Ruská distribuční společnost 1C Company nám prezentovala hezkou řádku her, z nichž minimálně tři vypadají více než dobře. Na první místo dozajista patří očekávaný, pohledný a řekněme i částečně novátorský projekt Perimeter (nezvyklá real-time strategie). Druhé místo v osobním žebříčku zaujímá Borderzone – kombinace akční hry s RPG v pohádkovém 3D kabátku (úžasná květinová pole) s pořádným množstvím zbraní na vyzkoušení. Dále za zmínku stojí zběsilá akce Vivisector, případně RPG jako řemen Bloody Magic, avšak třetí místo zaujímá právě Out Front, jenž byl oficiálně představen na letošní E3.
Děj hry se odehrává během druhé světové války, a protože hru vyvíjí ruský tým, hádejte, jaká fronta se stane dějištěm následujících událostí. Hlavním hrdinou se stává ruský velitel tanku (příjemná změna), jemuž se podaří přežít krušnou bitvu s nacisty, ovšem s tím, že jeho tank je zcela zničen. Co naplat. Rychlým průzkumem okolí zjišťuje, že se ocitl hluboko v nepřátelských řadách, což rozhodně není dobré. Cíl hry tak v podstatě vyplývá ze situace – vrátit se živý a zdráv zpět ke svým jednotkám. Jenže, jak to provést? Ono proplížit se nacisty ovládaným územím skrze mnoho statických a mobilních hlídek je zhola nemožné. Musí se proto spolehnout na místní obyvatelstvo, důvěřovat mu a okamžitě se spojit s partyzány, bez jejichž přispění by se zpátky nevrátil. A jak to tak bývá, cestou nastanou nenadálé komplikace, bez nichž by hráč vlastně neměl co hrát.
Propagační materiál říká: "Out Front je third-person hra zasazená do událostí druhé světové války, která v sobě kombinuje strategický, taktický (v real-time) a RPG element. Mezi hlavní rysy patří detailní 3D grafika, ohromná šíře historicky věrných zbraní a strojů, realistické chování postav a nespočet jedinečných prvků, díky nimž se hráč bude moci nechat zcela unášet atmosférou druhé světové války." V podstatě to samé nám bylo řečeno i při představování her 1C Company a tak jsme se rovnou zeptali, jestli by nám OutFront, nebo alespoň jeho pracovní verzi, nemohli ukázat přímo v akci.
- Strhující příběh a vzrušující hra |
Samotná hra nakonec předčila očekávání – v tom dobrém slova smyslu, poněvadž vypadala naprosto podle slibů na propagačním letáku (alespoň co se týče grafiky a její detailnosti), což zapůsobilo jako příjemná změna oproti hromadě průměrných her. I když hlavní hrdina v úvodu o tank přišel, my se hned po nahrání pracovní mise v jednom takovém obrněném kolosu ocitáme. Chvilku se projíždíme po krajince, tank věrně kopíruje skutečný 3D terén, stromy, respektive lístky na stromech se ve větru pohybují. Právě smysl pro každý detail nás dokázal nadchnout – například za tankem samozřejmě zůstává stopa po pásech. "Tak, a teď vám ukážu, že prostředí ve hře je hodně interaktivní – všechno co tady vidíte totiž můžete zničit." komentuje Anatolij a následná ukázka na sebe nenechává dlouho čekat. Nejprve tankem boříme stromy, po chvilce přijíždíme k malé vesnici, či spíše osadě s několika budovami. Kolem budov se potuluje místní obyvatelstvo, po nacistech ani stopa. Zkusmo střílíme do budov, které se opět velmi detailně a efektivně rozlétají do všech stran. Bez nepřátel to ale není ono a tak vyrážíme hlouběji do mapy – narážíme na první nacistickou hlídku, která se nechytá. Posléze nás překvapí tank schovaný za stromy, evidentně v oslabení opouštíme tank a s dalším partyzánem se vzdaluji zpět k vesnici. Tam už ovšem čeká další nacistická hlídka, strhuje se přestřelka, která ovšem s přivolanou motorizovanou posádkou rychle končí. Konec hry, hlavní hrdina je mrtev.
Vraťme se zpátky na začátek, protože detailní grafické zpracování je pouze prostředek. To, co dělá hru skutečně zajímavou je kombinace tří žánrů. Na jednu stranu tu máme strategii odehrávající se v reálném čase - s nutností hrát takticky. Na druhou potom RPG prvky, postavy sbírají zkušenosti, mají svůj inventář, omezený počet nábojů a samozřejmě širokou škálu zbraní. Možná škoda, že nelze deformovat terén – ten i po výbuchu zůstává stále stejný (tedy bez kráteru), ovšem kromě toho už lze zničit skutečně vše. Na první pohled se rozhodně jedná o ambiciózní projekt, uvidíme, nakolik procent budou rozloženy jednotlivé elementy: akce, taktika, RPG.