Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Journey to the Center of Earth

  12:00
Jules Verne a jeho světoznámé sci-fi romány posloužili jako námět pro počítačové hry již mnohokrát. Na cestu do středu Země jsme se ale ještě nikdy nevydali a první příležitost máme již letos!

JOURNEY TO THE CENTRE OF EARTH
Výrobce: Frogwares
Vydavatel: Micro Application
Datum vydání: říjen 2003
Žánr: adventure
homepage

Musím se přiznat, že mě irsko-francouzsko-ukrajinská společnost Frogwares začíná příjemně překvapovat. Po jejich debutovém titulu The Mystery of the Mummy, který se příliš nepovedl (mírně řečeno), jsem této tehdy ještě malé firmičce přestal věnovat pozornost a nevěštil jsem jí, ani jejímu nově připravovanému titulu Journey to the Center of Earth, nijak růžovou budoucnost. Nebylo taky proč - první screenshoty nevypadaly moc přesvědčivě a ani přístup vývojářů k designu prostředí a postav mi nepřišel dvakrát profesionální (nechávali si totiž radit od hráčů na speciálním diskusním fóru, což vypadalo, jakoby měli nedostatek vlastní představivosti). Jak ale projekt postupně nabýval na objemnosti, vypadal čím dál zajímavěji a podle nejnovějších informací a screenshotů vyrůstá v něco, co by si mělo zasloužit naši zvýšenou pozornost.

Journey to the Center of Earth

Již z názvu hry je zcela jasné, jakým slavným literárním dílem se nechali tvůrci inspirovat tentokráte. Samozřejmě je to Cesta do středu Země od Julese Vernea. Obdobně jako v případě svého předchozího projektu (inspirovaného detektivními příběhy o Sherlockovi Holmesovi) ovšem tvůrci nehodlají přesně převyprávět příběh románu do počítačové podoby, ale pouze využili zajímavého námětu – toho, že se hluboko pod našima nohama může nacházet jiný, dosud neobjevený svět. A o čem tedy hra pojednává? Píše se rok 2005. Ariana, ambiciózní reportérka jistého renomovaného cestovního magazínu, právě fotografuje prostředí Irska z ptačí perspektivy. Jakmile ale se svým vrtulníkem přistane na planině poblíž vulkánu Snaefell, zřítí se na helikoptéru kus skály a stroj zničí, bohužel i s jeho pilotem. Když se pak Ariana pokusí dostat z rozvalin ven, narazí na malou jeskyni vedoucí neznámo kam. Při jejím průzkumu ovšem uklouzne, upadne do proudu vody, který mizí v prasklině ve skále, a omdlí. Probudí se až na zvláštní pláži… ve „středu Země“.

Journey to the Center of Earth Journey to the Center of Earth Journey to the Center of Earth

Několik set metrů pod povrchem zemským Ariana brzy objeví zvláštnosti místného prostředí a spoustu prapodivných objektů. Kolem ní se budou prohánět dinosauři, mamuti a jiná pravěká zvířata, narazí na dvě lidské civilizace, kdysi velmi vyspělé, ale dnes již jen živořící. Projde šesti rozdílnými prostředími, od neprostupné džungle přes les z přerostlých hub až po města plná mohutných mechanických strojů, Journey to the Center of Earth které bude zapotřebí zprovoznit. Ariana, jakožto profesionální reportérka, bude zpočátku brát celé dobrodružství jako životní šanci jak raketově urychlit svoji kariéru, ale z tohoto nadšení brzy vystřízliví. Nový neuvěřitelný svět totiž skrývá děsivé tajemství, které může ohrozit existenci celičké planety. A pak je zde další problém – podaří se jí vůbec dostat zpět na povrch Země? Kdo ví…

Asi nejmarkantnější rozdíl oproti Mystery of the Mummy je ve zpracování. Pravěký engine PhoenixVR naštěstí dostal červenou (chválapánubohu!) a Frogwares zapracovali na tvorbě vlastního enginu, kombinujícího předrenderovaná pozadí s 3D objekty a postavami. Dalo by se tedy říci, že Journey to the Center of Earth vypadá jako Syberia, pouze s tím rozdílem, že neoplývá tak dokonalou grafikou. Ta má dosti kolísavou úroveň – zatímco některé obrázky jsou se Syberií takřka srovnatelné, jiné vypadají jako pokusy grafika-začátečníka ve 3D Studiu MAX. Tento nedostatek se autoři snaží kompenzovat vysokým rozlišením 1024x768 a věrohodným rozanimováním postav, takže se snad o žádnou tragédii jednat nebude.

Journey to the Center of Earth Journey to the Center of Earth Journey to the Center of Earth

Zmíněné Syberii bude hra podobná též svým point-and-click ovládáním a patrně i svým obsahem, formou rozhovorů počínaje a řešením mechanických hádanek konče. Každopádně již nyní je jasné, že svůj vzor předčí alespoň v rozsáhlosti: tvůrci slibují 35 lokací zabíraných zhruba 300 kamerami, 30 interaktivních postav a 200 inventářních předmětů. Journey to the Center of Earth Hrací dobu odhadují na velice slušných 30 hodin.

Zdali se ze hry vyklube docela obstojná adventura nebo jen další nedodělek, to se teprve uvidí. Na předčasné soudy nebo odhady je ještě příliš brzy, přestože hra samotná se má na trh dostat již letos před Vánoci v distribuci francouzské společnosti Micro Application. Kromě Journey to the Center of Earth ovšem chlapci a děvčata z Frogwares pracují ještě na dvou dalších adventurních titulech (shodou okolností opět na Verneovce Around the World in 80 Days a další Holmesovce Sherlock Holmes: Case of Sherringford Hall), takže doufejme, že kvalita neustoupí do pozadí ve prospěch kvantity.

Dodatek ze 7.10.2003: Pokud vás hra zaujala, neopomeňte si vyzkoušet čerstvě vydané hratelné demo.

Autor:
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...