Korea: Forgotten Conflict

  12:00
Petr Vochozka je poslal do háje. Oni však pracovali dál, jejich projekt zaštítila Cenega a jak se zdá, již na konci roku se dočkáme pořádné taktické strategie ne nepodobé slavným Commandos.

Korea: Forgotten Conflict
Výrobce: Plastic Reality
Vydavatel: Cenega
Datum vydání: 4Q 2003
homepage
Korea: Forgotten Conclict Petr Vochozka, šéf firmy Illusion Softwokrs (Hidden & Dangerous, Mafia) poslal autory Korea: Forgotten Conflict do háje. Hru zřejmě neshledával natolik zajímavou a perspektivní, aby se jí ujal. Nicméně autoři pracovali dál, hru zaštítila Cenega a jak se zdá, Petr Vochozka možná udělal chybu – Korea: Forgotten Conflict totiž nevypadá vůbec špatně. Pojďme se však konečně podívat, s čím máme tu čest – jedná se o válečnou taktickou strategii v reálném čase, v níž hráč velí skupince elitních vojáků a plní různorodé, přesto především diverzní, akce. Možná vám právě problesklo hlavou, že s něčím podobných už jsme se několikrát setkali – a samozřejmě máte pravdu. Autoři vlastně sami přiznávají, že žánrově vycházejí ze slavných Commandos, ovšem s mnohými vylepšeními, která zajistí jinakost ve správných ohledech.

Korea: Forgotten ConclictDěj hry se odehrává během let 1950-1953, tedy relativně chvilku po druhé světové válce a pojednává o válce mezi Severní a Jižní Koreou. Rozložení sil platí prakticky dodnes; komunistický sever je pod vládou diktátora, jih se rozvíjel demokratickou cestou. I přes fakt, že korejská válka nepatří mezi nejznámější konflikty, snaží se autoři co nejvíce přizpůsobit prostředí skutečnosti. Podařilo se jim načerpat mnoho zajímavých informací z dokumentárních knih, tehdejších materiálů, časopisů, díky čemuž chtějí zprostředkovat pokud možno autentickou atmosféru tehdejší doby.

Pokud jde o tým, setkáme se s několika skutečnými specialisty, jmenovitě odstřelovačem, expertem na výbušniny, zdravotníkem a plánovačem. Jistě potěší, že třeba pro řízení obyčejného vozu ve hře není potřeba speciální dovednosti, ty nastupují teprve v okamžiku, kdy jsou vyžadovány skutečné znalosti namísto pseudo dovedností – příklad za všechny: zatímco řízení obyčejné transportní dodávky zvládne každý bez ohledu na Korea: Forgotten Conclict povolání, s tankem už si poradí pouze specialista.

Potěšitelné je, že autoři věnují dostatečnou pozornost grafickému zpracování, které musím označit – po zhlédnutí obrázků a především pak in-game videa – za špičkové. Jednotlivé modely nejen že slušně vypadají, ony se i výborně hýbou a v neposlední řadě i slova o "vysoké interaktivitě prostředí" nabývají poněkud jiného významu. Ono to totiž funguje. Ohromný výbuch způsobí tlakovou vlnu a pokud stojí poblíž voják, klidně jej to odhodí stranou. To samé se týká většiny herních objektů (budov, vozového parku...). Mimo venkovního prostředí však okusíme i interiéry budov či zlověstné tovární komplexy. Střídání počasí, roční doby a dokonce změna drobných detailů v závislosti na časové ose konfliktu jsou samozřejmostí. Atmosféru utvářejí in-game sekvence. Otázkou zůstává, jak si autoři nakonec poradí s ovládáním kamery, respektive nestane-li se zmatečné, poněvadž ji plně kontroluje hráč (libovolná rotace, přibližování, oddalování).

Korea: Forgotten Conclict Další zajímavé souvislosti nás čekají až po zevrubném seznámení se. Můžeme se například těšit na kompletní ovládání vozového parku, v jednom z rozhovorů padla i zmínka o letadlech a vrtulnících. Ze všech slibů mi ovšem nejvíce utkvěla zmínka o zajímavě strukturované AI (umělé inteligenci) nepřátel. Ta totiž počítá s hodnostmi, čili máme zde obyčejné vojáky, ale také důstojníky, kteří právě obyčejným vojákům udělují rozkazy. Dejme tomu, že na mapě narazíte na skupinku vojáků s jedním oficírem. Pokud zaútočíte ze dvou stran, je vysoce pravděpodobné, že důstojník vojáky rozdělí na dvě skupinky. Ovšem můžete zaútočit pouze z jednoho směru, záleží na vás. Z toho vyplývá, že po zabití důstojníka se boj s ostatními vojáky patřičně zjednoduší. Ve hře se sice nebudou vyskytovat žádné RPG prvky, nicméně se zřejmě počítá s morálkou všech postav. V testovací verzi se dokonce stalo, že nepřátelský důstojník v situaci, kdy ztratil veškeré své muže, spáchal sebevraždu (tutu skutečnost později Ondřej Laba označil za fámu, více v našich prvních dojmech z E3 - pozn. 21.5.2003).

Charakter misí se však více zaměřuje na tichou infiltraci – v plné verzi se dočkáme ničení letiště, mostů, destrukce tunelů, obsazování budov, zajímaní důležitých nepřátel, ochrany konvoje a dalších neméně zajímavých prvků. Kromě pěti specialistů občas získáme velení i nad dalšími spojeneckými vojáky. S tím souvisí i pozitivní možnost kdykoliv si hru zapauzovat a pečlivě si naplánovat veškeré akce. Právě plánování, kdy předem vojákům vyznačíte cestu a určíte co mají vykonat, je dalším z herních pilířů. Nedočkáme se však hry více hráčů, poněvadž nezapadá do koncepce plánování a taktiky; zkrátka její integrace není schůdná.. Datum vydání bylo stanoveno na konec tohoto roku a podle všeho se máme nač těšit.

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...