Málokterý žánr kdy prodělal takový rozmach, jaký právě nyní zažívají 3D akce. V dřevních dobách hráčského průmyslu tu byl rozkvět adventur, následoval boom strategií, ale ještě nikdy s sebou vlna žánrově stejných her nepřinesla tolik invenčních nápadů, jako nyní střílečky. Důkazem budiž komiksově zpracované XIII, nové definice multiplayerové řežby v podobě Battlefield 1942 nebo Halo a v neposlední řadě také potenciální chystané trháky Half Life 2 nebo Doom III. K tomu všemu se poměrně neznámé studio ZootFly rozhodlo, podle slov jeho zakladatelů, spojit ty nejlepší prvky výše jmenovaných akcí v jeden masivní a do jisté míry revoluční celek. Čím tedy Hollow již o Vánocích tohoto roku ohromí?
Že to autoři myslí vážně, dokazuje již příběh, jenž je na akční hru až nezvykle spletitý. Děj se odehrává v alternativní minulosti, ve které byl svět sice uchráněn hrůz druhé světové války, zato ta první si vše dostatečně vynahradila délkou dlouhých osmatřiceti let. Co čert (potažmo jistě ani nenarozený Stalin) nechtěl, válečné experimenty prováděné v uralských laboratořích měly za následek otevření mohutné časové distorze, jejíž smrtící pařát se s postupem času pomalu, ale jistě natahuje k Centropě, fiktivní unii států střední a západní Evropy. V tuto chvíli na scénu vstupuje Tyler Kilmore, válečný zpravodaj, který je na cestě za svou snoubenkou Aiko, se kterou se chce udobřit. Bohužel, zatčení za vraždu Aiko hned po vystoupení z letadla indikuje, že vše tentokrát nevyřeší obligátní pugét v kombinaci se sladkým úsměvem. Do hry se tak zaplétá úprk před zákonem, tajemná doktorka spolupracující s Aiko na výzkumu časové distorze i frakce rebelů, podezřívající Centropu z manipulování distorzí. Hlavní kolize příběhu však nastává s Tylerovým nahlédnutím na druhou stranu zrcadla časové trhliny, jež je ve skutečnosti bránou k podsvětí, kde se v megalomanských jeskyních po tisíciletí vytvářela simultánně s vývojem člověka společnost kromaňonců. A že za padesát tisíc let pokročila móda od tehdy supermoderního kyje k mnohem pokročilejším zbraním je téměř jisté. Celá zápletka se svou spletitostí hodí spíše ke komplikované adventuře nežli k akci, na druhou stranu by však rozžvýkáním v zubech dobrého designéra měla zajistit dostatek rozdílných prostředí, nepřátel a rovněž množství různorodých misí.
Styl hry by neměl odpovídat řadové střílečce v duchu jeden proti tisíci, tvůrci se naopak nebojí srovnávat Hollow například s Half Life a jemu podobnými. Na pohled zajímavá náplň misí tak bude zahrnovat plíživou akci při prchání před „spravedlností“, neboť Tylera se hráč ujme již ve fázi jeho zatčení policií, tajně kolaborující s kromaňonci, dále opatrné útoky na VIP Centropy, poctivou akční rubanici v hlubinách starověkého podzemí nebo jízdu několika druhy vozidel. Kromě totalitní Centropy se právě pomocí vozového parku projedeme skrze hořící skládky zdevastovaného Mirror City, základny rebelů, hlavní příslib však tkví ve zpracování obrovských prostor podsvětí prodchnutého obskurními stavbami kromaňonské mytologie a zejména stovkami nejrůznější havěti, coby krmení pro Tylerův arzenál.
Neobvyklým lákadlem se má stát tzv. psychometrický engine, který hru přesně přizpůsobí představám hráče. Dalo by se polemizovat, na kolik je něco takového možné, pravdou ale zůstává, že hra by měla sledovat hráčovy nejmarkantnější statistiky jako je rychlost procházení místností, zranění utržené od nepřátel nebo frekvence ukládání pozice. Podle těchto ukazatelů pak bude regulována například obtížnost, počet protivníků a jejich výdrž, ale také četnost logických rébusů. Jako bonus se pak celkový počet třiadvaceti úrovní rozdělených do čtyř kapitol ve dvou třetinách rozvětví směrem, který hra sama vybere podle hráčovy předešlé nátury. Tímto faktorem Hollow opět tíhne spíše ke starším adventurám, nebo k aktuální sáze Silent Hill, jež několik rozdílných zakončení také prezentuje. Pokud autoři svůj slib dodrží, znovuhratelnost jistě nabude nového rozměru.
Ačkoliv technické zpracování podle prvních screenshotů o mnoho nevybočuje z dnešního průměru, chlubí se ZootFly firemním Xubl enginem, jenž by měl ve finální fázi zvládnout zobrazení až 80 000 polygonů najednou včetně propriet, jakými jsou emoční výrazy charakterů, dynamické osvětlení nebo efekty zbraní a speciálních spektrálních módů ve stylu predátora. Zařízení zvané PolyVizor totiž dokáže pomocí světélkující aury nejen určit emoční naladění skupiny nepřátel, ale také označit jejich vůdce. Následkem jeho zabití bude pokles morálky protivníků, ovšem nejen PolyVizorem živ jest psanec na útěku, natožpak v zapomenutém podsvětí. Invence se nevyhnula ani zbraním, sonickým granátům tak má sekundovat příznačně nazvaný DeBoner, jenž rozloží atomové vazby v kostech nešťastníků a ti se jako bezvládná hromada svalstva zřítí k Tylerovým podrážkám. Díky pokroku ve výzkumu času se dočkáme několika specialit, jako například zbraně lokálně "zmrazující" čas. ChronoFreezer je tak jakousi odpovědí na antigravitační manipulátor z Half Life 2 a největšího uplatnění dosáhne zejména při zastavování padajících předmětů, jež tak mohou vytvořit pohodlné schůdky do jinak nepřístupných prostor, nebo při zmrazování protivníků v "Max Payneovských bullet time" pozicích.
Hollow nabídne cekem 25 hodin čistého herního času v kampani pro jednoho hráče, nedílnou součástí se pak má stát multiplayer. Ten bude díky výskytu tří znepřátelených stran (Centropa, rebelové a kromaňonci) charakterizován delšími potyčkami formátu Halo s nezbytnou špionáží, zatýkáním charakterů a podobně. Aktivní tvůrce modů potěší přímá provázanost systému s oblíbeným modelovacím nástrojem Maya, příznivce slovinské hudební scény pak jistě skupina Siddharta, jež se postará o řízný soundtrack. Jelikož má hra vyjít v predvánoční explozi AAA titulů, doufejmě, že nebude odmrštěna jejich tlakovou vlnou a Pentium 1,2 GHz s grafickou kartou třídy GeForce 3 nebudou, jakožto minimální konfigurace, zahálet. Díky proklamované míře inovací vypadá Hollow nadmíru lákavě, kvalitu finálního produktu budeme mít možnost prověřit jak na PC, tak na Xboxu.