|
Battlefront se hodlá zaměřit především na obří bitvy ve stylu populárního Battlefield 1942, ovšem ve známém prostředí Star Wars, jež by se mělo skládat z kompletního spektra, které tento filmový svět nabízí, tedy jak z klasické linie, tak i té současné, prequelové. Hra nás provede skrze 10 více či méně známých planet, na nichž nám nabídne rovnou 16 odlišných prostředí, tedy i map. Podíváme se například na pouštní Tatooine, který nesmí chybět v žádné SW hře, krásné Naboo, Hoth či vesmírnou stanici na Yavinu. Nejedná se však o jen tak nějak nahodile vybrané lokace, nýbrž pečlivě diskutovaná prostředí, která co možná nejvíce vyhovují náročným požadavkům hry, jež zní především na zprostředkování těch nejepičtějších bitev, jaké jsme kdy měli možnost vidět i hrát. Proto se tvůrci uchýlili do rozmanitých archívů LucasArts i LucasFilms, kde nalezli spoustu zajímavého a především použitelného materiálu, čímž pádem nám údajně mohou přislíbit tak autentické bitvy, že bychom je od filmových originálů, potažmo jejich náznaků, nerozeznali. Pandemic měli k dispozici i vystřižené části snímků a mnohde zapracovala i jejich vlastní fantazie, takže se můžeme těšit i na originální potyčky, jež jsme dosud neměli možnost vidět, což považuji za dobrý nápad a především tolik potřebné zpestřující osvěžení.
Hlavní složkou hry by měl být honosně nazvaný mód Galactic Conguest, tedy dobývání galaxie, což samo o sobě vyvolává obrovská očekávání, která by měla být, v případě, že se vše povede podle plánu, vyplněna do posledního puntíku. Tato herní varianta vás vrhne do skutečné války, jak ji známe z filmů. Cílem je ovládnutí všech planet v galaxii, čehož se dá dosáhnout jedině tím, že v jeden čas bude jeden jediný tým kontrolovat všechna kontrolní stanoviště na veškerých planetách. Ovšem nebude to tak jednoduché, jelikož ani ve chvíli, kdy budete kontrolovat všechny checkpointy na dané planetě a budete se přesouvat na další, vám nikdo nezaručí, že se konkurenční tým na toto území nedostane a jednoduše vám zde neobsadí nechráněné bašty. V tom tkví hlavní kouzlo hry, jelikož podobnou epičnost a výpravnost jsme zatím jinde neměli možnost vidět a tudíž nám pravá atmosféra války uniká. Boje tak mohou trvat mnoho a mnoho hodin, což dělá Battlefront časově náročnější zábavou, která se však za čas strávený u ní odmění měrou vrchovatou a věřte, že výhra bude provázena slastnými pocity. Někdo však musí být poražený, ale ani tak by nemělo být třeba litovat nahraných hodin. Bude samozřejmě možné se ze hry kdykoliv odpojit a někdo jiný časem nastoupí na vaše místo. Jistým jazýčkem na vahách pro zrychlení průběhu hry by měly být odkrývatelné bonusy, přístupné pro aktuálně vítězící a více planet ovládající tým. Výhody by měly spočívat především ve zpřístupnění silných charakterů jako Darth Vader či Luke Skywalker a v přípravě jsou i další vylepšení. Nemusím dozajista připomínat, že hra za takový formát bude pro každého ctí, doufejme však, že se o ně hráči nepoperou, s největší pravděpodobností ovládnutí podobných charakterů bude umožněno aktuálně nejpotřebnějšímu hráči.O rytířích Jedi zatím nepadla žádná zmínka, ovšem je krajně nepravděpodobné, že by LucasArts nevyužili jedné z nejsilnějších sil svého universa, takže se s největší pravděpodobností na udatné reky můžeme těšit. Ke Galactic Conquest se ještě sluší dodat, že ne všechny planety budou přístupny hned od začátku, ale až v určitých kontinuitách. V tomto ohledu zatím plány autorů nejsou zcela jasné, jelikož třeba planetka Geonosis se objeví až ve třetí epizodě a vzhledem k tomu, že i ta by měla být ve hře obsažena, musí se nějak vyřešit překlenutí relativně výrazné časové propasti. Možné je rovněž rozdělení hlavního módu na dvě separátní části, ale to už bychom zabíhali do přílišných spekulací a to bychom neradi.
Za každou stranu může nastoupit až 32 hráčů, což nás jednoduchými počty dovede ke čtyřiašedesáti lidičkám v jedné partii, a to už jsou pak více nežli jen náramné bitvy, v nichž není problémem se na chvíli v chaosu ztratit. Je jasné, že největší jednotky obyčejných pěšáků se budou střetávat často ve větších houfech, ale chytré týmy budou využívat i záškodníků, kteří mají možnost zabrat v nechráněných oblastech mnohá stanoviště a dosáhnout tak jednoduchou cestou velkých úspěchů. Hráčovými parťáky či oponenty ale nebudou jen živé bytosti, protože minimálně k tréninku se singleplayerová možnost s boty dozajista hodí. Umělé inteligenci je prý věnována velká porce pozornosti, jelikož si je tým vědom možných rizik způsobených jejím zanedbáním. Doufejme, že nemluví jen tak do větru a my se dočkáme schopných a rozkazy plnících botů, jinak by totiž hra jednoho hráče byla nepoužitelná, což by jistě nemožností účelného cvičení na silné hráče stálo Battlefront množství koupěchtivých zákazníků a nesmíme zapomínat ani na pořád nemalé procento hráčů, kteří nedisponují dostatečně silným připojením a přesto by si Battlefront chtěli do jisté míry vychutnat. I pro ty by tu ten propracovaný singleplayerový modus měl být. Cosi se šušká i o hře, zaměřené na příběh, ovšem v tomto ohledu nemůžeme nabídnout žádné oficiální vyjádření s konkrétními informacemi, zatím je to celé v oblasti jednání. Co se týče dalších módů, mělo by se jednat o klasické záležitosti jako je deathmatch, CTF atd. Je však jasné, že s přibývajícím časem na kontě hry se většina hráčů bude ubírat cestou ovládnutí galaxie a není divu! Ještě jednou: takhle komplexní systém multiplayerových bitev nabízí málokterá hra.
Hráči se zhostí až dvaceti odlišných typů vojáků, kteří budou, stejně jako prostředí a další věci ve hře, pocházet jak z bojů rebelů s impériem, tak i z války klonů s droidy. Každá třída bude oplývat speciálními schopnostmi a výbavou, přesně odpovídající filmové předloze. Odlišnosti by zde měly být většího rázu a je nám podsouváno ujištění, že se rozhodně nebude jednat jen o kopie lišící se v několika málo ohledech, ba právě naopak – hratelnost by měla být za různé typy poměrně značně odlišná. Například rebelský špion se dokáže zamaskovat tak, že může proniknout za hranice imperiálních sil, ovšem voják Impéria může mít zapnutou schopnost odhalování špehů, což dělá celou situaci zajímavou pro obě strany. Imperiální vojáci si mohou rovněž přivolat útočné síly z orbitu, které z rebelských stanovišť na planetách udělají fašírku. Odbojáři mají naopak možnost vyskočit z vybuchujících vozidel jen s minimální ztrátou na životech. Pokud hledáte příklad z novějších filmů, můžeme vás seznámit s klonovaným bojovníkem, jehož největší předností je využití jetpacku či s rovněž naklonovaným ostrostřelcem, jenž může vystřelit jakousi sondu, která má možnost průzkumu okolí nebo může sama vybouchnout a poškodit tak nepřátele v okolí. Celá tato diferencializace zde není jen pro zvýšení zábavnosti, ale především proto, aby byli hráči nuceni vytvářet komplexní spolky s minimem slabin, v nichž by se hráči jednoduše doplňovali svými rozličnými schopnostmi. Takřka všichni vojáci by pak měli být schopni ovládat množství vozidel a poletuch, jichž by mělo být až patnáct, včetně AT-ST tanků, X-Wingů či speederů. Pod ruku se nám dostanou i stacionární děla a kulomety. Všechny ovladatelné prostředky by měly oplývat svými specifickými přednostmi i nevýhodami a jak sami uznáte, řídit skvělé pomocníky ze Star Wars, to už za něco stojí.
Byla by škoda, kdyby takto nadějný titul vyhořel po technické stránce, což Battlefront, přes současný vývoj na PC, PS2 i X-BOX, s největší pravděpodobností nehrozí. Již z prvních obrázků se dá vypozorovat solidní preciznost, i když ještě trošku péče by to možná chtělo, ale obrazové materiály pocházejí právě z nevyladěné multiformátové verze a jako takové vypadají velice povedeně, zvláště vezmeme-li v úvahu obrovskou rozlohu map, na nichž se boje budou odehrávat. Samozřejmostí jsou skvělé laserové přestřelky i opravdu povedená vodní hladina a precizní vymodelování všeho možného, od monumentálních strojů až po toho nejposlednějšího vojáčka. Při tom všem by si hra měla udržet přijatelnou rychlost, tak nutnou pro všechny střílečky určené pro více hráčů. Rovněž překvapí volitelnost pohledů, k dispozici jsou dva, jeden z vlastních očí a druhý je nahlížen očima třetí osoby. Diskuse nad použitou hudbou s zdá být takřka zbytečnou, stačí jen napsat, že se dočkáme skvělých, pro Star Wars tak typických, motivů z dílny Johna Williamse.
Dohromady to celé nevypadá ani za mák špatně, dokonce bych se nebál říci, že při příznivé konstelaci hvězd by mohlo jít o jeden z hitů letošního roku, i když na podobné soudy je ještě brzy. Zatím ještě není úplně jasno kolem Galactic Conquest, což je bezesporu největší příslib celého titulu a jako takový může Battlefront buď potopit nebo vyzdvihnout na pozice klasik, kde již množství jeho starších bratříčků z prostředí Star Wars trůní. Bude zajímavé sledovat, jak se s touto výzvou autoři poperou a doufejme, že to dopadne ke spokojenosti nás všech, jelikož propad takto nadějného projektu by zamrzel dvojnásob.
Index očekávání: 8/10