci enginu, který rozhýbal již několikrát zmíněnou Empire Earth. Empires Hra podporuje kupříkladu změny denní doby, reálnou fyziku a modifikaci prostředí, hrátky s vodou a velice detailní modely a animace jednotek. Samozřejmostí je volný pohyb kamery, rotace a zoom na úroveň bojiště. Snad kamera půjde i pořádně oddálit, aby byl zajištěn přehled nad bojištěm, protože pohled očima jednotek se sice hodí k típání efektních screenshotů, pro hraní je prakticky nepoužitelný.

Empire Earth patřila k nejlepším strategickým hrám roku 2001. Empires: Dawn of the Modern World mají ambice patřit k nejlepším hrám tohoto, či možná příštího roku – podle toho, kdy definitivně spatří světlo světa. Pracovat se na nich začalo totiž teprve loni – a zatím nebylo stanoveno žádné oficiální datum vydání. I Rick Goodman sám přiznává, že se hrou bude ještě hodně práce, než se ji podaří uvést do výše popsaného stavu, kdy nabídne široké taktické možnosti, dlouhou kampaň, zábavný multiplayer, pořádnou porci variability – a stane se tak splněným snem všech realtimových stratégů.

Autor:
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...