Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Lords of Everquest - dojmy

  12:00
Blizzardi připravují podle úspěšné strategické série WarCraft onlinovku, s Lords of Everquest to je přesně opačně. Nejdřív MMORPG, nyní strategie - zatím si můžete přečíst naše první dojmy. Recenze je v přípavě.

Lords of Everquest Udělat podle světa úspěšného MMORPG EverQuest strategii v reálném čase byl poměrně chytrý nápad. Tvůrci nemusejí od začátku vymýšlet nový svět, prostředí, ba ani potvory a příběhy – čerpají totiž z vlastní rozsáhlé mytologie již fungujícího prostředí. Lords of EverQuest ale podle posledních trendů chtějí nabídnout víc než jen "klasickou" real-time strategii a tak se do hry zakomponovaly regulérní základy RPG prvků. Pokud můžeme porovnávat s dosud vyšlou produkcí, nabízí se přímo WarCraft 3. Mimochodem, nalezneme zde i další paralely: Blizzard nejdříve vytvořil úspěšnou sérii WarCraft, podle které nyní vytváří MMORPG World of WarCraft (vše o hře).

První na řadu přichází výuková mise, která nám vysvětluje, že hybným motorem hry je hrdina – v podání hry Lord. Hrdina se tváří jako obyčejná jednotka, nicméně prohlédneme-li si ji důkladněji, zjistíme, že máme tu čest s nejsilnější jednotkou ve hře. Hrdinu navíc obklopuje aura, která pomáhá přátelským jednotkám v Lords of Everquest dosahu a negativně se projevuje u těch nepřátelských. U jednotek je zajímavé – a v tomto ohledu šli tvůrci ještě dál než WarCraft III – že každá, ale úplně každá jednotka se bojem zoceluje a sbírá zkušenosti. Statistiky indikující poškození, rezistenci proti magii a podobně se nezobrazují ve formě čísel, ale slovního hodnocení (GREAT, FAIR...). Specifičnost jednotek zajišťují rozličné unikátní dovednosti a inventář (pro každou jednotku zvlášť), kam se ukládají nalezené svitky a artefakty. Ty pak samozřejmě mohou navýšit některé z atributů.

Herní rozhraní mě zprvu nepříjemně překvapilo velkým množstvím někdy i prázdných tabulek, čímž byl výřez obrazovky podstatně redukován. Naštěstí i tvůrci pochopili a přišli se zajímavou možností: s okénky si hráč může libovolně posouvat po obrazovce a pokud se mu zdá nějaké zbytečné, dokonce jej lze zavřít. Připadá vám zobrazování portrétu jednotky zbytečné? Fajn, stačí jednou kliknout a zmizí. Nebo byste jej raději viděli v horní části obrazovky? Fajn, přesuňte si jej dle libosti. Zkrátka – herní interface si můžeme Lords of Everquest uspořádat zcela podle svého. Interakce s prostředím je jednoduchá, stačí klikat myší pro pohyb případně vybírat ikonky kouzel či budov. Management surovin a výstavba základny se omezuje na opravdu nezbytné minimum. Těží se platina, kterou za stranu Shadowrealm přenášejí pavouci. Pro budovy stačí vybrat cílové místo, k výrobě nejsou potřeba ani dělníci, protože se staví samy. Máme zde klasický strom zákonitostí, čili nemůžeš postavit tohle a tohle dokud nepostavíš tohle.

Herní prostředí vypadá na první pohled sympaticky a detailně, navíc si lze rotovat kamerou a přibližovat / oddalovat scénu. Pohyb postaviček mi připadá, neříkám špatný, ale takový skákavý. Charakter krajiny odpovídá tomu, co důvěrně známé z tolikrát zmíněného WarCrafta III – máme mapu, kterou okupuje hromada podružných skupinek chránících na svých stanovištích svitky a artefakty. Dle předpokladu se více než vyplatí tyto skupinky vybíjet, protože si tím zvyšujeme úroveň vlastních jednotek. A to se při přípravě útoku na Lords of Everquest oponenta hodí. Jednu výtku bych měl k soubojům, protože pokud proti sobě bojují dvě stejné frakce, vzniká na obrazovce docela slušný chaos. Ve změti jednotek se vcelku těžko vyznává, což v případě použití kouzla situaci nijak neusnadňuje. Naštěstí se u jednotek používají jejich dovednosti povětšinou automaticky.

A na co se můžeme těšit v plné verzi? Tři různé strany, patnáct od sebe odlišných hrdinů, přičemž herní dobu autoři udávají slušných 75 hodin. Uvidíme. Podstatnou část však tvoří hra více hráčů – stačí se připojit k netu, vybrat nebo založit hru a zápasit až proti jedenácti protivníkům. Na druhou stranu mám ze hry rozporuplný pocit – protože téměř to samé nabízí WarCraft III, akorát že v některých směrech možná i lépe. U Lords of EverQuest můžu zatím pochválit rozmanitost bytostí, systém získávání zkušeností pro všechny jednotky a pohledné herní scenerie. Mnoho důležitých drobností se do finální verze jistě odladí, poněvadž například první demoverze vyšla znovu a přepracovaná. A další budou následovat.

Autor:
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...