Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Homeworld 2 - návrat vesmírného krále

  12:00
Homeworld byl ve své době revoluční RTS, RTS, která jako první využila tři rozměry a nabídla unikátně zpracované vesmírné bitvy. Druhý díl již nebude revolucí, ale to ani není potřeba… víte proč?

Homeworld 2

HOMEWORLD 2
Výrobce: Relic
Vydavatel: Vivendi
Datum vydání: červenec 2003
Homepage
Relic. Tým, který ještě před pár lety nikdo neznal, dnes patří k nejoceňovanějším vývojářským studiům, a to přestože za sebou má pouhé dvě hry. Jenže je potřeba dodat, jaké že tituly to jsou: Homeworld, první opravdu trojrozměrná strategie, po všech stránkách propracovaná a zábavná hra. A Impossible Creatures, originální, stylová, i když po strategické stránce nepříliš vydařená RTS. V současné době se práce soustředí na pokračování prvního jmenovaného titulu. Dlouho Relici všechny informace o Homeworldu 2 tajili, po předváděčce na Game Developers Conference a několika rozhovorech, které poskytli, je však již známo dost na detailní preview.

Sto let poté, co Hiigarané našli svůj domovský svět, musí čelit dalšímu velkému nebezpečí. Za oběť svých destrukčních sklonů si je vybrala rasa Vaygrů, disponující starobylou mocí. Příběh patnácti misí Homeworldu 2 se točí okolo epické výpravy mateřské lodi a její posádky do nejstarších oblastí galaxie, kde se postaví novému nepříteli a dozví se pravdu o svém exilu. Vše důležité, co by hráči měli znát, Homeworld 2 bude řečeno přímo ve hře, ale znalost jedničky a datadisku Cataclysm bude díky velkému množství referencí víc než přínosná.

Fanoušci i recenzenti oceňovali na původní hře design vesmírných lodí. Byly pěkné a uvěřitelné, aniž by byly překombinované. V Homeworldu 2 se autoři z hlediska designu soustředili na výpovědní hodnotu: pohledem na libovolnou hiigaranskou či vaygrskou loď by se měla dát odhadnout její funkce. Každá rasa bude mít k dispozici širokou škálu jednotek s jedinečnými funkcemi, které bude nutné vhodně kombinovat. Boje tak nebudou spočívat ve výrobě dvou nejsilnějších křižníků a posílání jich proti sobě. Bude potřeba mnohem více zmobilizovat taktické schopnosti, což je jen dobře…

Konkrétní příklady lodí známy zatím nejsou. Určitě se v Homeworldu 2 objeví velká řada jednotek z jedničky, nejrůznější stíhače, křižníky, průzkumníci, ale i obrovské bitevní lodě, například Battlecruiser, který je určen k ničení ostatních velkých vesmírných plavidel a výborně poslouží jako vlajková loď útočné skupiny. Á propos – to je další novinka týkající se už možná spíše interface: Homeworld 2 kombinované flotily, takzvané strike groups. Jejich primární funkce je rychlé zorganizování jednotek různých typů do efektivní skupiny, která se pohybuje a útočí jako jedno tělo. Ovšem přímo v boji se už může rozpadnout zpět do jednotlivých typů.

Vraťme se zpět k lodím. Chvályhodným zlepšením je bezesporu přidání zvlášť zasažitelných subsystémů velkým lodím – je tedy možné vyřadit křižníkům z provozu pouze zbraně a prakticky je tak zneschopnit, aniž by bylo nutné je zdlouhavě ničit. Postupný vývoj a přidávání těchto podsystémů přidává v podstatě do Homeworldu 2 budovatelský prvek, byť v omezené míře. I malé lodi bude možné vylepšovat, avšak jako celek pomocí výzkumu prováděného na mateřské lodi. Dovoleno ovšem nebude z Homeworld: Cataclysm známé seskupování lodí do jednoho většího plavidla s novými funkcemi. Už tak bude variabilita lodí obrovská a Relic nechtějí hráče zavalit přílišným množstvím možností.

Homeworld posbíral v roce 1999 obrovské množství cen, i ti nejzarytější fanoušci ale připouštěli, že své chyby a nedostatky má. Především a takřka výhradně si lze stěžovat na interface. Homeworld 2 Přece jen, ovládání pomocí klávesnice a myši nebylo úplně ideálně vyřešené. Homeworld 2 se bude ovládat pouze myší – což může být také kontroverzní, ale dojmy novinářů z GDC jsou zatím jednohlasně pozitivní. Další zlepšení interface se týká nejrůznějších menu (např. výzkumu), která se otevřela přes celou obrazovku a hráč nemohl kontrolovat, co se děje ve hře, ba dokonce ani zapauzovat akci. Tentokrát se budou „zjevovat“ v menší podobě ve stylu windowsího "Start menu" přímo v hlavním módu hry a nebudou tak kouskovat akci a způsobovat dezorientaci.

Umělá inteligence počítačového protivníka by se měla ještě o trochu přiblížit lidské. Největším zlepšením bude implementace specifických taktik – někdo se bude soustředit na obranu, jiný počítačový oponent bude útočný, jeden bude mít oblibu ve velkých lodích, jiný bude vyznávat rushovací strategii. Každopádně si však vystačí se zdroji srovnatelnými s hráčem a nebudou se uchylovat k cheatování. Implementováno bude i cosi jako momentální emoce, což „umožní“ AI dělat chyby – samozřejmě čím vyšší obtížnost, tím méně jich počítač udělá a tím obtížnější bude jej porazit.

Homeworld 2 Významnou součástí hry bude pochopitelně multiplayer. Oproti původní hře, kde klíčem bylo co nejrychlejší dosažení moderních technologií, bude v Homeworldu 2 důležité hlavně správně reagovat na akce protivníka, zaměřit se na ideální typ lodí, který bude účinný proti jeho flotilám. Každá strategie má svoji slabinu a důležité bude právě do ní se strefit. Homeworld nebyl zrovna jednoduše modifikovatelnou hrou – a přesto se našli fanoušci, kteří ho natvrdo hackli a upravili. Homeworld 2 slibuje mod komunitě mnohem větší podporu, která neskončí jen u editoru misí a kampaní.

Grafické zpracování bude úchvatné. Engine byl kompletně překopán, aby mohl využít nejnovějších funkcí grafických akcelerátorů. Prostředí je variabilní, modely lodí detailní, efekty zbraní a výbuchů jsou taktéž o krok dál. Co se hudby týče, není potřeba se obávat, že by došlo k poklesu kvality – tvoří ji stejný skladatel jako u jedničky. Zajímavé v této souvislosti je, že nepůjde o elektronický soundtrack, ale o záznam skutečných nástrojů.

Homeworld 2 je v současné době ve fázi alfa, první betaverze by měla přijít v průběhu května. Datum vydání je oficiálně stále optimistický konec července, realističtější ale spíše bude začátek podzimu letošního roku. Každopádně se můžeme těšit na pokračování skvělé vesmírné strategie ve velkém stylu: v novém enginu s úžasnými zobrazovacími vlastnostmi, perfektním designem misí a širokou škálou strategických možností.

Autor:
Témata: Galaxie
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...