Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Far Cry - demo pod lupou

  12:00aktualizováno  25. ledna 12:59
Po starších prvních dojmech ze hry se nyní, díky demoverzi, každý může přesvědčit o ambicióznosti tohoto akčního projektu. Jmenujme vydařený engine a revolučně zvládnutou umělou inteligenci - více v článku.

Far Cry Na počátku se o Far Cry (oficiální stránky hry) příliš nemluvilo – hra vypadala docela obyčejně a s tuctovým příběhem k tomu. Postupem času se však objevovaly daleko lepší obrázky a na povrch vyplynulo několik zásadních skutečností. Autoři jednoznačně vsadili na dvě věci: vynikají engine a velmi schopnou umělou inteligenci protivníků, která nevyužívá skriptů. Pak přišel herní veletrh v Los Angels, kde jsem se na vlastní kůži mohl přesvědčit, že se nejedná jen o plané sliby – všechno co autoři slibovali totiž daleko předčilo mé očekávání. Ostatně přečtěte si naše starší první dojmy ze hry. Prakticky každý, kdo měl možnost Far Cry vyzkoušet – ať už na E3, LGC či jiných akcích – byl jednoznačně nadšen (proto každý, kdo se s Far Cry setkává až nyní, nechť odpustí, že tolik neplýtvám superlativy – už jsem si tím totiž dávno prošel :).

V demoverzi se ocitáme na malém člunu, ozbrojeni pouze obyčejnou pistolí. Přijíždím tedy na nejbližší ostrůvek, jenž pomalu navazuje na rozlehlejší pobřeží. Z dálky pozoruji, že se na dřevěném molu nacházejí Far Cry čtyři strážní. První pokus, čili mezi ně zkouším normálně vlítnout – během několika vteřin umírám. Znovu. Zkouším se k nepřátelům připlížit ze strany; prvního strážce zaměřím přes mušku poměrně snadno a tak jej jedna rána do hlavy posílá k zemi. Jelikož jsem schovaný za listy, zbylá trojka zmateně pobíhá a hledá, odkud výstřel přišel. Přibližuji se trochu blíže, nepřátelé mě již vidí a kryjí se. Kryji se také. Padne několik výstřelů, kdy se zbavuji dalšího, když tu dostanu dávku z automatu od maníka ze strany, který prostě nešel přímo, jak by hráč od hloupého protivníka očekával, ale pěkně si scénu oběhl. Znova.

K dalšímu stanovišti, respektive molu s vysílačkou se rozhodnu dopravit jinak. U prvního stanoviště totiž vidím zakotvený člun s kulometem, proto do něj nasedám a maníky překvapím útokem z vody (v plné verzi se můžeme těšit i na auta). Následně vystoupím, jdu si sebrat zbraně a hle, padám k zemi mrtev. Hlasitá střelba přilákala (ale mohl to být i jeden z nepřátel, který stačil doběhnout k vysílačce a upozornit kolegy) člun hlídkující u pobřeží. V jiné variantě jsem zkoušel k tomuto stanovišti normálně doplavat Far Cry – bohužel mě však zpozoroval jeden z nepřátel, který dal vědět ostatním. Ti nasedli do člunu, dojeli ke mně a zastřelili. V této pasáži lze sebrat odstřelovací pušku – a vyvstává další "problém". Hlavní hrdina hry unese jen omezené množství zbraní, proto si hráč musí velmi dobře rozmyslet, kterou z nabízených oželí.

Tím se propracováváme na začátek ostře hlídaného pobřeží. Sluší se podotknout, že hra si ukládá sama po záchytných bodech, což je dobře, poněvadž tím vzrůstá napětí i atmosféra. Rozhoduji se vyzkoušet odstřelovací pušku – zde platí logické pravidlo, že čím dál chceme střílet (tj. scénu si více přiblížíme), tím hůře se zaměřuje. Raději měním zbraň a pouštím se do postupné likvidace nepřátel. Je skvělé sledovat chování nepřátel – pokud jste dobře schovaní a odkloníte se z naposledy známé pozice pro nepřítele, některé maníky tak skvěle nachytáte. Někteří zase nachytají vás. Mně se stalo, že střelba samozřejmě zalarmovala všechny v dosahu a vůbec jsem si nevšiml, jak podél pobřeží přijíždí člun. Nepřátelé si v klidu vystoupí a zezadu dávkou odstřelí vetřelce. Je to příjemná změna, když Far Cry opravdu musíte myslet na každou variantu.

Následuje pasáž v džungli, ruinách a výtahem vyjedeme k dalším ruinám. Dočkáme se například vrtulníku se speciálními jednotkami, které lze sestřelovat při jejich slaňování. Zmínit bych chtěj ale jinou věc, kterou si autoři dávají k dobru. Nalézáme se na ostrově a z pobřeží jsme se dostali poměrně daleko do vnitrozemí a díky výtahu i do slušné výšky. Z určitých míst máme opravdu nádherný výhled na celé pobřeží, ale i jiné části ostrova. V jistý okamžik můžeme pozorovat, jak k pobřeží přijíždí člun. Pohoda. Jenže člen osádky disponuje raketometem a my můžeme sledovat, jak i na tak ohromnou vzdálenost nás zaměří (samozřejmě má echo o naší přibližné pozici, aby si někdo nemyslel...) a zlikviduje (pokud se mu ukážeme). Demoverze vrcholí likvidací maníka v komunikačním centru, sebráním výbušniny, jejím umístěním a ohromnou explozí. Tuto velmi vydařenou ukázku lze dohrát za zhruba třicet minut, samozřejmě záleží na zvolené obtížnosti a schopnostech hráče. Od věci určitě není ani "testování umělé inteligence nepřátel", která je – v porovnání s dnešními hrami – na velmi Far Cryvysoké úrovni. Zaregistroval jsem pouze jednu vyloženu chybku a to, když stráž nevhodně hodila granát a částečně se sama zranila.

Náročnost na HW roste zejména díky faktu, že se hraje v režimu kvality barev 32 bitů. První testovaná konfigurace, Athlon 1900+, 256 MB RAM a GF3 nabídla v rozlišení 1024x768, se snížením některých detailů (jinak však zhruba v rovině medium) uspokojivý výsledek. Druhá konfigurace - P4 2.4, 512 RAM a GF4 TI na tom byla v rozlišení 1024x768 samozřejmě lépe. Než se rozhodnete demo stáhnou a vyzkoušet, ujistěte se, že splňujete požadované minimum, tedy GF3 či GF4 MX, DirectX 9.0b a aktuální ovladače pro vaši grafickou kartu. Co více dodat? Nezbývá, než těšit se na březen.

Index očekávání: 9/10

Autor:
Témata: Testování
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...