Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Painkiller – cítí mrtví bolest?

  12:00
Ten kdo si zamiloval hromadné masakry tupých nepřátel v Serious Samovi, nepochybně nepohrdne možností zahrát si na likvidátora paranormálního šmejdu, živícího se čištěním hnízd démonů...

painkiller Investigativního novináře a vyšetřovatele jevů mezi nebem a zemí dnes aby člověk pohledal. V jedné naší nejmenované největší komerční televizi se sice situaci snaží zachránit parta zoufalých joudů se svými bulvami, ovšem k profesionálnímu přístupu jim toho ještě hodně chybí. Jistě víte, kam mířím. Chybí tu někdo… někdo jako Hellboy. A ačkoliv hrdina nové FPS akční hry Painkiller nepředstavuje dva metráky svalů obalených v tlusté rudé kůži, jenž své protivníky přesvědčuje velice pádnými argumenty (nejpádnější budiž kamenná pravačka), zabývá se podobnými problémy jako oblíbený rohatý vyšetřovatel. A rozhodně není žádné ořezávátko – patří totiž k rodu, jehož potomci se neživí obyčejnými povoláními jako většina normálních smrtelníků, ale za tučný peníz likvidují různé démony a podobné nekalé kumuly.

Příběhová linie není nikterak komplikovaná, z počátečního čištění hnízd démonů vyplyne skutečnost, že se hrdina nechtě zamotal do války mezi pekelnými knížaty a jak vtipně painkiller poznamenal game designer polských People Can Fly, Adrian Chmielarz, pro hráče to znamená jediné – zmasakrovat vše co se jen trošku pohne. A masakrovat se bude ve dvaceti úrovních, rozdělených do pěti kapitol, odehrávajících se v opuštěných věznicích, polorozpadlých hradech či temných klášterech. Různorodost a originalitu by měl podtrhnout i fakt, že prý dokonce nebyly žádné textury ani modely z jedné lokace použity v jiné. Na závěr každé kapitoly pak čeká hráče střet s bossem ve speciální aréně. Jakožto vášniví hráči Quaka nemohli autoři zapomenout na hru více hráčů a do Painkillera plánují implementovat klasický i týmový deathmatch, People Can Fly (modifikovaný MidAir), Light Bearer (lov na quadmana) a ještě jeden mód, jenž zatím zůstává utajen. Pravděpodobně ale budou chybět boti, jejichž naprogramování by vzhledem k časové náročnosti podle autorů nebylo přínosem.

Zajímavě budou vyřešeny zbraně, jichž bude kvůli svižnějšímu přepínání jen pět, a přestože budou víceméně painkiller vycházet z reálných základů (brokovnice, granátomet), půjde o ručně vyrobené kousky smontované v jakési hybridy. Můžeme se tedy těšit na kombinaci samopalu a raketometu, zmrazovací nitrogun s brokovnicí a dalších, což umožní rychle provádět různá komba, zvyšující účinnost zbraní (zasažení rakety kulkou ze samopalu způsobí silnější výbuch, zmraženého nepřítele roztříští rána z brokovnice atd.). Díky smlouvě se Samuelem se po získání určitého počtu duší bude moci hrdina proměnit v tohoto démona a nepřátele pěkně opékat pekelným ohněm. Proti vám budou stát prý tucty druhů nepřátel – od kostlivců a ohnilých zombií, přes uječené bánší a čarodějnice až po mocné démony. A měly by jich být spousty, protože autoři plánují předvést hru kombinující frenetičnost Serious Sama s hororovou atmosférou a hratelností Dooma. V otázce umělé inteligence bych opět citoval Adriana Chmielarze: „Jaká AI, jsou to proboha nemrtví, necítí bolest, ani strach a jediné co chtějí, je vás zabít“. Samozřejmě je toto tvrzení trochu přehnané, chování jednotlivých nepřátel se bude lišit, někteří painkiller budou cítit bolest, někteří vás například neuslyší, ovšem hratelnost bude postavena spíše na jejich hromadném vraždění, než na propracovaném chování.

Technologicky to vypadá, že jsou People Can Fly vybaveni více než dobře, jejich in-house engine by měl zvládat množství funkcí jako pixel a vertex shading, bump mapping, nebo světelné efekty a volumetrické stíny, na které jsou autoři obzvláště pyšní, a protože zvládá zobrazit až 200 000 polygonů za sekundu přirovnávají jej k Unreal Warfare enginu. Screenshoty zatím vypadají docela dobře (a autoři hru také po grafické stránce vychvalují do nebes), uvidíme, až vše uvidíme v pohybu. O fyzikální stránku se bude starat Havoc engine a ve hře bude například zohledněna hmotnost předmětů, některé lehčí budete moci například výstřelem odsunout, či vyhodit do vzduchu. Přestože bude Painkiller ždímat i nové GeForce4 a Radeony, měl by být s ořezanými detaily hratelný i na sestavě s 1 GHz CPU, 256 MB RAM a GeForce2 grafickou kartou.

Tato řízně se tvářící akce by se měla objevit na trhu pod vydavatelstvím Dreamcatcher v srpnu letošního roku, což znamená, že možná bude muset měřit síly s dlouho očekávanou peckou Doom III. Verze pro Xbox by pak měla spatřit světlo světa někdy počátkem roku 2004. Nechme se překvapit, zdali se autorům podaří zkombinovat hororovou atmosféru i zábavné masakrování stovek nepřátel do funkčního a hratelného celku.

Autor:
Témata: Raketa, Věznice, Xbox
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...