Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Project: Snowblind - futuristická FPS

  12:00
Project: Snowblind je vyvíjená akční futuristická FPS pro PC a konzole. Skloubí v sobě akční bitvy, ale i špionážní mise. To vše se bude odehrávat v Hong-Kongu roku 2035. Že to zní zajímavě? Čtěte dále...

Úvod
Project: Snowblind Ve hře Project: Snowblind se vžijete do role biomodifikovaného podporučíka, Nathana Frosta. V počátcích vývoje se na ní podíleli i lidé mající prsty v proslulém Deus Exovi, včetně legendárního Warrena Spectora. Jejich vliv prý poznáte ve zbraních, schopnostech a vybavení, co bude mít hráč k dispozici. Ale jak šel vývoj tohoto díla kupředu, tím si Project: Snowblind získal vlastní, originální podobu. Tvůrci se soustředili na zachycení hrdinských momentů z různých filmů s tématikou 2. světové války, za všechny zmiňme Spielbergovský Zachraňte Vojína Ryana. Tato dávka "hrdinství" navíc bude ještě smíchána s prvky sci-fi a fantastična. Celá hra se tedy podle jednoho z hlavních vývojářů nezaměřuje jen na válčení, měli bychom se dočkat i slušné příběhové linie...

Zbraně
Tento nejnovější počin od společnosti Eidos a studia Crystal Dynamics nabídne jeden z nejrozsáhlejších zbraňových arzenálů, co kdy byl ve hrách spatřen. Do rukou se nám dostane celkem 24 zbraní, každou budeme moci použít jak v primárním, tak v alternativním módu. Frostovy hračky se navíc dělí na dva typy - střelné a vrhací. Obzvláště v tom druhém případě se můžeme těšit na dechberoucí okamžiky. V prvních misích si budeme hrát s udělátkami, jejichž absence by každou střílečku strhla pod bod mrazu - brokovnice, raketomet a další legendy žánru jsou přeci samozřejmost. Project: Snowblind Jak ale budete postupovat hrou, k dispozici budete mít vymoženosti, jejichž použití vás opravdu posadí na zadek, a pokud u hraní už sedíte, ještě vám k tomu spadne brada :-). Osobně si sice myslím, že účinnost zbraní hratelnost nevytváří, ale pokud jsou náboje k nalezení v adekvátním množství, nějaké destruktivní stříkačky nejsou na škodu. Třeba takové UTčko s náboji do Redeemera na každém rohu... No nic, to jsme trochu odbočili :-).

Konkrétněji: Narazíme na tzv. Flechette Gun střílející kolečka nabitá vysokou energií a se schopností odrážet se za roh. Alternativní mód střílí roj útočných dronů, kteří dokáží způsobit opravdový povyk mezi nepřáteli. Nebo třeba HERF Gun, elektrický plamenomet. Zapálení jednoho protivníka způsobí řetězovou reakci a sprovození ze světa celého hluku nepřátel za několik málo sekund. Sekundární mód vystřelí minu odprásknuvší každého, kdo se jí přiblíží.
Vrhací (sekundární) zbraně poskytují ještě více možností. Můžete nepřítele oslepit flasbangem, imobilizovat plynovým granátem nebo použít tzv. Riot Wall - přenosná zeď, kterou může hráč umístit kdekoliv a ochránit se tak před kulkami.
Kapitolou samou pro sebe jsou speciální vlastnosti hlavního hrdiny, označovány vývojáři jako "augmentations". Pomocí nich si budete moci hru přizpůsobit svému stylu hraní. Pokud jste jako hráč opatrnější, určitě využijete pozorování protivníků skrz zdi. Akčnější hráči odkojení Quake 3 Arenou a Max Paynem si zamilují "Reflex Boost" - Project: Snowblind zpomalovač času a budou ho využívat hlavně při velkých bitvách, co jsou označovány jako "Total War".

Mise
Jak už bylo nakousnuto v předchozím odstavci, ve Project: Snowblind se setkáme s dvěma druhy misí - velké bitvy, nejspíše alá Call of Duty a tzv. infiltrační, které nám podle mého názoru budou připomínat hry typu Splinter Cell. Nelze přesně určit, v jakém poměru se ve hře budou vyskytovat, protože v některých kapitolách nás pověří jak dobytím nějakého území, tak třeba vyřazením bezpečnostních systémů v právě nově dosažené oblasti.

Vozidla, roboti, stroje
Těšit se můžeme na nejrůznější auta, roboty a bojové transportéry. Tyto dopravní prostředky budou hrát daleko větší roli v multiplayeru - jsou podporovány více jak polovinou map! V multiplayeru si ale zaválčíme s kompletně přepracovanými vehikly. Podobně jako v UT2004, i zde se do jednoho sedadla usadí řidič/pilot a do druhého střelec.

Multiplayer
Stejně jako v single-playeru, tak i ve hře více hráčů vývojáři usilují o to, aby i po dlouhé době strávené hraním bylo stále co objevovat. Kromě klasického Deathmatche a Capture the Flag si zastřílíme i v misích s originálnějším konceptem. Příkladem budiž Demolition, kde se oba týmy snaží pronést bombu do nepřátelské Project: Snowblind základny - a o její následné udržení, dokud neskončí odpočet (zase "tak" originální to není :) - pozn. Ondřej). Na začátku každé mise si vyberete povolání, každé bude mít unikátní zbraně a "augmentations". Odstřelovač se svým zneviditelňováním a flashbangy je jednoznačná volba pro ty, co se raději vyhýbají přestřelkám v bezprostřední blízkosti. Průzkumníka se zrychleným během, brokovnicí a Riot Wall si zamilují hráči, kteří si jdou prohlédnout nepřítele z blízka a poté rychle utíkají. Vybere si prostě každý. To, že si svůj tým namixujete z různých povolání, je samozřejmostí. Možných taktik bude tedy bezpočet.

Technologie
Project: Snowblind pohání engine od samotných Crystal Dynamics. Grafika mi přijde až moc konzoloidní, což je bohužel kvůli malé výpočetní síle PS2 a X-boxu nutnost. Ale na druhou stranu, majitelé PC budou svým konzolovým kolegům závidět exkluzivní multiplayerové módy.

Závěr
Jestli se vývojáři vyvarují nedodělků, bugů a do Project: Snowblind zakomponují všechny slibované prvky, tak tu na konci února 2005 máme skutečný cyber-punkový nářez. Držíme palce. Už je to totiž čtyři a půl roku, co se něco takového naposledy povedlo.

Index očekávání: 90%

Autor:
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...