Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Neverwinter Nights: The Witch’s Wake

  12:00
Neverwinter Nights poskytuje téměř nevyčerpatelné množství herních modulů. Návrháři proto udržují vlastní linii modulů s kvalitou zaručenou předem a dnes si představíme nadějný kousek: první díl The Witch’s Wake.

NWN: THE WITCH’S WAKE
Výrobce hry: Bioware
Vydavatel: Bioware
Datum vydání: Q1 2003
homepage

Neverwinter Nights: The Witch’s Wake Minulý týden jsme se seznámili s oficiálním pokračováním (ne)onlineovky Neverwinter Nights: The Shadows of Undrentide, o které se stejně dobře může opřít kritika jako ho mohou nadšeně přivítat fanoušci. Kamenem úrazu se zdají být minimální herní úpravy a zároveň komerčnost datové expanze, k plusům jednoznačně patří účast bývalých vývojářů Looking Glass Technologies na vymýšlení příběhu a nových grafických prvků. Jak je známo, do systému Neverwinter Nights (NWN) může zasahovat každý majitel editačního nástroje Aurora, kterým jako omnipotentní Pán jeskyně vytváří lokace, příšery, architekturu a samotné herní příběhy. Do dneška hráči vymysleli kolem 2000 herních modulů (například opěvovaný Penultima), od experimentů přes heroické high-fantasy příběhy až po úplné nepodělky. Mateřská firma Bioware kontruje podprůměrné kvalitě hráčských modulů vlastní nekomerční řadou, která zatím čítá pouhých třináct kusů, zato nápaditých a překvapivých: mezi jinými dokonce Lodě a Šachy anebo úchylnou válku kuřat s tučňáky. S největší netrpělivostí však hráči očekávají přídavek jménem The Witch’s Wake: The Fields of Battle (WW1) a práce na jeho dokončení ve studiích vrcholí. Jak název napovídá, jde o první díl vícečlenné série.

Neverwinter Nights: The Witch’s Wake Návrh mnohovrstevného vyprávění předložil firemním kolegům Rob Bartel, šéf online návrhářského týmu NWN a okamžitě získal podporu k odstartování vývoje. Bartel vymyslel svět s vlastním zeměpisem a místopisem odkloněný od licencovaného Forgotten Realms a díky stálým konzultacím s hráčskou komunitou pochopil, která herní pravidla je třeba změnit pro dosažení dokonalého RPG prožitku. Jako první tým upravil smrt. Ta je nyní tvrdá a nelítostná. Kámen návratu (Recall stone) Bartel úplně zrušil a mrtvola hrdiny buď zůstane na místě smrti, dokud nepřijde kolega s reinkarnačním kouzlem, což může trvat proklatě dlouho, anebo v přízračném Světě nářků (Plane of Sorrow) nalezne Astrální průsak (Ethereal leak), kterým duše projde zpět do hmatatelné reality – ale Smrtce z pod pařátů nelze unikat jako kabaretní kouzelník a síly podsvětí přičítají smrt na dluh a jednou se hrdina prostě nevrátí nebo nebude takový, jakého si ho přátelé pamatují. Díky systému Lootable Corpse se mrtvola chová jako mrtvola a předměty obsažené v baťohu jsou volně k sebrání, s výjimkou předmětů držených v rukou, které se rozletí kolem. Okrádání mrtvých snižuje reputaci paladinů, mnichů a dalších kladných povolání organizovaných ve svatých Řádech, které pak hříšníky dokáží potrestat i v těch nejdivočejších regionech prostřednictvím postihů a prokletí. Na hráče čeká celá řada dodatečných vylepšení v oblasti zvířecích a magických pomocníků.

Neverwinter Nights: The Witch’s Wake Problémy jsou jednoznačně určeny buď pro partu dobrodruhů, kteří WW1 pojmou jako tažení nebo pro myslivé jedince a taktiky způsobilé k vykonávání pohybu a kouzlení zároveň, protože konfrontace mají být pomalejší a zaměřené na strategii víc než na klasické hack&slashování. Ostatní hry na hrdiny, včetně původní NWN, nabízejí levelování na základě zkušeností získaných ze zabitých nepřátel a hratelnost se tak přizpůsobuje smyčce chození a mlácení, což návrhářům WW1 nevyhovuje a zkušenosti z boje drze vykleštili. Primárním cílem hráčů je přece objevovat lokace a detaily příběhu skrz dialogy, tvrdí Bartel a za to zkušenosti budou. Souboje vyprávění narušují a podle toho s nimi bude zacházeno jako s vedlejším zbožím. Rozhovory okoření praktické využití prvků osobitosti přímo v průběhu dialogu: zastrašení, lichocení, okouzlení nebo provokace fungují okamžitě a nejen to, při zahrání na správné struny NPC často prokáže nějakou službičku – peníze, rada, vzpomenutí si na toho neřáda, co tu minulý týden ukradl všechny slepice a říkal, že je ničitel světů... Představte si pak ty možnosti v soubojích, kdy lze potvoru bezpečně odlákat nebo zpacifikovat a projít kolem ní!

Neverwinter Nights: The Witch’s Wake Rozvíjení pravidel s pomocí balíku Hard Core Rules od programátora s přezdívkou Archaegeo není jediným Bartelovým cílem. Rob Bartel je totiž mnohem víc scénárista než mechanik a plánuje The Witch’s Wake rozvést v epizodním stylu, jako se o to svého času pokoušela hra Siege of Avalon a Fahrenheit od Quantic Dreams. První epizoda obsahuje maximálně trojhodinové hraní pro začátečnické postavy, ale Bioware slibuje plynulé přihazování dalších dílů se zvýšenou obtížností. Pro pochopení herních zákonitostí musí každý studovat knihy ve virtuálních knihovnách, číst dialogy a chovat se jako objevitel, ne jako dobyvatel. K tomu mu dopomáhá kvarteto amatérských programů, speciálně vybraných Bartelem a jeho týmem jako reprezentace open-source filozofie NWN. DM’s Helper pomáhá Pánovi jeskyně snadněji operovat se všemi NPCčky a předměty; německý Inventory Spy zjednodušuje PJ nahlížení do baťohů hráčů; zmíněný systém Lootable Corpse je pro interaktivnější mrtvoly (to je ale blbost, co?) a konečně vylepšená AI počítačového spoluhráče a možnost přímo mu nakazovat, jaké brnění a zbraně má používat. Závan čerstvosti? Ano, i tak by se projekt The Witch’s Wake dal nazvat.

Autor:
Témata: Knihovny, virtuální
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Snad každý je někdy hrál. Připomeňte si staré legendy mobilních her

Hry jsou s mobily spjaté už od jejich samotných počátků. Pojďme si připomenout největší herní ikony...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sedm her Fallout se prodává v akci za zhruba 650 korun

Uvedení postapokalyptického televizního seriálu Fallout, který vzniká na motivy stejnojmenné herní...

Blíží se beta World of Warcraft: The War Within, vstup zajistí epická edice

Populární MMORPG World of Warcraft se ještě během letošního roku dočká rozšiřující expanze The War...

Fanoušci oživují prokleté LawBreakers, střílečku, kterou skoro nikdo nehrál

Po pěti letech od vypnutí oficiálních serverů je opět možné zahrát si online střílečku LawBreakers...

90 %

RECENZE: Skvělé Balatro je žolík v letošním balíčku indie her

Pokerové Balatro nás překvapilo svou chytlavostí. Relativně nenápadná indie hra vzala základ z...

80 %

RECENZE: Loutkové sci-fi Harold Halibut působí jako balzám na duši

Více než deset let trvala tvorba výroba adventury Harold Halibut, na výsledku je to ovšem vidět....

Čechy poznám podle outdoorové módy. Nosí ji bohužel i ženy, říká Kerekes

Vica Kerekes (43) si postěžovala na to, že Češi nosí outdoorové oblečení často i na místa, která k tomu nejsou vhodná...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Roman Šebrle ukázal novou lásku, s kolegyní z práce vyrazili do Málagy

Roman Šebrle (49) je po čase opět šťastně zadaný. Jeho partnerka se na Instagramu pochlubila společnou fotkou z...